بین الملل

اخبار کوتاه

برخی نزدیکان‌بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ خبر دادند.
برخی نزدیکانبان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ خبر دادند.

رئیس جمهور ترکیه دادن سلاح به گروهی که ترکیه آن را تروریستی میداند اقدام مناسبی از سوی آمریکا ندانست. رجب طیب اردوغان سیاستهای آمریکا در قبال عین العرب (کوبانی) را ناهماهنگ و سردرگم خواند.

یک نظرسنجی جدید در اسرائیل نشان داد که ۶۱ درصد از اسرائیلیها نمیخواهند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باشد و امیدوارند که وی در انتخاباتی که قرار است به زودی برگزار شود، شکست بخورد. در مقابل نیمی از کسانی که خواهان ماندگاری وی در این پست هستند دلیلشان این است که در آینده هیچ نامزد دیگری که بتواند سکان اداره اسرائیل را به دست بگیرد، وجود ندارد.

کمیته ملی مستقل همه پرسی در بحرین اعلام کرد ۲۱ و ۲۲ نوامبر (۳۰ آبان و ۱ آذرماه) زمان برگزاری این همه پرسی است.

اردوگاه اشرف در استان دیاله که دولت عراق گروهک تروریستی منافقین را از آن بیرون راند، اکنون در اختیار نیروهای داوطلب مردمی قرار گرفته است و نیروهای داوطلب مردمی در آن برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش آموزش میبینند.

نماینده سازمان ملل در آسیای غربی اعلام کرد که از روز دوشنبه هفته جاری عملیات بازسازی نوار غزه آغاز شده است. بر اساس گزارشهای موجود بازسازی نوار غزه نیاز به شش میلیارد دلار هزینه دارد.

«ابو محمد الجولانی» سرکرده جبهه النصره با انتشار پیامی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان را به آغاز نبردی تعیین کننده در منطقه القلمون (منطقه مرزی میان سوریه و لبنان) وعده داد.

معاون رئیسجمهور آمریکا روز گذشته بر خلاف بیانیه پیشین کاخ سفید، گفت هرگز از اردوغان عذرخواهی نکرده و تنها به توضیح اظهارات خود پرداخته است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد که مهاجرانی که طی سالهای اخیر وارد انگلیس شدهاند، بیش از آنچه دولت برای آنها هزینه کرده است، از طریق پرداخت مالیات در تأمین مالی بخش عمومی این کشور نقش داشتهاند.

دادستانهای دادگاه بینالمللی کیفری لاهه تاکید کردند که اسرائیل در حمله به کشتی ترکیهای در ماه می۲۰۱۰ میلادی مرتکب جنایت جنگی شده است.

«آرنولد ابوت» یک پیر مرد ۹۰ ساله آمریکایی است که به جرم دادن غذا به نیازمندان و بیخانمانها با ۶۰ روز زندان و پرداخت جریمه ۵۰۰ دلاری روبهرو شده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس از مذاکراتی محرمانه بین چهار کشور عربی برای ایجاد یک همکاری نظامی خبر داده است. بر اساس این گزارش، کشورهای مصر، عربستان سعودی، کویت و امارات این مذاکرات مخفیانه را برای ایجاد موازنهای در برابر ایران آغاز کردهاند.

https://shoma-weekly.ir/WRS0hQ