بین الملل

اخبار کوتاه

«عبدالمهدی کربلایی» نماینده آیت الله سیستانی در بغداد درباره عواقب و پیامدهای اعدام آیت الله نمر رهبر شیعیان عربستان هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد

«عبدالمهدی کربلایی» نماینده آیت الله سیستانی در بغداد درباره عواقب و پیامدهای اعدام آیت الله نمر رهبر شیعیان عربستان هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد

عالیترین افسر مقابله با تروریسم بریتانیا تاکید کرد که امسال از وقوع چندین توطئه برای کشتن مردم در خیابانهای بریتانیا که «مستقیما از تروریسم خارج از کشور الهام گرفته شده»، جلوگیری به عمل آمده است.

روزنامه تایمز با اشاره به اصرار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بر سرنگونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: ترکیه بخواهد یا نخواهد، آینده در سوریه شاهد باقی ماندن بشار اسد خواهد بود.

«هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا به دلیل مثبت بودن تست «کوکائین» از نیروی دریایی آمریکا اخراج شد.

شماری از جوانان اسرائیلی به آلمان مهاجرت کردهاند و در آنجا مقیم شدهاند و در این میان، اسرائیلیهای دیگر را به مهاجرت به برلین ترغیب میکنند؛ همین امر به موضوعی برای بحث و جدل در سرزمینهای اشغالی شده است و صهیونیستها این مهاجرت را به مثابه خیانت و ننگ قلمداد میکنند.

توفیق الطیراوی رئیس کمیته فلسطینی تحقیق در مورد فوت یاسر عرفات هشدار داد که احتمال دارد «سناریوی ترور» عرفات این بار علیه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تکرار شود.

وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه‌‌ای از ورود جدیدترین تانکهای موشک انداز روسی به بغداد خبر داد. در این بیانیه بدون اشاره به تعداد این تانکها آمده است: شماری از جدیدترین و مدرنترین تانکهای موشک انداز روسی مدل (T۹۰ A۱–TOS) که توانایی ارسال همزمان ٢۴ موشک را دارد، در اختیار نیروهای ارتش عراق قرار گرفت.

گزارشها حاکی است بیتوجهی دولت اوباما به تاکید سال ۲۰۰۸ مرکز کنترل بیماری مبنی بر ضرورت تشکیل مراکز بیشتر جهت مقابله با ویروسهای بیماری زا در جهان، عامل گسترش ابولا در آمریکا است.

مسئولان ترکیه در اقدامی که در سطح حمایت خارجی از مخالفان بیسابقه است، به تعدادی از رهبران مخالفان سیاسی سوریه تابعیت ترک دادند.

بی بیسی با انتشار بیانیهای اعلام کرد که مقامهای چینی وبسایت این پایگاه خبری را به خاطر تشدید تنش بین معترضان و پلیس مسدود کرده است.

یک دادگاه در آمریکا با طرح اتهامهای بیپایه علیه ایران در ارتباط با نقشآفرینی در بمبگذاری سال ۱۹۸۳ در بیروت ایران را به پرداخت ۴۵۴ میلیون دلار غرامت به خانوادههای قربانیان این حادثه محکوم کرد.

دولت مصر گذرگاه «رفح» را برای برخی موارد خاص باز کرده است. به گفته آقای «ماهر ابو صبها»، مدیر کل گذرگاههای غزه، مقامات مصری این گذرگاه را برای افراد دارای نیازهای پزشکی، اتباع کشورهای خارجی، دانشجویان و زائران در حال بازگشت از عربستان سعودی گشودهاند.

https://shoma-weekly.ir/coiiKj