بین الملل

اخبار کوتاه

سازمان ملل و دولت فلسطین خواستار کمک ۵۵۰ میلیون دلاری جامعه بین المللی برای رفع نیازهای اولیه ساکنان غزه شدند. این اعلام نیاز برای تامین مایحتاج غذایی، آب شیرین و نیازهای بهداشتی و آموزشی اعلام شده است.

سازمان ملل و دولت فلسطین خواستار کمک ۵۵۰ میلیون دلاری جامعه بین المللی برای رفع نیازهای اولیه ساکنان غزه شدند. این اعلام نیاز برای تامین مایحتاج غذایی، آب شیرین و نیازهای بهداشتی و آموزشی اعلام شده است.

پلیس استرالیا با حمله به چند مرکز ایالت کوئینزلند از جمله یک مرکز اسلامی دو مرد را در ارتباط با بحران سوریه بازداشت کرد.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» نوشت که ارتش آزاد سوریه در ازای مبلغی، اطلاعات منجر به اسارت «استیون ساتلوف» خبرنگار آمریکایی را در اختیار داعش قرار داده بودند. آنها ساتلوف را به مبلغی بین ۲۵ تا ۵۰ هزار دلار به تروریستهای داعش فروختند و دلیل گروگان گرفتن وی نیز همین بود.

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامهای را در محکومیت اقدام دولت اوباما تصویب کرد. دولت وی در حالی پنج تن از طالبان زندانی در گوانتانامو را با گروهبان «بو برگدال» مبادله کرد که از قبل کنگره را در جریان امر قرار نداده بود. بر پایه قوانین آمریکا، دولت اوباما باید کنگره را ۳۰ روز قبل از تبادل زندانیان از برنامه آگاه میکرد.

«نوما ایندیا امفکتو» معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که کشورش به از سرگیری واردات نفت از ایران و رفع موضوع تحریم ها ظرف سه ماه آینده امیدوار است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: جدایی اسکاتلند از انگلیس پیامدهایی در ارتباط با آینده حزب کارگر، عضویت لندن در اتحادیه اروپا، استقرار شرکتهای چند ملیتی و نیز واحد پولی پوند و درآمدهای نفتی، برای انگلیس به دنبال خواهد داشت.

اتحادیه اروپا روزدوشنبه بسته تحریمهای جدید علیه روسیه را رسما تصویب کرد ولی اجرای این تحریمها را به منظور ارزیابی رعایت آتش بس در اوکراین به تاخیر انداخت.

در پی استفاده از خاک ترکیه به عنوان کشور ترانزیت از سوی اعضای غربی گروهک تروریستی داعش، ترکیه به استناد لیست شش هزار نفره کشورهای غربی، ورود آنها را به خاک خود ممنوع اعلام کرد و در طول هفت ماه گذشته یک هزار عضو غربی داعش را از خاک خود اخراج کرد.

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور امدار رسانی و کاریابی برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) گفت که خسارتهای وارده به غزه ۵ برابر خسارتهای جنگ پیشین در سال ۲۰۰۹ میلادی است.

شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی با اعتراف به اینکه اکنون تنها پنج کشور جهان، از جمله ایران و ایالات متحده به فناوری پهپادهای نظامی دست یافتهاند، به کاخ سفید پیشنهاد کرد هرچه در توان دارد برای انحصار این فناوری به کار گیرد.

بر روی برخی از دیوارهای شهر رم پایتخت ایتالیا، تصاویری از پرچم به همراه تهدیدات گروه تکفیری داعش مبنی بر انتقام گیری از آمریکاییها پدیدار شد.

وزیر خارجه ایتالیا و مسئول آتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تاکید بر اینکه گروه تکفیری داعش برای مذهبهای مختلف احترامی قائل نیست، گفت: وقتی از داعش صحبت میشود نباید به اسلام اشاره شود، زیرا اسلام تروریسم نیست.

نتایج نظرسنجی انجام شده نشان میدهد که اکثریت مردم چین جنگ با ژاپن در سالهای آتی را محتمل میدانند.

https://shoma-weekly.ir/ukaWWI