سیاسی

احزابی که بر اساس قانون منحل شده اند، حق فعالیت ندارند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی کابینه یازدهم، گفت: رئیس جمهور باید براساس پیام مجلس، سه وزیر دیگر را معرفی کند.
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه مجلس در بررسی زمان بررسی وزرای پیشنهادی حساسیت ویژه‌ای را در عملکرد برخی از وزرای پیشنهادی در فتنه 88 به خرج داد، گفت: رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم پیام ویژه‌ای داشت و این پیام هم این بود که نمایندگان نشان دادند نسبت به افرادی که در فتنه بی‌تفاوت بودند، حساس هستند، از این رو رئیس جمهور باید براساس این پیام، وزرای دیگر را به مجلس معرفی کند.

 

وی در خصوص واکنش‌های برخی از فعالان سیاسی نسبت به انتصاب سرپرست وزیر علوم،تحقیقات و فناوری از سوی رئیس جمهور و اینکه وی نباید از سوی روحانی به مجلس معرفی شود، افزود: من از اشخاص نام نمی‌برم، ولی همانطور که گفتم رئیس جمهور بایدبراساس پیام مجلس سه وزیر دیگر را به مجلس معرفی کند.

 

دبیرکل حزب موتلفه، همچنین روحانی را فردی هوشمند دانست و با بیان اینکه وی پیش از این بر تعامل دولت و مجلس تاکید کرده بود، اظهارداشت:با شناختی که از روحانی دارم وی مراقب تعامل قوه مجریه با قوه مقننه است.

 

حبیبی تصریح کرد: تا آنجایی که اطلاع دارم، روحانی تاکنون در مقابل فشار تشکل‌های افراطی مقاومت کرده است و امیدوارم این مقاومت ادامه پیدا کند. البته آروزهایی در بین نیروهای افراطی به وجود آمده که انشاءالله با هوشمندی رئیس‌جمهور آروزهای آنها محقق نخواهد شد.

 

وی درخصوص مواضع برخی از اعضای حزب منحله مشارکت مبنی بر ادامه فعالیت این تشکل در فضای سیاسی کشور، افزود: احزابی که براساس حکم قانون منحل شده‌اند، حق  ادامه هیچ گونه فعالیتی را ندارند، مگر با حکم قانون. بنابراین حزب مشارکت طبق قانون نمی‌تواند فعالیت کند.

https://shoma-weekly.ir/h9SIbH