بین الملل

اخبار بین الملل

* آمارهای یورواستات نشان می‌دهد قیمت نان در اتحادیه اروپا طی یک سال گذشته ۶ برابر شده و قیمت نان در کشورهای عضو این اتحادیه از ۳.۹ درصد تا ۶۵.۵ درصد افزایش یافته است.

* صدر اعظم آلمان اعلام کرد برلین قصد ندارد به اوکراین تانک ارسال کند؛ چون این اقدام، گامی خطرناک بوده که به تشدید درگیری‌ها در اوکراین منتهی خواهد شد. آلمان کارهای زیادی برای اوکراین انجام داده و به حمایت از نظام کی‌یف ادامه خواهد داد.

زغال گران شد

به دلیل ادامه بحران انرژی در آلمان قیمت هیزم ۸۵.۷ درصد افزایش یافت. اداره آمار آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش قیمت هیزم و گلوله‌های چوب در درجه اول ناشی از افزایش تقاضا است، زیرا بسیاری از آلمانی‌ها به این کالاها به عنوان راه‌های جایگزین برای گرم کردن خانه‌های‌شان در بحبوحه افزایش قیمت‌های گاز، نفت و برق روی آورده‌اند.

مدیر فایزر کرونا گرفت

آلبرت بورلا، مدیر اجرایی شرکت فایزر اعلام کرد که آزمایش کووید-١٩ او مثبت بوده است. بورلا، ٦٠ ساله، چند ماه پیش هم کرونا گرفته بود. کاربری در واکنش به این خبر نوشت بدتر از حال مدیر فایزر حال سلبریتی‌های ایرانی است که برای این واکسن ساز غش و ضعف می‌رفتند.

دروغ کودتای چشم بادامی‌ها

پس از شایعات رسانه‌های غربی مبنی بر کودتا در چین خبرگزاری اسپوتنیک طی گزارشی از چین اعلام کرد که در پکن همه‌چیز عادی است.

خبرگزاری اسپوتنیک با رد ادعای غربی‌ها گزارش کرد، هیچ حضور امنیتی در پکن پس از شایعه کودتا در چین و یک هفته پیش از برگزاری مراسم مربوط به تأسیس جمهوری خلق این کشور مشاهده نمی‌شود. بر اساس اعلام این خبرگزاری، گزارش‌های تایید نشده رسانه‌ای این هفته حاکی از آن بود که ارتش چین در حال طراحی کودتا در طول "هفته طلایی تعطیلات رسمی" است که پیش از روز ملی چین در اول اکتبر است.

https://shoma-weekly.ir/EEGP4h