سیاسی

اجلاس تهران اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی را اثبات کرد

چنانچه می دانید کشورهای مستکبر از جمله آمریکا و صهیونیستها و همچنین کشورهای جنایتکارغربی و خود فروخته دول عربی بعد از بیداری اسلامی که در منطقه رخ داد ؛ فشارهای سنگینی را از طریق تهدید ها و تحریم ها بر روی جمهوری اسلامی آوردند . زیرا الگوی مردم مسلمان را در منطقه خاورمیانه وکشورهای عربی ؛ جمهوری اسلامی می دانستند که به لطف خداوند بسیاری از از دولتهای سر سپرده خود را نابود کردند.
امیر خجسته دیگر عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در رابطه با برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: چنانچه می دانید کشورهای مستکبر از جمله آمریکا و صهیونیستها و همچنین کشورهای جنایتکارغربی و خود فروخته دول عربی بعد از بیداری اسلامی که در منطقه رخ داد ؛ فشارهای سنگینی را از طریق تهدید ها و تحریم ها بر روی جمهوری اسلامی آوردند . زیرا الگوی مردم مسلمان را در منطقه خاورمیانه وکشورهای عربی ؛ جمهوری اسلامی می دانستند که به لطف خداوند بسیاری از از دولتهای سر سپرده خود را نابود کردند.
رئیس کمیسیون داخلی و شوراها افزود : نکته ای که در رابطه با جنبش غیر متعهدهاحائز اهمیت است ، آن است که این جنبش شامل 120 کشور از کشورهایی است که به صورت مستقل عمل می کنند وهیچ وابستگی و تعهدی نسبت به کشورهای ابرقدرت ندارند وتمایل دارند مسایل مربوط به امور خود را ؛ خودشان حل و فصل نمایند و در مقابل زیاد خواهی های سازمان ملل ایستادگی می کنند . جنبش غیر متعهدها دومین اجلاس مهم جهان بعد از سازمان ملل و دومین جایگاه تشخیص بین الملل است.   
عضو فراکسیون موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد : برگزاری این اجلاس در این برهه از زمان در تهران خود یک فرصت الهی است که باید از آن حداکثر استفاده بشود و ارزشمند است . کارشکنی ها و فشارهای سنگینی از سوی صهیونیزم جهانی  و آمریکاو اسرائیل صورت پذیرفته بود که مانع حضور رؤسای این کشورها در ایران شوند تا این اجلاس کمرنگ شود که آنان دراین امر شکست سنگینی را خوردند . حضور دبیرکل و  رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در این اجلاس بسیار مهم بود، همچنین حضور آقای محمد مرسی رئیس جمهور مصر علی رغم تمام کارشکنی هایی که از سوی اسرائیلی ها صورت گرفت بسیار حائز اهمیت است زیرا این مسئله باعث تحکیم روابط ایران و مصر و لبنان و سوریه خواهد شد و در آینده نزدیک تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای خواهد شد .
خجسته با اشاره تهدیدهای دشمنان در زمان برگزاری اجلاس خاطر نشان کرد : برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران علی رغم تمام تهدیدها از جمله تهدید حمله به ایران ، بمب گذاری ها و ...  از سوی دشمنان ؛ نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و نشان می دهد ایران در اوج قدرت است .همچنین کشور ایران امن ترین نقطه  در جهان برای برگزاری این اجلاس است و امنیتی که در ایران وجود دارد در هیچ کشور دیگر وجود ندارد . نکته سوم آن که همه کشورهای غیر متعهد به جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارند .همان طور که مشاهده کردیم این کشورها با توجه به تهدید از سوی مجامع بین الملل ، به ایران سفر کردند و در این اجلاس شرکت نمودند . و این نشان می دهد جمهوری اسلامی یک مأمن و مرجع محکمی برای کشورهای غیر متعهد است. جرات و شجاعتی که ایران به این کشورها می دهد تا اینها در مقابل استکبار جهانی بیاستند آن ابهت پوشالی آمریکا را شکستند و جمهوری اسلامی این جنبش را در جایگاه حقیقی خود قرار داد.  
وی در پایان خاطر نشان کرد : مهم ترین بخش این اجلاس بحث سخنرانی مقام معظم رهبری بود .همان طورکه  ایشان  در کنفرانس بیداری اسلامی یک مسیر واضح و افق روشنی را ترسیم کردند .قطعا در این کنفرانس یک افق مشخص با یک نگاه تازه برای این جنبش طراحی کردند که این خود از برکات برگزاری این اجلاس در تهران بود .
https://shoma-weekly.ir/TCmZ0E