سیاسی

اخبار کوتاه


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسانهها در انتخابات هوشیارانه عمل کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانهها در انتخابات آینده هوشیارتر عمل کرده و اطلاعرسانی به موقع داشته باشند. سیدمحمد حسینی در گفتوگو با فارس اظهار داشت: حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخابات درست، در انتخابات سال آینده بسیار اهمیت دارد و نباید اتفاقی بیفتد که انتخابات آینده تبعات منفی پیدا کند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: رسانهها باید از اینکه عدهای بخواهند با جوسازی حرف خود را به کرسی بنشانند و فضای جامعه را غبارآلود نمایند اجتناب کنند.

 

جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور مطرح کرد

میثاق انتخابات 92؛  قانونمداری، امانتداری، عدالتمحوری و مشارکت گسترده

جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: میثاق ما در برگزاری انتخابات سال آینده؛ قانونمداری، امانتداری، عدالتمحوری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات است. حسنعلی نوری خاطرنشان کرد: در جریان فتنه 88 دشمن به دنبال انقلاب رنگین در ایران بود و هدف نهایی آنان هم براندازی نظام اسلامی بود. وی بیان داشت: اگر در فتنه تجربه کسب کردیم دشمن هم تجربه کسب کرد و اگر این توطئه را تجزیه و تحلیل کردیم، آنها هم توطئه را تجزیه و تحلیل خواهند کرد.

 

نظرسنجی انتخاباتی
 مرکز پژوهش
های مجلس کذب است

در پی گفتگوی یکی از نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، مبنی بر کار تحقیقی، پژوهشی و نظرسنجی مشترک مرکز پژوهشها و فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی برای حضور دکتر لاریجانی در انتخابات، روابطعمومی مرکز پژوهشها این اظهارات را کذب محض دانست. هیچگونه کار تحقیقی، پژوهشی و نظرسنجی، اعم از انفرادی و مشترک، برای هیچ یک از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاستجمهوری، در مرکز پژوهش‌‌های مجلس شورای اسلامی صورت نگرفته است و اساساً این مرکز دارای مرکز نظرسنجی نیست. همچنین جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در واکنش به انتشار اخباری درخصوص تقاضای قالیباف از لاریجانی برای عضویت در ائتلاف 1+2 و همچنین موافقت لاریجانی با این تقاضا گفت که چنین چیزی واقعیت ندارد و این خبر از اصل جعلی است.

 

حسن روحانی:

مدام نگوییم انتخابات مدیریت
 و مهندسی شده است

حسن روحانی عضو مجلس خبرگان رهبری در یازدهمین کنگره حزب مردمسالاری، اظهار داشت: مدام نگوییم که انتخابات مدیریت و مهندسی شده است. این کلمات معنی خوبی را القا نمیکند. مردم حاکم و صاحب حق هستند و مردم انتخابات را مهندسی میکنند. وی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که «شما مؤسس دولت وحدتملی مد نظر هاشمی رفسنجانی خواهید بود؟» گفت: اگر نامزد شوم، مستقل خواهم آمد.

 

پزشکیان:

اصلاحطلبان از سیدحسن خمینی
 هم عبور می
کردند

مسعود پزشکیان، وزیر دولت اصلاحات با تأکید بر این مطلب که در مملکت ما جناحبندیها بیشتر سیاسی است تا حزبی میگوید: «اصلاحطلبان خودشان 72 ملت هستند. وقتی یک عده از این طیف گفتند از خاتمی عبور میکنیم، قطعاً از سیدحسن خمینی هم عبور میکردند.» این نماینده مجلس تأکید میکند: «سیدحسن جزو هیچ حزب و گروهی نبوده که بخواهد اصلاحطلبان را به اجماع برساند.» وی معتقد است: «درون اصلاحات یک نگاه روشن سیاسی وجود ندارد که اگر کسی آمد و از آن دیدگاه دفاع کرد همه پشتسر آن فرد قرار بگیرند.»

 

«امانی» مسئول ستاد انتخابات
 شورای شهر استان تهران شد

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه سعی داریم دبیران جبهه در استانها مسئولیت ستاد شوراها را برعهده گیرند، گفت: در استان تهران آقای امانی مسئولیت ستاد انتخابات شوراهای استان تهران را برعهده گرفت. سجادی سخنگوی جبهه پیروان در گفتوگو با فارس، با بیان اینکه جلسه ستاد انتخابات شوراها با مدیریت دکتربادامچیان تشکیل و آقای بادامچیان گزارشی از روند کارها در حضور اعضای جبهه ارائه داد، اظهار داشت: در این جلسه در باره مسئولان استانی تهران و سایر استانها بحثهای مختلفی مطرح شد.

https://shoma-weekly.ir/ut4QMo