سیاسی

اخبار انتخابات

آیت‌الله کعبی: مردم حساب شده و با احساس مسئولیت پای صندوق‌های رأی آمده و رأی دادند.

آیت‌الله کعبی:
اصولگرایان به تفاهم و همکاری بیندیشند
آیت ‌الله عباس کعبی در گفت‌وگویی به حماسه تاریخی ۱۲ اسفند اشاره کرد و اظهار داشت: در این انتخابات مردم حساب شده و با احساس مسئولیت پای صندوق‌های رأی آمده و رأی دادند.
 آیت‌‌الله کعبی با تأکید بر اینکه از آثار ۱۲ اسفند استحکام نظام، افزایش اقتدار رهبری و ملت انقلابی ایران اسلامی، اعتماد فزاینده به روحانیت اصیل و انقلابی و یاران صدیق امام(ره) و مقام معظم رهبری نظیر آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله یزدی بود، گفت: این انتخابات نشان داد که مرجعیت سیاسی، روحانیت اصیل و انقلابی در نزد نیروهای ارزشی و انقلابی و طبقات اقشار رأی دهندگان خدشه‌ناپذیر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بی‌شک علمای دین و روحانیت انقلابی بر حسب وظیفه شرعی تمام تلاش خود را در ترویج اسلام، اهل‌بیت، حفظ و تداوم نظام جمهوری اسلامی، امر به معروف و مبارزه با تهاجم، انحراف، فتنه و فساد و دعوت به برادری بر پایه حفظ و تداوم اصول اسلام و انقلاب انجام می دهند؛ از این رو خواب دشمنان در تلاش برای ایجاد اختلاف بین روحانیت اصیل و انقلابی باطل شد.
وی با بیان اینکه امیدواریم فعالان اصولگرا در مرحله دوم انتخابات همسو با پیام نیروهای ارزشی و انقلابی عمل کنند، اظهار داشت: در مرحله اول تلاش‌های زیادی برای وحدت و ائتلاف انجام شد، اما متاسفانه به نتیجه مطلوب نرسید و ناگفته‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد؛ از این رو  مردم با رأی و تلاش خود برای انتخاب اصلح تلاش کردند تا اصولگرایان را به وحدت نزدیک کنند.
آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه امیدواریم در مرحله دوم پیام رأی مردم حرکتی جدی به سمت وحدت باشد، تصریح کرد: در این مرحله شاهد بودیم مردم به فتنه‌گران، جریان انحرافی و فساد «نه» بزرگ گفتند و جریان اصولگرای واقعی با اقبال مردم روبرو شد.

15 اردیبهشت
مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

ایرنا: وزیر کشور اعلام کرد: با توافق شورای نگهبان، روز جمعه 15 اردیبهشت ماه 1391، انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در 33 حوزه انتخابیه که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده برگزار خواهد شد.
وزیر کشور افزود :در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تکلیف 65 کرسی باقیمانده با رقابت 130 نفر از نامزدها مشخص خواهد شد.

نظر کارگزاران درباره مجلس نهم
باشگاه خبرنگاران: عضو حزب کارگزاران سازندگی با ادعای اینکه  بیشتر کسانی که به مجلس نهم راه پیدا کردند به هیچ گروه خاصی وابسته نیستند، گفت: به طور حتم طیف مستقل در مجلس نهم حکمفرما خواهد بود.
محمد هاشمی افزود: با توجه به اینکه قبل از آغاز رأی گیری بسیاری از گروه های سیاسی در قالب جبهه های مختلفی اعلام موجودیت کردند اما مردم بدون توجه به لیست ها رأی دادند از این رو گرایش فکری مستقل در مجلس نهم به طور حتم غالب بوده است.
سال 90 بدترین سال برای اصلاح طلبان بود
بی باک:شبکه بی بی سی فارسی در برنامه ای با مجری گری عنایت فانی و با حضور مهرانگیز کار، مسعود بهنود و علی اصغر رمضانپور به عنوان کارشناس، وقایع مهم سیاسی سال 90  را مورد بررسی قرار داد.
از نکات جالب این برنامه صحبت های رمضانپور در مورد وضعیت اصلاح طلبان در سال 90 و همچنین استراتژی اصلاح طلبان در سال 91 بود.
رمضانپور گفت: سال 90 بدترین سال برای اصلاح طلبان بود و هیچ استراتژی مهمی هم برای سال 91 نداریم.
وی همچنین بیان کرد اصلاح طلبان در سال گذشته ارتباط شان را با نهادهای مردمی کاملا از دست دادند.

https://shoma-weekly.ir/WXZOCM