سیاسی

اخبار کوتاه:


طرح «پایان دوران اسلام» از تریبون انحرافیها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اصولگرایی را یک مکتب دانست و تأکید کرد: برخی افراد خواستند خود را به جای این مکتب بنشانند و مباحثی چون پایان دوران اصولگرایی یا حتی اسلامگرایی نیز از سوی جریان انحرافی در همین راستا ارائه شد. صفارهرندی همچنین با بیان اینکه اصلاحطلبان میدانند گزینه حداکثری آنان امکان حضور در انتخابات را ندارد عنوان داشت: به همین دلیل آنها تصمیم دارند شخصیتی موجه در انقلاب یعنی هاشمی رفسنجانی را برای انتخابات 92 معرفی کنند هرچند در مرحله دوم انتخابات سال 84 اردوکشی پشتسر هاشمی از سوی اصلاحطلبان صورت گرفته بود؛ نشانهها حاکی از دعوت همه گروههای اصلاحطلبی برای وحدت است و این میتواند درسی برای اصولگرایان نیز باشد زیرا انشعاب در میان اصولگرایان اشتهای به قدرت رسیدن دیگر گروهها را تقویت میکند.

 

انتخابات به شیوه پارلمانی هزینهها را کاهش میدهد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات صحنه مانور بزرگ سیاسی در برابر تهدیدات داخلی و خارجی است گفت: انتخاب رئیسجمهور به شیوه پارلمانی هزینههای سرسامآور تبلیغات را کاهش میدهد. حجتالاسلام واعظ موسوی در گفتوگو با فارس در مورد مزایای انتخاب رئیسجمهور در نظام پارلمانی گفت: در این روش هماهنگی لازم بین قوای مجریه و مقننه بهوجود آمده و در مدت انجام مسئولیت در مقابل یکدیگر قرار نمیگیرند و موجب تضعیف یکدیگر نمیشوند. وی ادامه داد: با این شیوه، تنش و اختلاف در انتخاب به صحن خیابانها و قاطبه مردم کشیده نشده و التهابات از بین رفته و هماهنگیها بیشتر خواهد شد هرچند ممکن است جامعه آمادگی لازم را نداشته باشد.

 

آغاز دومین دوره آموزشی تربیت مربی انتخابات

دومین دوره آموزشی تربیت مربی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با میزبانی وزارت کشور و حضور جمعی از مدیران کل، کارشناسان و معاونین فرمانداریهای سراسر کشور آغاز شد . بر این اساس شرکتکنندگان پس از اتمام دومین دوره آموزشی به عنوان مربیان انتخابات در سراسر کشور نسبت به برگزاری دورههای آموزشی و ارائه اطلاعات لازم برای دستاندرکاران اجرایی انتخابات در سطح استانها اقدام میکنند.

 

مناظره عسگراولادی و شریعتمداری شاخص جمهوری اسلامی

ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در همایش تدوین مکتب دفاعی و انقلاب اسلامی در آرا و اندیشههای حضرت امام (ره) و امام خامنهای با اشاره به جایگاه اخلاق در جمهوری اسلامی گفت: چند شب پیش مناظره آقایان عسگر اولادی و شریعتمداری را شاهد بودیم که قبل از مناظره من به آنها گفتم کاری ندارم مواضع شما چیست نظرتان را بگویید اما این مناظره را به الگوی اخلاق در جمهوری اسلامی تبدیل کنید که شاهد بودیم به خوبی برگزار شد. این یک شاخص در جمهوری اسلامی است.

 

سازوکار جامعه روحانیت مبارز را دنبال میکنیم

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز درباره پیوستنش به ائتلاف سهگانه گفت: ما در جامعه روحانیت سازوکاری را طراحی کرده و همان را دنبال میکنیم. مصطفی پورمحمدی همچنین تأکید کرد: بنده عجلهای برای اعلام نامزدی ندارم.

 

ظهور ملیگرایی عصر رضاخانی در جریان انحرافی

امام جمعه اراک گفت: در عصر رضاخانی برخی جریانها به اسلام حداقلی اعتقاد داشتند و توانستند ظهور و بروز زیادی پیدا کنند و ملیگرایی انحرافی را ترویج کردند که این امر در جریان انحرافی امروز هم دیده میشود. حجتالاسلام دری نجفآبادی با اشاره به دو جریان اساسی در جهان بیان داشت: اسلام فقاهتی همواره در مقابل مکتبهایی چون مارکسیسم، مائویسم، کاپیتالیسم و سایر گروهها قرار داشته است؛ جریان اصیل همان اسلام فقاهتی بود و دهها جریان دیگر در برابر آن صفآرایی کردند هرچند برخی از آنها ادعای اسلام نیز داشتند.

 

اگر دولت آینده متعلق به اصولگرایان نباشد مصیبت داریم

علی اکبر ولایتی با تأکید بر اینکه تمام انتخابات از نظر دوست و دشمن واقعی بوده است، خاطرنشان کرد: رادیوهای بیگانهای که علیه نظام جنگ تبلیغاتی میکنند، روی موضوع انتخابات ایران حساب کرده و میدانند انتخاباتها در ایران واقعی است. عضو ائتلاف 1+2 با بیان اینکه اصولگرایان نباید متفرق باشند گفت: اصحاب فتنه و کسانی که به عنوان جریان انحرافی شناخته میشوند برای انتخابات برنامهریزیهایی دارند. ولایتی با تأکید بر اینکه اگر دولت آینده متعلق به اصولگرایان نباشد مصیبت داریم و باید هشت سال مشکلاتی را تحمل کنیم، تصریح کرد: از مجموعه اصولگرایان باید یک نفر رأی بیاورد. اگر اصولگرایان متفرق باشند، معلوم نیست دولت آینده دست چه کسی باشد.

https://shoma-weekly.ir/c4Cd9M