سیاسی

احزاب با نشاط کمک کار دولت هستند

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه احزاب می‌توانند در فعالیت‌های سیاسی کشور تاثیرگذار باشند، گفت: این احزاب می‌توانند به فعال شدن ظرفیت‌های مردمی کمک کنند.
لاله افتخاری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در کشور ما هنوز جایگاه احزاب جا نیفتاده است و بیشتر بخشهای مردمی مشغول به فعالیت هستند البته احزابی مثل موتلفه داریم که فعال هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: نیاز است که احزاب فعالیتهایی در کشور داشته باشند تا هم در جامعه ایجاد شور و نشاط شود و هم اینکه از ظرفیتهای مردمی استفاده شود. در صورت فعالیت احزاب این ظرفیتها فعال میشود؛ احزاب همچنین به دولتها، دولتمردان و حاکمیت کمک میکنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه احزاب میتوانند تاثیرگذار باشند، خاطر نشان کرد: این تاثیرگذاری به شرطی است که احزاب کارکرد خود را داشته باشند و در چارچوب نظام فعالیت کنند، جایگاه خود را درک کنند و به آن پایبند باشند.

لاله افتخاری در پاسخ به پرسشی درباره حزب فراگیر و یا احزاب متعدد گفت: احزاب معمولا به صورت طیفهای گوناگون فعالیت میکنند. ممکن است فعالیت آنها هم شدت و ضعف داشته باشد اما چیزی که مهم است این است که احزاب در چارچوب نظام فعالیت کنند ضمن اینکه باید ببینیم چه تعریفی از حزب فراگیر داریم و احزاب چگونه میخواهند فعالیت کنند.

https://shoma-weekly.ir/lF7tRU