سیاسی

احزاب باید برای خدمت رقابت کنند

قائم‌مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: در نظام اسلامی مقام رهبری سیاستگذارنظام است نه احزاب و احزاب برای خدمت با هم باید رقابت کنند نه بدست آوردن حاکمیت، در حقیقت رقابت احزاب باید ذیل نظام شکل گیرد.

حمیدرضا ترقی عصر روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کردستان در سنندج، حزب را حلقه اتصال میان مردم و حاکمیت (حکمرانی) دانست و افزود: احزاب چرخ‌دنده دموکراسی و بیانگر شاخص مردم‌سالاری در کشور هستند و نشان می‌دهند چه اندازه نخبه‌گرایی در جامعه مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه دیده‌گاه‌های محققانه و اثرگذار در زمینه تحزب در جامعه نشان میدهد که: خودسازی آحاد جامعه، جامعه‌سازی و دولت‌سازی از مهم‌ترین آثار تحزب در جوامعی است که احزاب حاکمیت دارند.

به گفته قائم‌مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، درنظام اسلامیتحزبی ارزشمند و موفق است که دعوت به خدا کند و در جهت تقویت و تثبیت نظام اسلامی حرکت کرده و برای به قدرت رساندن صالحان و اهل ایمان ایفای نقش کند.

وی یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب سه مرحله ازفرایند انقلاب اسلامی یعتی ؛جامعه‌سازی، دولت‌سازی و تمدن اسلامی را باید درگام دوم باهمت نسل جوان محقق کنیم .

ترقی با بیان اینکه تحقق جامعه‌سازی اسلامی بدون کار تشکیلاتی و حزبی امکان‌پذیر نیست تصریح کرد: دولت‌ها نشان داده اند که به تنهایی نمی‌توانند مردمانی در‌تراز جامعه اسلامی رابسازند.

وی کار تشکیلاتی را لازمه حرکت سریع جامعه درمسیر تحقق آرمانهادانست و افزود: تا تشکیلات نباشد نمی‌توان به اهدافانقلاب و آرمانهای آن دست یافت.

به گفته قائم‌مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، متاسفانه نداشتن درک درست احزاب از کارکرد خوددرجامعه اسلامی به فرهنگ و جایگاه تحزب ضربه زده است .

وی افزود: از آنجا که برخی احزاب در کشور درصدد ترویج کارکرد غربی از حزب در جامعه اسلامی هستند لذا کارکرد شان در نظام سیاسی مبتنی برولایت فقیه، دچار تضاد وتناقض با نظام شده است.

ترقی یادآور شد: در نظام اسلامی مقام رهبری تعیین کننده سیاستهای کلان کشور است نه احزاب و احزاب برای خدمت در چهارچوب قوانین و سیاستها باید با هم رقابت کنند نه برای بدست آوردن حاکمیت وغلبه بر سیاستها؛ در حقیقت رقابت احزاب باید ذ یل نظام شکل گیرد.نه رقابت بانظام.

وی یکی ازمشکلات فرهنگ عمومی جامعه را فقدان روحیه ی کار جمعی و گروهی دانست و گفت: کار جمعی زیرساخت همه عبادات و مناسک اسلامی از نماز جمعه گرفته تا حج وسایر وظائف اسلامی است ودر این راستا ضرورت دارد فرهنگ کار جمعی در کشور تقویت شود تا تحزب که تبلور کار جمعی است نهادینه شود.

ترقی هدف تاسیس حزب موتلفه اسلامی را استقرار جامعه نمونه اسلامی در کشور دانست و افزود: ایجاد حکومت اسلامی و نظام مبتنی بر ارزش‌های اسلامی هدفی است که جز در ظل رهبری ولایت فقیه دست یافتنی نیست.

وی حفظ و پایداری ارزش‌هاو آرمان‌های انقلاب و کمک به تحقق آنها را از وظایف احزاب درجمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: حفظ انقلاب که از اوجب واجبات است مستلزم انتقال ارزش‌های نسل‌های پیشین به نسل جدید و ایستادگی در مقابل هرگونه انحراف جامعه از ارزش‌های دینی است.

قائم‌مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی کشور؛ کمرنگ جلوه‌دادن استقلال‌طلبی، استکبارستیزی، ترویج اسلام حداقلی و و تبدیل ولایت فقیه به نظارت فقیه در نظام جمهوری اسلامی را ازنمونه انحرافات در کارکرد بعضی احزاب برشمرد و افزود: تنها عمل به رهنمود‌های امام و رهبری است که میتواند انقلاب رادرمسیر اهدافش به پیش برد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که دولت آیه الله رئیسی رادولت وفاق نامیدند تصریح کرد: در دولت وفاق انحصار‌طلبی جایی ندارد بلکه بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های کارآمد برای پیشرفت تاکید شده است.

