سیاسی

احمدی نژاد بازگشت خود به قدرت را ناممکن کرد

با گذشت زمان، خیانت‌های احمدی نژاد و هویت وی بر ملت ایران آشکار شد. بنده معتقدم که به‌علت مشکلات متعددی که وی دارد نه تنها از بابت قانونی بلکه از لحاظ اجتماعی نیز در بین مردم جایگاهی ندارد. بنده هیچ نوع بازگشتی از او را به صحنه قدرت متصور نیستم.
گروهی که دیروز زنبیل به دست گرفتند و امروز نیز بست نشستند، فردا دست به چه کاری خواهندزد؟ در راستای اقدامات تبلیغاتی طیف نزدیک و حامی رییس دولت‌های پیشین، هفته گذشته در بحبوحه کمک رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبری منتشر شد که حیرت بسیاری را به دنبال داشت؛ بست نشینی، آن هم در حرم شاه‌عبدالعظیم(ع) که سنت مشروطه خواهان بود، سال های سال است که در آرشیو تاریخ خاک می‌خورد اما گروه حامی محمود احمدی نژاد با زنده‌کردن این سنت، سعی کردند خودشان را نیز به سوژه رسانه ها تبدیل کنند. احمدی نژاد، بی شک به غیرقابل پیش بینی بودن شناخته شده‌است اما اینکه چرا در وضعیتی که کشور با آسیب‌های پس از زلزله دست به گریبان است، چنین اقدامی می‌کنند نیز جای تامل دارد.

البته همان‌گونه که پیش‌بینی می شد این بست نشینی چندان ادامه پیدا نکرد و پس از دو روز به پایان رسید. به نظر، تنگنای سیاسی بیش از حد گروه انحرافی، آن ها را به این سمت و سو سوق داده و به بازی از پیش شکست خورده، وارد کرده‌است. برخی، فرضیه‌هایی را بیان می‌کنند و می‌گویند که سفر ناگهانی احمدی‌نژاد به کرمانشاه و درگیری‌های حرم حضرت ‌عبد‌العظیم(ع) برای رهایی از اشتباهی بود که مرتکب شده‌ بودند و راهی برای بازگشت نداشتند و از این طریق سعی کردند تا خود را برهانند.

اما سوالاتی که ایجاد می‌شود این است که بازی‌های خطرناک جریان انحراف تا به کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟ اقداماتی از این دست چه تاثیری بر امنیت ملی می‌گذارد؟ آیا حامیان محمود احمدی نژاد از قبال رفتار‌های نامتعارف خود هدفی بیش از مطرح شدن در فضای سیاسی را دنبال می‌کنند؟

در همین راستا به سراغ احمد کریمی اصفهانی، عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی رفتیم و نظر وی را درباره اقدامات نامتعارف یاران احمدی‌نژاد جویا شدیم که در ادامه مشروح گفت‌وگوی او را می خوانید.

علت بروز رفتارهای این چنینی از طیف نزدیک به محمود احمدی نژاد را چه می‌دانید؟

به نظر می رسد این طیف قصد مطرح کردن خودشان را دارند. با توجه به انزوایی که آن ها در جامعه با آن دست به گریبان هستند، احساس کردند که با حرکت خودشان، جمعیتی را با خود همراه کنند که بنا بر دلایلی این موضوع محقق نشد. موضوعی که بیش از هرمساله‌ای برای آن‌ها در اولویت است، مطرح ماندن در سطح جامعه است. مطرح بودن برای آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هست. تقلا و تلاش آن ها در همین جهت است و تصور می‌کردند که با اقدامات این‌چنینی می‌توانند افراد ورقبای خود را کنار بزنند. متاسفانه از طرف دیگر خود بزرگ بینی نیز آن‌ها را احاطه کرده‌است.در همین راستا می‌شنویم که آن‌ها می‌گویند فلانی را قبول نداریم. کسی که چنین اظهارنظری می‌کند خودش باید از وزن سیاسی برخوردار باشد. بنابراین به‌دنبال ایجاد وزن و جایگاه برای خودش در فضای جامعه است.

