سیاسی

اختلاف سلایق در انتخابات را فدای اصول اعتقادی باید کرد

پیروزی حق قطعی است به شرط آن که در حول محور آن ، دست به دست یکدیگر نهیم و اختلاف سلائق را فدای اصول اعتقادی و آرمان و آیندۀ هموطنانمان نماییم.
صادق رخ فرد - اتفاقاتی که در انتخابات مجلس گذشته و انتخابات اخیر ریاست جمهوری برای جریان اصولگرایی افتاد و اکثریت مجلس و ریاست جمهوری در اختیار جریان اصلاح طلب افتاد و مشکلات فراوانی را به خصوص در وضعیت معیشت مردم به وجود آوردند. از این جهت موفقیت جریان اصولگرایی بسیار اهمیت دارد اما برخی معتقد هستند که پیروزی در اختیار جریان رقیب فعلی مجلس هست و نیازی به ائتلاف نیست اما عده ای خلاف این موضوع را قبول دارند و معتقد هستند که جریان های انقلابی باید حتما با هم ائتلاف کنند.

با توجه به این موضوع گفتگویی با مهندس سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می توانید مطالعه کنید.


جناب مهندس به نظر حضرتعالی لزوم ائتلاف اصولگرایان در این موقعیت چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم.در مردم سالاری دینی ادارۀ امور کشور به دست مردم و از طریق منتخبان آنها انجام می گیرد.در دو انتخابات گذشته، ریاست جمهوری و اکثریت مجلس در اختیار نامزدهای اصلاح طلب قرار گرفت و با امیدی که آنها نسبت به روی خوش نشان دادن آمریکا و هم پیمانانش داشتند، با کلید خوش بینی ساده لوحانه، باب مذاکره با آمریکا را باز کردند و چهار سال از فرصتهای ناب کشور را که می توانست برای پیشرفت صرف شود، معطل نگهداشتند و سعی کردند با اتخاذ روشی نامناسب، بر مبنای رکود، تورم را مهار کنند. مذاکرات با 5+1 به برجام منتهی شد که از نظر حقوقی ضمانت اجرائی لازم را نداشت و لذا آمریکا براحتی آن را با تحقیر دیگران، زیر پا گذاشت و محصول چند سال جلسه و بحث و رفت و آمد و تقلا را برباد داد و بدتر از آن ، تحریمهایی را بر ما تحمیل و دیگران را وادار به اجرای آن کرد که باعث تشدید آثار و نتائج بی کفایتی و سوء مدیریتهای قوۀ مجریه و مماشات قوۀ مقننه شد و کار را به جایی رساند که بزرگترین سقوط تاریخی ارزش پول ملی رخ داد و به فلاکت اکثریت مردم انجامید.

این مشکلات فقط در بخش سیاست خارجه نبوده است و در بخش های دیگر هم مشکلات فراوانی به وجود آورده است؟

بله، از نظر اجتماعی و فرهنگی انحطاط بی سابقه ای پدیدار شد که تأثیر مهم آن بر افزایش سن ازدواج و تضعیف کانون خانواده و کاهش نرخ باروری و مهاجرت بسیاری از جوانان تحصیل کرده و متخصص و ظهور و تشدید ناهنجاریهای اجتماعی شد. در انتخابات آینده مردم شریف ما باید بدانند که کشور در بن بست قرارنگرفته است این دولت و مجلس است که با عملکرد ضعیف و ناشایست در بن بست سیاسی واقع شده است؛ مردم مطمئن باشند که جای یأس نیست و با انتخاب درست می توان با همکاری و مشارکت عمومی از پس مشکلات برآمد. اما مردم باید راهنمایی شوند و در میان فهرستهای مختلف سردرگم نمانند: اینجاست که ضرورت ائتلاف تمام دلسوزان و علاقه مندان به پیشرفت مردم در سایۀ ارزشهای آرمانی انقلاب روشن می شود.


برخی معتقد هستند که این ائتلاف لزومی ندارد ، موانع ائتلاف چه مواردی هست؟

اصل ائتلاف و یکپارچگی در میان خیرخواهان حقیقی مردم که در دو دورۀ گذشته منتقد و خیرخواه مسئولان بوده اند کاملا واضح است و البته اهمیت آن به دلیل ضعفهای عمده ای که در قانون کنونی انتخابات وجود دارد، بیشتر می شود. ای کاش وزارت کشور فرصت سه سال گذشته را از دست نمی داد و امروز قانون جامع انتخابات کار مردم را در تشخیص و برگزیدن شایسته ترینها تسهیل می کرد ولی این هم یکی دیگر از علائم کم کاری و سوء مدیریت دولت است. بنابراین باید بویژه در شهرهای بزرگ و در صدر آنها تهران، به مردم فهرست مناسبی از نامزدهای شایسته پیشنهاد داد. هدف اصلی ائتلاف رسیدن به فهرست واحد برای راهنمایی مردم و آسان کردن انتخاب نمایندگان پاکدستی است که فقط به فکر مردم شریف ایران و سرنوشت این نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و بخواهند منافع و خواسته های خود را رها بلکه فدا کنند و با اصلاح اشکالات متعددی که در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی گریبان کشور را گرفته عقب ماندگیها و فرصت سوزیهای شش سال گذشته را جبران کنند. موانع ائتلاف، ساده انگاری و تکروی و بی تدبیری و بی توجهی به اقتضای قانون ضعیف موجود است : هر نوع تشتت و تن دادن به تکروی، ولو ظاهر آن بسیار مقدس و اصولگرایانه باشد، و به طور کلی هر شکلی از اوج گرفتن نفسانیات به نفع کسانی تمام می شود که در این شش سال زندگی را بر مردم تلخ و آب مردم را خون کردند و کشوری را که باید در افق چشم انداز به جایگاههای برتر در منطقه و در جهان دست می یافت، به سیر قهقرایی کشاندند. پیروزی حق قطعی است به شرط آن که در حول محور آن ، دست به دست یکدیگر نهیم و اختلاف سلائق را فدای اصول اعتقادی و آرمان و آیندۀ هموطنانمان نماییم.ان شاءالله.

https://shoma-weekly.ir/1kgklE