بین الملل

اخبار کوتاه

همزمان با اجرای رزمایش نیروهای دریایی آمریکا در سواحل کالیفرنیا و هاوایی برای چهار سال آینده، طرفداران محیط‌ زیست نسبت به مرگ و زخمی شدن صد‌ها و هزاران جانور دریایی طی این رزمایش‌ها هشدار دادند.

پایگاه خبری «هیل»، نشریه تخصصی کنگره، در تحلیلی نوشت که رفتار آمریکا به جای بازداری ایران این کشور را جسورتر کرده است.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست با تردید در حصول توافق هستهای در مذاکرات آتی مینویسد: ایرانیان انزوا و فقر را بر نداشتن انرژی هستهای ترجیح میدهند.

یکی از وزیران کابینه اسرائیل با انتقاد شدید از سیاستهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، گفت: زمان آن رسیده که از جایگزینی برای او سخن بگوییم.

عضو ارشد شورای امنیت ملی آمریکا به اظهار نظر در رابطه با برنامه هستهای ایران پرداخت و گفت واشنگتن دوست داشت ایران هیچ غنیسازیای نداشته باشد، اما اصرار بر این موضوع به شکست مذاکرات منجر میشد.

نویسنده سرشناس جهان عرب طی مقالهای به خطرات جنگ طایفهآی که منطقه را تهدید میکند اشاره کرد و نوشت که منطقه در آستانه بحران طایفهای قرار دارد که در دریایی از خون غرق خواهد شد.

کاخ سفید اعلام کرد، تحریمهای اقتصادی علیه روسیه به دلیل اقداماتش در اوکراین کاملا در حال تاثیرگذاری بر اقتصاد این کشور است اما هنوز هیچ تغییری در موضع روسیه دراوکراین مشاهده نشده است.

همزمان با اجرای رزمایش نیروهای دریایی آمریکا در سواحل کالیفرنیا و هاوایی برای چهار سال آینده، طرفداران محیط زیست نسبت به مرگ و زخمی شدن صدها و هزاران جانور دریایی طی این رزمایشها هشدار دادند.

نخستوزیر انگلیس با اعلام حمایت از تحریمهای شدیدتر علیه روسیه در صورت تداوم آنچه اقدامات این کشور برای ایجاد بیثباتی در اوکراین خوانده شده، گفت: انگلیس تمایلی ندارد تا با روسیه وارد جنگ سرد شود.

دبیر کل سازمان ملل دستور داد تا کمیتهای برای بررسی کشتهشدگان، زخمیها و ویرانی ساختمانهای سازمان ملل در جریان جنگ غزه تشکیل شود.

مقامهای تایلند میگویند حدود ۲۶۰ مسلمان روهینگیا را که از اذیت و آزار در میانمار فرار کردهاند به دریا باز میگرداند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد که به خاطر تغییرات جدید اعمال شده در قانون رسانههای گروهی روسیه، فعالیت خود در این کشور را متوقف میکند.

https://shoma-weekly.ir/W8S8Ll