بین الملل

اخبار کوتاه

کاردار غیرمقیم بریتانیا در ایران اعلام کرد که سفارت این کشور در تهران اعلام کرد فعلا بخش کنسولی و ویزایی این سفارت برای ارائه خدمات به اتباع بریتانیایی یا شهروندان ایرانی فعال نیست.

کاردار غیرمقیم بریتانیا در ایران اعلام کرد که سفارت این کشور در تهران اعلام کرد فعلا بخش کنسولی و ویزایی این سفارت برای ارائه خدمات به اتباع بریتانیایی یا شهروندان ایرانی فعال نیست.

در اسرائیل سالانه۵۰۰۰ نفر اقدام به خودکشی میکنند که ۵۰۰ مورد آن منتهی به مرگ میشود. پیش از این نیز روزنامه معاریو از خودسوزی یکی از ساکنان سرزمینهای اشغالی در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی گزارش داده بود.

پلیس آمریکا در ایالت تگزاس یک بیمار روانی را که تنها اسلحهای ساچمهای در دست داشت با شلیک ۸۰ گلوله بهنحوی به قتل رساند که بهگفته خانوادهاش صورت وی قابل تشخیص نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که سپتامبر ماه شلوغی در مذاکرات هستهای ایران خواهد بود. وی افزود: مذاکرات دوجانبه آمریکا و ایران در ژنو در حال برگزاری است. خانم هارف گفت که دور بعدی مذاکرات هستهای که قرار است در نیویورک برگزار شود، از ۱۸ سپتامبر آغاز میشود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی ادغان کرد که گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) تهدید نظامی مستقیم علیه این رژیم به شمار نمیآید.

شهرداری قدس اشغالی با احداث ۲۲۰۰ واحد مسکونی جدید در قدس شرقی موافقت کرد که اجرای این طرح نیاز به مدت زمان طولانی دارد.

رئیس جمهور سابق فرانسه طی روزهای آینده تصمیم خود را برای بازگشت به عرصه سیاس این کشور برای ریاست حزب راستگرای «اتحاد برای جنبش مردمی» اعلام میکند. در صورت بازگشت سارکوزی به عرصه سیاسی، وی به یکی از نامزدهای اصلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی فرانسه تبدیل خواهد شد.

نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال تصویب طرحی هستند که بر اساس آن تحریمهایی شبیه بانک مرکزی ایران علیه بانک مرکزی روسیه نیز اعمال خواهد شد.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم با اردن برای فروش ۱۵ میلیارد دلار گاز طبیعی به توافق رسیده است.

دولت انگلیس که به شدت از بازگشت افراطیون بریتانیایی سفر کرده به عراق و سوریه نگران است فرود هواپیماهایی که از آسیای غربی به مقصد اروپا در حرکت هستند را در خاک بریتانیا ممنوع کرد.

سازمان ملل متحد با صدور بیانیهای اعلام کرد: در نتیجه ۵۱ روز جنگ در غزه، ۱۸ هزار باب منزل فلسطینیان در این باریکه ویران شده است.

https://shoma-weekly.ir/UbekVz