بین الملل

اخبار کوتاه

تبرئه دیکتاتور مصر و پسرانش از اتهامات: جلسه نهایی محاکمه و اعلام حکم رئیس‌جمهور مخلوع مصر در پرونده معروف به پرونده قرن برگزار شد و حسنی مبارک، پسرانش، وزیر کشور وقت و معاونانش از همه اتهامات این پرونده تبرئه شدند.

تبرئه دیکتاتور مصر و پسرانش از اتهامات: جلسه نهایی محاکمه و اعلام حکم رئیسجمهور مخلوع مصر در پرونده معروف به پرونده قرن برگزار شد و حسنی مبارک، پسرانش، وزیر کشور وقت و معاونانش از همه اتهامات این پرونده تبرئه شدند.

اس- ۳۰۰ و سلاحهای جدید روس در راه دمشق: روسیه بار دیگر اعلام کرد به صورت همهجانبه از سوریه حمایت و برای مقابله با تروریستها، این کشور را همزمان با سامانه موشکی اس-۳۰۰ به مدرنترین سلاحهای جنگ شهری نیز مجهز خواهد کرد.

اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی در پی تصویب قانون نژادپرستانه: انتقاد مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از قانون نژادپرستانه «دولت یهودی» و تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر این رژیم، برای برگزاری انتخابات زودهنگام به اختلافات شدید در کابینه ائتلافی دامن زده است.

حمله به سفارت ایران در یمن: یکی از شاخههای گروهک تروریستی القاعده در یمن، روز چهارشنبه هفته گذشته در برابر سفارت ایران در یمن اقدام به بمبگذاری کرد. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه در پی این اقدام تروریستی از سلامت کامل کارکنان سفارت خبر داد. وزارت خارجه نیز در پی این اقدام، کاردار یمن در تهران را به وزارت خارجه فراخواند.

دستگیری همسر سرکرده داعش در بغداد: سجی الدلیمی، همسر ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش و فرزندش روز چهارشنبه توسط وزارت دفاع لبنان دستگیر شدند.

شرکتهای آمریکایی حق معامله با ایران را ندارند: یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، گفت: با وجود تعلیق تحریمهای صنعت خودروسازی ایران، شرکتهای آمریکایی همچنان اجازه ندارند با ایران وارد معامله شوند.

https://shoma-weekly.ir/LGDPld