بین الملل

احضار سفیر انگلیس به وزارت امورخارجه ایران هنوز یک نماینده دارد دنیای زور و رسانه رژه شیرهای بیشه در کرانه باختری

احضار سفیر انگلیس به وزارت امورخارجه

پیرو استمرار اظهارات مداخله‌جویانه مقامات بریتانیایی در مورد تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران و حمایت آنها از ترور و اغتشاش و اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه شماری از اتباع ایران، «سایمون شرکلیف» سفیر این کشور دیروز از سوی رئیس اداره سوم غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این دیدار تداوم اظهارات مداخله‌جویانه و خارج از نزاکت مقامات بریتانیا درباره امور داخلی ایران و حمایت‌های دولتی و رسانه‌ای آن کشور از اغتشاشات و وضع تحریم‌های بلاوجه و ریاکارانه بریتانیا علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران شدیداً محکوم و تأکید شد که تلاش بریتانیا و رسانه‌های لندن‌نشین و دولتی آن کشور برای دمیدن تنفس مصنوعی در اغتشاشات راه به جایی نمی‌برد و نتیجه‌ای جز افزایش نفرت مردم ایران از تداوم سیاست‌های ضد ایرانی آن کشور نخواهد

داشت. همچنین به سفیر اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران حق اقدام متقابل برای پاسخ به تحریم‌های اعلام شده بریتانیا را برای خود محفوظ می‌داند. سفیر بریتانیا اعلام کرد مراتب را در اسرع وقت به کشورش منتقل خواهد کرد.

ایران هنوز یک نماینده دارد

پس از حذف شاگردان کارلوس کی‌روش و علیرضا فغانی از جام جهانی، فوتبال ایران همچنان یک نماینده دیگر در جام جهانی دارد که کتر به آن پرداخته شده است. زهره هراتیان که مدیریت ایفمارک را برعهده دارد، یکی از نمایندگان پزشکی فیفا در جام جهانی است.

دنیای زور و رسانه

یک فعال فضای مجازی در توئیتی نوشت: «آمریکا خواستار اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شده. طنز ماجرا آنجاست که یک‌سوم زنان زندانی دنیا در آمریکاست! دنیای زور و رسانه یعنی همین!»

رژه شیرهای بیشه در کرانه باختری

میدل ایست‌نیوز نوشت: گردان‌های عزالدین القسام در اردوگاه جبالیا نمایشگاه تسلیحات بومی برگزار کردند و همزمان گروه «عرین الاسود» در کرانه باختری رژه نظامی اجرا کرد. گروه عرین الاسود یا شیرهای بیشه از جمله گروه‌هایی هستند که در چند مدت اخیر تأسیس شده است و توانسته است عملیات‌های بسیاری را در مناطق اشغالی انجام دهد که موجب وحشت صهیونیست‌ها شده است.

https://shoma-weekly.ir/Gn2J16