بین الملل

اخبار کوتاه

ملاله یوسف‌زی که به تازگی به خاطر تلاش‌هایش برای حق آموزش دختران و زنان جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است تاکید کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باید به مسلح کردن جهان پایان داده و به جای آن آموزش را ارتقا دهد.

سفیر فرانسه در آمریکا که پیشتر یکی از مذاکره کنندگان هستهای با ایران بوده پیشبینی کرد که مذاکرات شش کشور با ایران ۳ تا ۶ ماه دیگر تمدید شود. جرارد آرود که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ به عنوان نماینده فرانسه در مذاکرات هستهای با ایران فعالیت میکرد در ادامه گفت: ایرانیها واقعا در حال مذاکره هستند. مشکل این است که آیا آنها آماده پرداخت بهای توافق هستند که هم اکنون آنها این آمادگی را ندارند.

«برنارد هوگان» رئیس پلیس لندن خبر داد که هر هفته پنج شهروند انگلیس به سمت عراق و سوریه میروند تا به گروه داعش بپیوندند.

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از کمکهای نظامی آمریکا به کُردهای کوبانی در سوریه گفت این کمکها در انتها به دست داعش میافتد.

ملاله یوسفزی که به تازگی به خاطر تلاشهایش برای حق آموزش دختران و زنان جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است تاکید کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باید به مسلح کردن جهان پایان داده و به جای آن آموزش را ارتقا دهد.

درحالیکه کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات میان دورهای کنگره آمریکا زمان مانده است، گافهای سیاسی اوباما منجر به دلسردی دموکراتها و افزایش احتمال پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات شده است.

بازرس ویژه بازسازی افغانستان در گزارش اکتبر خود اعلام کرد که علی رغم صرف ۷. ۶ میلیارد دلار از منابع مالیات دهندگان آمریکایی برای مقابله با مواد مخدر میزان تولید تریاک در افغانستان در سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

با موافقت مسکو برای عمل در نقش واسطه بین تهران و دهلینو، شرکتهای هندی آسانتر میتوانند بهای نفت خریداری شده از ایران را تسویه کنند. تحریمهای وضع شده در ارتباط با برنامه هستهای ایران باعث ایجاد مشکلاتی برای پرداخت بهای نفت شده بود.

https://shoma-weekly.ir/6CDG7m