سیاسی

اخبار کوتاه

رئیس‌ ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه با تأکید بر اینکه این ائتلاف بر همکاری و تعامل با تمامی اصولگرایان تأکید دارد، گفت: اعضای این ائتلاف بر میثاق خود برای انتخاب نامزد اصلح پایبند هستند.
شعار «انتخابات آزاد»؛ توطئهای برای بعد از انتخابات

آیتالله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتوگو با فارس با بیان اینکه طرح انتخابات آزاد توطئهای برای بعد از انتخابات است، افزود‌‌: در فتنه 88 توطئه کردند و قبل از اینکه انتخابات برگزار شود، گفتند که تقلب شده است.  وی با بیان اینکه برخی در انتخابات 88 بدون هیچ دلیل و سندی ادعای آزاد نبودن انتخابات را در افکار عمومی مطرح کردند و بعد از انتخابات این توطئه را دنبال کردند، تصریح کرد‌‌: توطئه دشمن برای زیر سؤال بردن سلامت انتخابات با هوشیاری ملت ایران
راه به
جایی نخواهد برد.

 

  ایران و بالاترین استاندارد انتخاباتی

حجتالاسلام مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه هیچگاه نباید انتخابات در کشور ایران اسلامی را با انتخابات غربیها به عنوان معیار و ملاک سنجید، اظهار کرد‌‌: مهم این است که مردم در عرصه انتخابات حضور پر شور و بصیرتمندانه داشته باشند و انتخاب آنها مورد احترام قرار گیرد که این خود بالاترین نوع استاندارد انتخاباتی در سطح جهانی است.  رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود‌‌: حساسیت استکبار جهانی بهخاطر وجود استانداردهایی است که ما بهوجود آوردهایم و بر آنها اصرار داشته و پایبند به آن هستیم.

 

  اولین جلسه انتخاباتی شریعتمداری با معاونان سابق

سخنگوی ستاد انتخابات شریعتمداری از اولین جلسه انتخاباتی شریعتمداری با معاونان سابق خود در وزارت بازرگانی برای اعلام حضور در انتخابات خبر داد و گفت‌‌: شریعتمداری قصد دارد بهصورت مستقل وارد انتخابات شده و دولت فراجناحی و اعتدالگرا تشکیل دهد.

 

  زمان احتمالی معرفی کاندیدای جبهه پایداری

حجتالاسلام روانبخش با بیان اینکه جبهه پایداری نامزدهای مختلفی را مورد بررسی قرار داده است، افزود‌‌: برخی از این کاندیداها متناسب با شاخصها و گفتمان جبهه پایداری نبودند و ما در بررسیهای خودمان به سه کاندیدا رسیدیم و به تدریج فرد صالحتر را معرفی میکنیم که احتمالاً کاندیدای نهایی این جبهه اسفند ماه معرفی خواهد شد.

 

  برنامه زمانبندی انتخابات 92

جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت‌‌: 17 اردیبهشت ماه 92 زمان آغاز ثبتنام از کاندیداهای انتخابات ریاستجمهوری خواهد بود. حسنعلی نوری اظهار داشت‌‌: همچنین بیستوششم فروردین ماه سال آینده نیز زمان آغاز ثبتنام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد بود.

 

  رایزنی جبهه پیروان با سایر احزاب اصولگرا برای انتخابات شوراها

سخنگوی جبهه پیروان گفت: در حال حاضر پروسه مربوط به انتخابات شوراها در حال طی شدن است تا پس از جمعآوری و تکمیل شدن اسامی، رایزنی با سایر اصولگرایان که با جبهه پیروان هماهنگ هستند، صورت گیرد.  سیدکمالالدین سجادی در گفتوگو با فارس از مشخص شدن لیست شهرهای خراسان، اهواز و فارس برای انتخابات شوراها خبر داد.

 

  پاسخ انتخاباتی نامزدهای احتمالی در مراسم تشییع دکتر حبیبی

در مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری دکتر حسن حبیبی که با حضور شخصیتهای سیاسی برگزار شد کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. ناطقنوری درباره نامزدیاش در انتخابات ریاستجمهوری آینده گفت که احساس وظیفه نمیکنم در انتخابات شرکت کنم. سیدمحمد خاتمی نیز گفت که بنده 40-30 سال پیش نامزد شدهام و دیگر تمام شده است. عارف هم در این زمینه اظهار داشت: فعلاً بگذارید به آخرتمان برسیم، بعداً در اینباره صحبت میکنم. اما محمدعلی نجفی درباره نامزدیاش گفت که این مسئله منوط به نظر جمعی اصلاحطلبان است.

 

  ائتلاف سهگانه،  بر میثاق خود برای انتخاب نامزد اصلح پایبند است

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سهگانه با تأکید بر اینکه این ائتلاف بر همکاری و تعامل با تمامی اصولگرایان تأکید دارد، گفت: اعضای این ائتلاف بر میثاق خود برای انتخاب نامزد اصلح پایبند هستند. حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف سهگانه اصولگرایان در اولین نشست خبری خود، با بیان اینکه مهمترین دغدغه ائتلاف این است که مکانیزمی طراحی شود که منجر به انتخاب فرد شایسته، مناسب و توانمندی شود که از اقبال عمومی خوبی برخوردار است و از بین اصولگرایان انتخاب شود، خاطرنشان کرد: از مزایای ائتلاف سهگانه این است که فقط از میان خودش نامزد انتخاب نمیکند بلکه از میان سایر اصولگرایان نیز میتواند نامزد نهایی خود را انتخاب کند.

 

https://shoma-weekly.ir/TXkYRE