آیا مماشات با وی باعث جسارت آن ها نشده است؟

متاسفانه رافت اسلامی در نظام باعث شده که برخی‌ها جسور شوند و برای خود جایگاهی قایل شوند. بنده معتقدم که مسائل بسیاری پیرامون وی و اطرافیانش مطرح است که بنابر ملاحظات و رعایت پیش آمده، آن ها به خودشان حق چنین اعمالی را می دهند. حرکت آن‌ها در راستای مانع تراشی در جهت برخورد دستگاه قضا با تخلف‌های‌شان صورت گرفته‌است. در حالی که قانون برای همه یکسان است و معتقدیم قانون به طور صریح با هر شخصی که متخلف بوده باید برخورد کند.

نظام تا کجا با آن ها مماشات خواهدکرد ؟

نظام متاسفانه با بیشتر افرادی که متخلف بوده‌اند، مماشات کرده‌است و همین نیز مزید بر علت شده که برخی از اشخاص پررو شوند. بنده معتقدم که قانون و دستگاه قضا باید در مقابل خلافکار بایستد. به خصوص افرادی که چنین می‌کنند و امنیت کشور را برهم می‌زنند. نوع حرکت احمدی‌نژادی‌ها، شباهت بسیاری به رفتار گروهک‌منافقین دارد؛ اینکه کنار بایستد و اشخاص را تخریب کند و همه را زیر سوال ببرد. از ابتدا نیز احمدی‌نژاد و طیف همراهش نشان دادند که به ولایت فقیه اعتقادی ندارند و موضوع تازه ای نیست. پیش از این مساله نیز کدهای بسیاری مشاهده شده که بتواند گفته مرا تایید کند. آن‌ها موضوعاتی را که مورد احترام مردم است، هدف قرار داده‌اند. رخدادهای این‌چنینی، دشمنان و بیگانگان را بی‌شک شاد خواهدکرد.

اقداماتی از این دست چه تاثیر مخربی بر امنیت کشور وارد می‌کند؟

این نوع مسائل، جامعه را ملتهب می‌کند و معتقدیم کسی که آرامش جامعه و مردم را برهم می زند، باعث مشکلاتی برای نظام خواهدشد. جرم این طیف، بسیار بزرگ است. بیشتر تخلفات، سوءاستفاده‌ها و اشتباهاتی که صورت گرفته، مربوط به دولت نهم و دهم است. اعتقادات مردم در دولت نهم و دهم سست شد. باوجود اینکه او تصور می‌کرد کارهای اصلاحی انجام می‌دهد. کسی که در سازمان ملل آن توهم را می‌زند و مسائلی را به‌وجود می‌آورد، حکایت از خودبزرگ بینی وی و فریب ملت دارد و خودش نیز از این موضوع آگاهی داشته و دارد.

چه کسانی گروه حامی و پشتیبان وی را تشکیل می دهند؟

مدتی بود که مردم تصور می کردند وی اصولگرا است و از قبال این تصور، برخی از او حمایت کردند. اما امروز در بست نشینی شاه عبدالعظیم(ع) می‌توانید مشاهده کنید که هیچ گروهی از وی پشتیبانی نکرد. افرادی نیز که آن‌ها را پشتیبانی کردند از روی اعتقاد به شخص احمدی‌نژاد نبود؛ بلکه افراد به خاطر امکانات و تجهیزاتی که از آن‌ها برخوردار می‌شوند، دورش جمع شده اند. از همین رو می‌توان گفت افرادی که وی را همراهی کرده‌اند از روی اعتقاد با او همراه نشده‌اند. با توجه به اتفاقات صورت گرفته معتقدم احمدی‌نژاد محلی از اعراب ندارد و تاریخ مصرفش به پایان رسیده‌است.

برای شخص محمود احمدی نژاد می توان بازگشتی به عرصه قدرت و حتی بازگشت به جناح اصولگرا متصور شد؟

با گذشت زمان، خیانت‌های احمدی نژاد و هویت وی بر ملت ایران آشکار شد. بنده معتقدم که به‌علت مشکلات متعددی که وی دارد نه تنها از بابت قانونی بلکه از لحاظ اجتماعی نیز در بین مردم جایگاهی ندارد. بنده هیچ نوع بازگشتی از او را به صحنه قدرت متصور نیستم.

https://shoma-weekly.ir/NQvMmd