سیاسی

اخبار کوتاه

تأخیر در برگزاری انتخابات آتی یکی از برنامه‌های دشمن است. مطرح کردن طرح‌هایی مانند مکتب ایرانی،‌ دولت توسعه و دولت امید، طرح مطالبات غیرمرتبط با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب است.
باقری لنکرانی گفت: تأخیر در برگزاری انتخابات آتی یکی از برنامههای دشمن است. مطرح کردن طرحهایی مانند مکتب ایرانی، دولت توسعه و دولت امید، طرح مطالبات غیرمرتبط با آرمانهای امام(ره) و انقلاب است.

***

آلیا نماینده مردم تهران در مجلس از کاندیداتوری (مهدی چمران)، رئیس شورای شهر تهران در انتخابات ریاستجمهوری با تشکیل جبههای با عنوان (جبهه مشورت ایران اسلامی) خبر داد.

***

سیدمحمد خاتمی کارگروه 7 نفرهای را برای بررسی راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان به ریاست محمدعلی نجفی برگزیده است.

در آخرین جلسه از اتاق فکر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شده، سیدمحمد خاتمی 5 راهبرد ممکن برای اصلاح طلبان را 1) حضور حداکثری اصلاحطلبان با کاندیدای واحد و رأی آور 2) حضور متوسط اصلاح طلبان با حمایت از کاندیدایی که بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند 3) عدم کاندیداتوری اصلاح طلبان اما حضور در انتخابات 4) حمایت از کاندیدای اصولگرای نزدیک به اصلاح طلبان و 5) تحریم انتخابات، برشمرده است.

***

علی مطهری با اشاره به جزئیات دیدار اخیرش با آیتالله هاشمی رفسنجانی و طرح پیشنهاد کاندیداتوری به وی اظهار داشت: ملاقات با آقای هاشمی را از این  جهت تمایلی به رسانهای شدن نداشتم که یک دیدار احوالپرسی بود ولی آقای رسایی شیطنت کرد و قبل از اینکه ما به این دیدار برویم، اعلام کرد که فراکسیون رهروان ولایت می خواهند به دیدار هاشمی بروند و به وی پیشنهاد انتخاباتی ارائه کنند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که پیشنهادش به هاشمی رفسنجانی نظر شخصی وی بوده و موضع صدای ملت برای انتخابات آتی نیست.

***

 مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به ادعاهای مطرح شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات گفت: منظور از عبارت «مهندسی معقول و منطقی در زمینه انتخابات»، مهندسی ورود منطقی و معقول برای فعالسازی ظرفیتهای سپاه در اجرای مأموریتها و مسئولیتهای قانونی در حوزه انتخابات بوده و در واقع یک رویکرد درونسازمانی برای کمک به تأمین امنیت برگزاری انتخابات بهشمار میرود و دقیقاً در مقابل نقطه القایی دشمن محسوب میشود.

***

روح الله حسینیان نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه انتخابات 1392 بسیار سختتر از انتخابات گذشته است افزود: غرب، آمریکا و خصوصا شیوخ مرتجع منطقه در سوریه از نظام جمهوری اسلامی شکست خوردند و اسرائیل نیز با حمایتهای ایران از مقاومت در غزه و لبنان متحمل شکست شد از این رو کینه دشمنان علیه جمهوری اسلامی باعث شده که آنها توطئه جدیدی را علیه کشورمان طراحی کنند.

https://shoma-weekly.ir/e3xF4F