سیاسی

احزاب اسلامی در آینده در تحولات منطقه نقش بیشتری خواهند داشت

دکتر اسدالله بادامچیان قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: احزاب اسلامی در آینده در تحولات منطقه نقش بیشتری خواهند داشت.

دکتر اسدالله بادامچیان قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: احزاب اسلامی در آینده در تحولات منطقه نقش بیشتری خواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی در دیدار با آی پینگ معاون وزارت ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین با اشاره به سالروز انفجار حزب جمهوری اسلامی توسط سازمان منافقین اظهار داشت: سران سازمان تروریستی منافقین امروز در پناه آمریکا و فرانسه هستند، هر چند غربی ها ادعای حقوق بشر دارند اما بر خلاف ادعای خود از تروریست ها حمایت می کنند.
بادامچیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از 30 سال امروز از موقعیت خوبی در جهان برخوردار است و موج نهضت های آزادی خواه در منطقه شکل گرفته و علیرغم تلاش مزدوران آمریکا در مصر آقای محمد مرسی رئیس جمهور شد و حزب اسلامی اخوان المسلمین در آن کشور با پشتیبانی مردم حاکمیت پیدا کرد.
وی با اشاره به سابقه دیرین روابط ایران و چین با تاکید بر تعاملات متقابل بیان داشت: دو ملت ایران و چین هیچگاه در طول تاریخ با هم رابطه خصمانه نداشته اند و زمینه برای همکاری، همفکری و کارهای مشترک آماده است.
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر رابطه بیشتر حزب موتلفه اسلامی با حزب کمونیست چین گفت: بحران اقتصادی در غرب ، فرصت خیلی خوبی را برای ایران و چین فراهم ساخته است. بحران فرهنگی گریبان غربی ها را گرفته ومردم در این کشور ها دیگر لیبرالیسم و کاپیتالیسم را قبول ندارند و بحران اقتصادی در غرب نشان می دهد سردمداران کشور های غربی مجبورند تسلیم تحولی عمیق شوند.
بادامچیان با بیان اینکه سلطه و نفوذ غرب در جهان در معرض فروپاشی است اظهار داشت: ایران محور اساسی خیزش های اسلامی منطقه است و نفوذ اسلام در کشورهای منطقه رو به افزایش است.
وی در ادامه تاکید کرد: اسلامی که جمهوری اسلامی معرفی می کند اسلام طالبان و یا اسلام وهابی ها نیست بلکه اسلام منطقی،با محبت،طرفدار صلح و همکاری با تمام ملتهای عالم با حفظ احترام به سلیقه ها است.
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: جنبش های منطقه و شورش های آمریکای لاتین چشم امید به ایران و از نظر اقتصادی به چین دارند. ایران و چین باید با تفاهمات بیشتر و طراحی استراتژی های جدید از این فرصت طلایی استفاده کنند.
بادامچیان در ادامه با تاکید بر نقش احزاب در برقرای ارتباط میان دو کشور گفت: حزب موتلفه اسلامی در ایران قوی ترین و با سابقه ترین حزب است که حضور فعال در عرصه سیاسی کشور دارد.
وی افزود: زمام امور در کشورهای اسلامی در آینده در دست احزاب اسلامی خواهد بود و حزب موتلفه اسلامی می تواند در مسیر برقراری ارتباط با احزاب اسلامی جهان نقش خود را ایفا کند.
آی پینگ معاون وزارت ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین که در راس هیاتی از این حزب به ایران سفر کرده در این دیدار بر تقویت و ارتقای سطح روابط دو کشور ایران و چین تاکید کرد و گفت : وضعیت جدید جهان و منطقه می طلبد که دو کشور ایران و چین که دارای تمدن و فرهنگی کهن هستند بیش از پیش با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در راستای تقویت این ارتباط تلاش کنند.
وی افزود: رابطه با حزب موتلفه اسلامی را برای بهبود فعالیت حزبی و تبادل نظر بسیار مفید می دانیم. مطالعه و شناخت وضعیت سیاسی جهان کار مهمی در فعالیت حزبی است.
معاون وزارت ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین تصریح کرد: دو حزب در زمینه مسائل جهانی می توانند مکمل یکدیگر بوده و در همکاری مشترک ، ظرفیت بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.
وی تاکید کرد: گرایش روز افزون مردم کشور ها به اسلام بیانگر پاسخگو بودن این دین نسبت به نیازهای بشر امروز است به همین خاطر حزب کمونیست چین در کنگره آینده خود موضوع احیای ایمان و معنویت را در دستور کار خود قرار داده است.

https://shoma-weekly.ir/QL7bXs