سیاسی

اخبار انتخابات

مطلوب حزب اعتدال

با انتشار لیست اولیه حزب اعتدال و توسعه در کانال رسمی این حزب که شامل ٧٨ نفر برای تهران است؛ استقلال حضور این حزب از اصلاح طلبان وارد فاز عملیاتی شد. لیست منتشر شده شامل چهار بخش 13 نفر «اعضای حزب اعتدال و توسعه»، 20 نفر « چهره های اصلاح طلب» که بخشی از آن نیز چهره های حزب کارگزاران همچون حسین مرعشی، غلامحسین کرباسچی، محمدعلی نجفی، محسن هاشمی رفسنجانی و یدالله طاهرنژاد است و نیز 10 نفر «چهره های اصولگرا» است که 5 نفر از آنها یا اصولگرا نیستند و یا نامزد نشدنشان از تهران قطعی است. 35 نفر نیز به عنوان «چهره های مستقل معتدل» در این فهرست درج شده که برخی از آنها همچون مجید قاسمی، سید طه هاشمی و ... سابقه حضور در حزب اعتدال را دارند و یا به شدت نزدیک به آن تلقی می شوند.

اجماع اصولگرایان روی فصل الخطاب

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: برگزاری جلسات سه جانبه حضرات آیات موحدی کرمانی، مصباح و یزدی در راستای وحدت بین اصولگرایان امیدوارکننده است.

محمد نبی حبیبی با اشاره به تاثیرات برگزاری جلسات سه جانبه (حضرات آیات موحدی کرمانی، مصباح و یزدی) اظهار داشت: جلساتی که سه مرتبه توسط حضرات آیات موحدی کرمانی، مصباح و یزدی برگزار شد یک امیدواری بزرگ در سراسر کشور برای اصولگرایان و وفاداران انقلاب فراهم کرده است. همه اصولگرایان فصل الخطاب بودن این بزرگواران را قبول دارند.حبیبی تاکید کرد: اصولگرایان در استانها به توافقات بسیار قابلتوجهی در مسیر همگرایی رسیدند و علاوه بر همتی که همه آنها برای رسیدن به ائتلاف داشتند، جلسات سه جانبه حضرات آیات موحدی کرمانی، مصباح و یزدی تاثیرات مثبت خود را در استانها داشته است.

اسرار اصرار بر لیست 50 نفره

ارگان غیر رسمی کارگزاران به رغم شدت گرفتن انتقادات اصلاحطلبان از لیست منتشر شده توسط این نشریه، از اقدام خود و همچنین «اعتبار» لیست منتشر شده دفاع کرد.

در لیست 50 نفرهای که هفتهنامه صدا منتشر کرده بود، اکثریت حاضرین از عناصر نزدیک به حزب کارگزاران بودند و همین مسئله موجب اعتراض اصلاحطلبان شده بود.

برخی اصلاح طلبان با انتشار مصاحبه و یادداشت هایی این فهرست را نشانه سهم خواهی دانسته اند.


https://shoma-weekly.ir/FeTKT8