سیاسی

احزاب فعلی خروجی مشخصی ندارند

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه امروزه احزاب کشور تنها اسم حزب را یدک می‌کشند، گفت: تشکل‌ها باید با شناسنامه‌ای پربار و خروجی موثر در اداره کشور ایجاد شوند.
"احمد کریمی‌اصفهانی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش احزاب در کشور اظهار داشت: امروزه احزاب دموکراتیک‌ترین ابزار در دنیا هستند، وجود احزاب قدرتمند و پویا در هر نظام سیاسی یکی از شرایط اصلی پویایی مردم‌سالاری در آن نظام است، اما ما در کشور احزابی با مبانی تعریف شده نداریم.

عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: احزاب باید با تربیت افراد توانمند برای اداره کشور تلاش کنند، در حالی که امروزه احزاب کشور تنها اسم حزب را یدک می‌کشند و هیچ امکانات و خروجی مشخصی ندارند.

کریمی‌اصفهانی با بیان اینکه احزاب در خیلی مواقع می‌توانند حافظ نظام‌های دنیا باشند، تصریح کرد: درست است که در کشور شرایط تشکیل حزب مهیاست، اما ضوابط و چارچوب احزاب تدوین شده نیست، تشکل‌ها باید با شناسنامه‌ای پربار و خروجی موثر در اداره کشور ایجاد شوند.

وی با بیان اینکه احزاب باید امکانات، نشریه و ارکان داشته باشند، گفت: قانون اساسی باید چارچوب و ضوابط تشکیل احزاب را مدون کند تا احزاب ما محدود به تشکل‌های اتوبوسی و مینی‌بوسی که شامل اعضای 4 و یا 5 نفره هستند، نباشد.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار در پایان با بیان اینکه کشور نیازمند حزب قدرتمند است، خاطرنشان کرد: رویکرد واقعی به احزاب با چهارچوب منسجم، نظام را در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان یاری خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/AMUcvT