به گفته قائم‌مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، احزابی که دنبال انحصارطلبی هستند به کارشکنی وتفرقه افکنی در

تعاملات سیاسی دچار میشوند

وی افزود: امروز قوای مقننه، مجریه و قضائیه باید با وحدت و یکپارچگی و نگاه وفاق‌آمیز جامعه را درمسیر بیانیه گام دوم به پیش ببرند.

ترقی با تبریک هفته دولت ارزیابی حزب موتلفه اسلامی از عملکرد یکساله دولت سیزدهم را علیرغم تنگناها و کاستی‌ها ؛مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: دولت گام‌های مثبتی در راستای حل مشکلات برداشته است و تا جایی که توانسته کارآمدی وزار ، دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی را برای غلبه برمشکلات افزایش داده است.

ترقی بیشترین مشکلات امروز کشور را مربوط به مشکلات ساختاری و رفتاری دولتمردان دانست و افزود:

در دولت گذشته ،تنها ۳۰ درصد برنامه ششم توسعه محقق شده بود و بعضی عملکردها مغایر با برنامه وترک فعل اجرای برنامه ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه کردستان به دلیل داشتن استاندار، فرماندار بومی ونیروهای انقلابی درشورای شهر یکی ازفرصت های توسعه مطلوب را در کشورداراست، بر ضرورت پیگیری پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری در سال 88 مانند اتصال راه آهن سنندج، توسعه راه های روستایی، اشتغال جوانان تحصیلکرده ، رونق مناطق آزاد تجاری و رونق گردشگری را از وظائف احزاب از جانب مردم اعلام کرد.

قائم‌مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ،داشتن اتحاد و انسجام میان گروهها و نیروهای انقلاب در استان را برای پی‌گیری مطالبات مردم استان ؛ضروی وسیاست موتلفه اسلامی در کردستان را وحدت وائتلاف با همه ی نیروها ی انقلاب دراستان دانست.

قبل از سخنان قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی
مدیرکل حوزه استاندار کردستان نیز بر لزوم کادرسازی و تربیت نیرو در بدنه احزاب تاکید کرد و ادامه داد: دغدغه استاندار و مدیریت کلان استان، استفاده از نیروهای ارزشی بومی و تقویت این جریان است.

علیرضا خزاییبا بیان اینکه در زمینه کارهای جزیی و فردی توانمند اما در کار جمعی و تشکیلاتی ضعیف عمل می‌کنیم، تاکید کرد: با کار نظام‌مند و تربیت نیروهای توانمند و ارتباط دوسویه خوب بین احزاب و دولت، می‌توان خدمات شایانی را برای مردم رقم زد.

دبیر جدید حزب موتلفه اسلامی کردستان هم گفت: کار تشکیلاتی کردن در دولت همسو ظرافت‌های خاصی نیاز دارد و امیدواریم یاریگر دولت سیزدهم و مسوولان استان باشیم.

رضا زکی‌زادهاضافه کرد: تلاش ما این است مشکلات و خواسته‌های مردم را در قالب کار تشکیلاتی منعکس و در کنار دولت در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم گام برداریم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هم تحزب را از ضروریات دنیای امروز دانست و گفت: احزاب، رابط بین حاکمیت و مردم و منکعس‌کننده خواسته‌های جامعه به مسوولان هستند و نقش پررنگی در اداره بهتر کشور دارند.

حجه الاسلام سیدمحمد ساداتافزود: با توجه به فعالیت فصلی و موسمی احزاب از جمله توده در زمان ستمشاهی، مردم ذهنیت خوبی نسبت به حزب‌ها ندارند، اما حزب موتلفه اسلامی همواره خوب درخشیده است.

وی حزب موتلفه اسلامی را ریشه‌دار و دارای سابقه‌ای 60 ساله توصیف کرد و ادامه داد: این حزب نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بزرگانی مانند شهیدان باهنر، رجایی و مطهری راتقدیم انقلاب کرد و امروز هم خدمتگزار مردم هستند.

در این آیین از مسوولیت چندساله آقای جلیل مهدی‌عراقی دبیر قبلی حزب موتلفه اسلامی تقدیر و رضا زکی‌زاده به عنوان دبیر جدیدحزب موتلفه اسلامی کردستان معرفی شد.آقای زکی زاده استاد دانشگاه و از اعضای فعال و سیاسی –فرهنگی موجه استان کردستان و مورد وفاق همه نیروهای انقلابی آن استان است .

https://shoma-weekly.ir/cZsee8