سیاسی

اجازه افتتاح سفارت انگلیس در آستانه انتخابات ساده‌انگاری است

قدری ساده‌انگاری است که اجازه داده شود سفارت انگلیس با وجود عملکرد قبلی‌اش در انتخابات گذشته و اقدامات مداخله‌گرانه‌اش در مسائل انتخاباتی که در نهایت موجب رقم خوردن فتنه۸۸ شد آن هم در آستانه انتخابات مجلس بازگشایی شود و زمینه را برای استفاده از فتنه‌گران در داخل کشور نیز فراهم کند.
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، در واکنش به بازگشایی سفارت انگلیس در کشورمان، اظهار داشت: بازگشایی سفارت انگلیس بدون توجه به مفاد مصوبه مجلس شورای اسلامی امری کاملا غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه دولت مجوزی برای بازگشایی این سفارتخانه در ایران ندارد، ادامه داد: در قانون مصوب مجلس صراحتا این نکته ذکر شده که دولت انگلیس باید بصورت رسمی سیاست‌هایش را در قبال کشورمان تغییر دهد و از ملت ایران عذرخواهی کند این در حالی است که این کشور تاکنون نه تنها به تغییر مواضع خصمانه‌اش علیه کشورمان اقدام نکرده بلکه هیچ گونه عذرخواهی از ملت ایران نداشته است.

ترقی تصریح کرد: تا زمانی که محتوای قانون و مصوبات مجلس پیرامون بازگشایی سفارت انگلیس عملی نشده است هرگونه اقدامی در خصوص بازگشایی این سفارت امری خلاف قانون است و دولت باید بداند که در صورت هرگونه فعالیت در این زمینه زیر سوال قرار خواهد گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به کارشکنی‌های دولت انگلیس پیرامون بحث هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: چه قبل از مذاکرات و چه پس از آن هنوز هیچ‌گونه تغییر موضع عملی را از سوی دولت انگلیس مشاهده نکرده‌ایم و اقدامات دولت در جهت بازگشایی سفارت انگلیس در کشور نشان‌دهنده خوش‌بینی بی‌جهت آنها نسبت به انگلیسی‌هاست.

ترقی تصریح کرد: قدری ساده‌انگاری است که اجازه داده شود سفارت انگلیس با وجود عملکرد قبلی‌اش در انتخابات گذشته و اقدامات مداخله‌گرانه‌اش در مسائل انتخاباتی که در نهایت موجب رقم خوردن فتنه۸۸ شد آن هم در آستانه انتخابات مجلس بازگشایی شود و زمینه را برای استفاده از فتنه‌گران در داخل کشور نیز فراهم کند.

وی در پایان با بیان اینکه باید با پیروی و رعایت از قانون از بروز و ظهور یک فتنه انگلیسی جدید جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: چنانچه انگلیسی ها در قبال عملکردشان پیرامون فتنه 88 از ملت ایران عذرخواهی کرده و تغییر رویکرد و مواضع خصمانه‌شان نسبت به ایران را به صورت رسمی اعلام کردند می‌توان برای بازگشایی سفارت انگلیس در کشور موافقت صورت بگیرد البته در کنار این موارد باید مراقبت از رفتار دیپلماتیکی آنها نیز بطور دقیق انجام شود.

https://shoma-weekly.ir/6aVfR8