سیاسی

احزاب مقطعی نمی‌توانند پاسخگوی نیاز و مطالبه مردم باشند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت حزبی توسط پشتوانه حزبی اداره می‌شود به همین جهت شاهد ازهم‌پاشیدگی و گسستگی موجود در بحث انتخابات‌ها نخواهیم بود. از سویی اعلام وجود برخی احزاب در آستانه انتخابات نمی‌توانند پاسخگوی تقاضاها و نیازهای مردم باشد و هدف دولت حزبی را محقق کنند.

میترا جهانگیری عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان موضوع تحزب در ایران گفت: در کشور ما موضوع تحزبگرایی و نامزد حزبی مطرح است اما حق مطلب تاکنون ادانشده، افرادی با وعده و شعارهای پوپولیستی و قولهای خارج از عهده کاندیدا شده و مردم تحت تأثیر شعارهای تبلیغاتی به آنها رأی میدهند و کسی پاسخگوی وعدههای آنها نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حزب موتلفه شعاری مبنی بر دولت و مجلس حزبی و دولت و جامعه نمونه اسلامی وجود دارد، کارکرد احزاب شبیه نوعی سازمان مردم نهاد است که بین حاکمیت و تودههای مردم قرار میگیرند و خواستههای آنها را تجمیع کرده و در بحث کلان مدیریتی آن را مطالبه میکنند وقتی کاندیدایی از درون یک حزب انتخاب میشود حزب شعارها و عملکرد و... کاندیدا را مطرح میکند؛ زیرا در حزب با توجه به حضور نیروهای زبده و باانگیزه و پشتوانه مسائل و آگاهیهای سیاسی هستند. کاندیدای حزبی با چنین پشتوانهای موفقتر خواهند بود.

جهانگیری با بیان اینکه شعارهای کاندید حزبی توخالی و پوپولیستی نیست، ادامه داد: قطعاً حزب نسبت به این وعدهها پاسخگو است، احزاب باسابقه مانند مؤتلفه اسلامی سرمایه حزبی خود را فدای فرد نمیکند و آن فرد و شعارهای وی را کنترل میکند در چنین شرایطی مردم از فرد توقع نداشته و حزب محل رجوع و اعتنای ملت میشود اگر فرد موفق باشد در واقع حزب موفق است و در صورت عدم توفیق رویکردها نسبت به حزب منفی خواهد بود.

این عضو شورای مرکزی تصریح کرد: دولت حزبی توسط پشتوانه حزبی اداره میشود به همین جهت شاهد ازهمپاشیدگی و گسستگی موجود در بحث انتخاباتها نخواهیم بود. از سویی اعلام وجود برخی احزاب در آستانه انتخابات نمیتوانند پاسخگوی تقاضاها و نیازهای مردم باشد و هدف دولت حزبی را محقق کنند.

وی بحث تحزبگرایی و دولت و مجلس حزبی را تنها از طریق احزاب با سابقه و شناختهشده توسط مردم قابل تحقق دانست و گفت: در کشور ما احزاب با سابقه وجود دارند؛ اما تا رسیدن به تحقق کامل و واقعی راه بسیار است، در سالهای اخیر با دو عنوان اصلاحطلبی و اصولگرایی رقابتهای انتخاباتی دنبال میشود اما چشمانداز روشنی در پیش است که اصولگرایی و اصلاحطلبی خردتر شود و شاهد ورود جدیتر احزاب یکپارچه باشیم.

https://shoma-weekly.ir/g8Yhwv