سیاسی

اجرای عدالت از طریق مطالبه گری، نباید از حدود قانونی خارج شد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اجرای عدالت یکی از بنیادی ترین اقدامات امید افزا در سطح جامعه است.
محمد مهدی اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به آنکه رهبر معظم انقلاب شکستن محاصره‌ تبلیغاتی دشمن و پروراندن نهال امید به آینده را نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد جوانان دانستند، افزود: مشاهده اجرای عدالت در حق کسانی که دارای قدرت هستند، اثر انکار ناپذیری در افزایش امید به آینده خواهد داشت.
وی تصریح کرد: اقدام اخیر در صدور حکم تخریب ویلای یک متخلف دانه درشت، اگرچه نویدبخش است؛ اما تازگی ندارد و پیش از این نیز بارها برخوردهای مشابهی با تخلفات مسئولان و نزدیکان آنها انجام شده بود.
مدیر مسئول هفته نامه شما افزود: آنچه در این مورد نسبت به موارد سالهای قبل تر جدید به نظر می رسد شکل گیری تدریجی یک ساز و کار مردم نهاد در نظارت بر تخلفات، ایفای مسئولیت اجتماعی رسانه ها در پیگیری آن تا نقطه رسیدگی قضایی و جلوگیری از چنین تخلفاتی است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: چنین اقدامات غیرحاکمیتی، می تواند اثر بازدارندگی جدی تری از افزودن بر دیوان سالاری نظارتی داشته باشد و به نظر من بخشی از همان «آتش به اختیار» دستور داده شده از سوی رهبر معظم انقلاب است. ویژگی مهم آن دستور که در توضیح ارائه شده از سوی امام خامنه ای در باره بیانیه «گام دوم» نیز بر آن تصریح شد، مطالبه اقدام مطابق با قوانین و مصلحت کشور بود که در این مسیر معطّل کسی نباید ماند و هر کاری که میسّر است، انجام داد.
وی خاطر نشان کرد: در مسیر اجرای عدالت از طریق مطالبه گری، نباید از حدود قانونی خارج شد و مهم است که در این مسیر، از افراط و تفریط پرهیز گردد.

https://shoma-weekly.ir/CBF02T