سیاسی

احزاب فصلی برای جامعه پویایی و رشد نمی آورند

سیاست‌ها و راهبردهای ولی فقیه به عنوان عنصر ثابت و اصیل نظام جمهوری اسلامی که همه ارکان نظام یا انتخابی هستند و یا ازسوی رهبری هستند
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: سیاست‌ها و راهبردهای ولی فقیه به عنوان عنصر ثابت و اصیل نظام جمهوری اسلامی که همه ارکان نظام یا انتخابی هستند و یا ازسوی رهبری هستند.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های سیاسی کشور، به جز اندکی از آنها، در اثر شرایط خاص و یا در اثر جزر و مدهای سیاسی و آمد و شد دولت‌ها سامان می‌یابند، ابراز داشت: این تشکل‌ها به ناچار به موضع‌گیری‌ها و جناح‌بندی‌های عوامل حاکم وابسته هستند و از این رو پویایی و رشد مورد انتظار در احزاب و تشکل های سیاسی اتفاق نمی‌افتد و پس از مدتی هم به فراموشی سپرده می شوند.

حجت‌الاسلام علی بنایی با اشاره به اینکه جریان و تفکر اصولگرایی به دلیل گستردگی و تنوع سلایق از قابلیت و ظرفیت خوبی برخوردار است، گفت: بر اساس این موضوع، نقد و آسیب شناسی اصولگرایی را از بهار سال جاری مورد بررسی قرار داده ایم تا آفات را شناسایی و راه صحیح را همچنان به دوستداران صراط مستقیم بنمایاند که حضرت علی علیه السلام فرمود: « الْیَمِینُ وَ الشِّمَالُ مَضَلَّهٌ وَ الطَّرِیقُ الْوُسْطَی هِیَ الْجَادَّهُ »

وی با تأکید بر اعتقاد به کار آمدی نظام جمهوری اسلامی ایران و لزوم بسیج همه جانبه همه اقشار و آحاد مردم برای حفظ و حراست از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت آگاهی بخشی به مردم شریف و انقلابی خصوصاً طلاب و فضلای محترم و انقلابی حوزه علمیه قم، افزود: محور و معیار در نقد و ارزیابی جریان اصولگرایی، دیدگاه‌ها و فلسفه سیاسی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است و عیار نقد و شاخص عملکرد درست و یا ناصحیح ما، میزان انطباق آن با دیدگاه‌ها و مواضع امام و رهبری است. شاخص ارزیابی تفکر اصولگرایی در کشور و اخذ نمره قبولی در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، موفقیت‌ها و شکست‌ها به این امر باز می‌گردد.

دبیر مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم تصریح کرد: این روزها که موضوعات فرعی و جانبی مایه دل مشغولی عده زیادی از دوستان و همفکران ما شده است، پرداختن به این مسائل با اولویت یک و تلاش و کوشش در راه بازشناسی آثار و پیامدهای انقلاب اسلامی در منطقه و جهان، می‌تواند برای ما به عنوان چراغ راه باشد و تصویر روشن‌تری از حوادث آینده به دست ما بدهد. امیدواریم مجموعه این مباحث برای همه کسانی که دل در گرو اعتلاء و عظمت انقلاب اسلامی و بزرگداشت و تکریم شهدای والا مقام دارند و برای سربلندی نظام و رهبری و ایران اسلامی تلاش می‌کنند، کارساز باشد.

بنایی خاطر نشان کرد: بدون شک اگر تضارب آراء و گفت‌وگوی صاحبان اندیشه، بر مبنای خردورزی و گره گشایی از مشکلات نظام و کشور باشد، می‌تواند در رفع تنگناها، مفید و کارا باشد.

https://shoma-weekly.ir/cJ3wQ7