سیاسی

اختلاس از فرهنگیان بیش از هزار قرن حقوق نجومی گرفتن است

ماجرای غم انگیز این اتفاق این است که اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی در یک صندوقی رخ داده که متعلق به قشر مستضعف و زحمت‌کش جامعه است. این مسئله نگرانی شدیدی در میان جامعه فرهنگی کشور بوجود آورد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: عدهای خواستند دلیل استعفای وزیر ارشاد را به مسئله کنسرتها ارتباط دهند اما مسئله خیلی مفصلتر از این چیزها بود.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حسن غفوری فرد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تغییرات در کابینه دولت یازدهم، اظهار کرد: شرایط کاری برای سه وزیری که از کابینه دولت عزل شدند یا استعفا دادند بنا به دلایلی به هیچ وجه امکان نداشت.

وی با بیان اینکه لایههای مختلف وزارت آموزش و پرورش از مدیریت فانی نگرانیهای زیادی داشتند، گفت: بدنه وزارت آموزش پرورش نقشی تعیین کننده در جامعه دارند زیرا این ارگان دولتی، بزرگترین وزارتخانه است و بیش از یک میلیون پرسنل و حدود 15 میلیون دانش آموز دارد.

غفوری فرد با اشاره به شکایات و گلایههایی که از مدیریت وزارت آموزش پرورش وجود داشت، تاکید کرد: ماجرای اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان به شدت سوالبرانگیز بود و رکورد اختلاس در کشور با رقم 8 هزار میلیارد تومان، در این صندوق زده شد.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: 8 هزار میلیارد تومان یعنی اینکه اگر یک فردی همزمان با حضرت آدم متولد شده بود و از همان روز تاکنون بصورت ماهیانه حقوقهای نجومی میگرفت، باز هم رقم 8 هزار میلیارد تومان بدست نمیآمد.

وی خاطر نشان کرد: ماجرای غم انگیز این اتفاق این است که اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی در یک صندوقی رخ داده که متعلق به قشر مستضعف و زحمتکش جامعه است. این مسئله نگرانی شدیدی در میان جامعه فرهنگی کشور بوجود آورد.

غفوریفرد به استعفای وزیر ارشاد اشاره کرد و گفت: ظاهرا وی به این نتیجه رسیده بود که دیگر امکان ادامه کار برایش در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد وجود ندارد؛ حتی فشارهایی از سوی آیتالله جنتی هم بر روی وزیر ارشاد وجود داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: عدهای خواستند دلیل استعفای وزیر ارشاد را به مسئله کنسرتها ارتباط دهند اما مسئله خیلی مفصلتر از این چیزها بود.

وی در ادامه با بیان اینکه محمود گودرزی وزیر ورزش چهارمین انتخاب رئیسجمهور برای تصدی این وزارتخانه بود، گفت: گودرزی در مدت وزارتش اقدام و فعالیت خیلی فوقالعادهای انجام نداد و تحول چشمگیری در عرصه ورزش بوجود نیاورد.

https://shoma-weekly.ir/Rw2cIh