سیاسی

احمدی نژاد دنبال ایجاد دوقطبی جدید است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد زمانی دوقطبی با آیت الله هاشمی رفسنجانی ایجاد کرد و اکنون به دنبال ایجاد دوقطبی با خاندان لاریجانی است البته ایشان دستورات مقام معظم رهبری را بارها و بارها نادیده گرفت که شاید مشخص‌ترین آن کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری علی‌رغم توصیه صریح مقام معظم رهبری بود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ وی با ذکر مثالی بیان کرد: یک آقایی نزد عالمی رفت و گفت اگر بخواهم معروف شوم باید چه‌کنم که به او پیشنهاد داد یک دانشمند بزرگ شود، گفت نمی‌توانم گفتند ثروتمند بزرگی‌شو گفت نمی‌توانم گفتند ورزشکاری حرفه‌ای باش گفت نمی‌توانم گفتند سخنران بزرگ شو، گفت نمی‌توانم. گفتند یک آدم بزرگ را به قتل برسان آن وقت در کنار او اسم تو هم می‌آید. بنابراین عده‌ای فکر می‌کنند تنها راه بزرگ شدن این است که به دیگران اهانت کنند و یا با تحقیر بزرگان می‌توانند بزرگ شوند. البته آقای اژه‌ای هم در نشست خود اشاره کردند که فقط برخی دوست دارند دیده شوند که اگر به او توجه کنیم عملا به هدفش رسیده است، بنابراین فکر می‌کنم با ایجاد این دوقطبی‌سازی می‌خواهد خود را احیا کند که معتقدم دیگر دوره‌اش گذشته و خودش هم باید بداند.

غفوری‌فرد با اشاره به ادعای ولایتمداری احمدی‌نژاد گفت: وی در چندین مورد دقیقا خلاف جهت دستور صریح رهبری عمل کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دلیل دیگر مواضع و رفتارهای احمدی‌نژاد این است که دستگاه قضایی درصدد بررسی پرونده قضایی‌ ایشان است و با این روش‌های غیرمنطقی درصدد تاثیرگذاری بر پرونده قضائی است، شاید هم گمان می‌کند که می‌تواند با یکی دو سخنرانی دستگاه قضائی را به انفعال بکشاند و در روند بررسی قضائی تاثیرگذار باشد. البته وی از این روش بعضا در زمان ریاست جمهوری و به خصوص در هنگام انتخابات استفاده می‌کرد «داستان بگم بگم و یا تهدیداتی که در مورد اعلام اسامی مفسدین اقتصادی داشت که هرگز هم اعلام نکردند را فراموش نکرده ایم.»

این فعال سیاسی اصولگرا درباره دلیل سکوت هم‌طیف‌های خود نسبت به مواضع احمدی‌نژاد گفت: هر واکنشی مبنی بر انتقاد و توجه نشان دادن به احمدی‌نژاد او را به هدف خود می‌رساند. من فکر می‌کنم دلیلی ندارد که هر کسی حرفی زد پاسخی به او بدهیم و دوره احمدی‌نژاد به پایان رسیده و با این شرایط نمی‌تواند خودسازی کند.

وی با اشاره به یکی از سخنرانی‌های خود در زمان انقلاب داشت گفت: در آنجا گفتم رژیم شاهنشاهی در ایران تمام شده که برای این سخنرانی ساواک حکم اعدام من را داد و گفتم این رژیم نمی‌تواند با این بازی‌ها مبنی بر شلوغ‌کاری‌های بختیار و اهدای انگشتر فرح به مراجع عراق خود را زنده کند و اکنون هم معتقدم دوره احمدی‌نژاد تمام شده است. در قبل از سال ۹۲ در زمان ریاست جمهوری او بیان کردم احمدی‌نژاد زودتر از هر رئیس جمهور دیگری دوره‌اش تمام می‌شود.

غفوری‌فرد اظهار داشت: احمدی‌نژاد با کارهایی که انجام داد عمر سیاسی خود را زودتر از عمر ریاست جمهوری‌اش تمام کرد و اینکه به این ترتیب امکان حضور خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ احیاء کند و بگوید بیایید از روی جنازه من رد شوید، مشخص می‌کند که از موضع ضعف گفته می‌شود. کسی که در موضع قدرت و امیدواری باشد این گونه برخورد نمی‌کند.

وی ادامه داد: آنها فکر می‌کنند که با بگم‌بگم‌هایی که در گذشته هم مطرح می‌شد، مانند تصاویری که در مجلس پخش کردند و از این قبیل کارها که در مواضع ضعف است، می‌توانند دستگاه قضا را تهدید کنند در صورتی که کسی که به نظام اعتقاد داشته و قوی باشد این گونه عمل نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: نظام در تلاش است نیروهای خود را حفظ کنند اما اینگونه تلقی می‌شود که از احمدی‌نژاد می‌ترسد در صورتی که این گونه نیست. امیرالمومنین درباره ابن ملجم می‌فرمایند "ارید حیاته و یرید قتلی" من در اندیشه ادامه حیات او هستم و اما او در فکر قتل من است. نظام و ما اصولگرایان هم هنوز در اندیشه حفظ احمدی‌نژاد در چارچوب نظام هستیم ان‌شا‌الله که خود ایشان هم در مواضع و رفتار خویش تجدیدنظر نمایند.

https://shoma-weekly.ir/Nbk6rK