سیاسی

اتحاد رقیبان دارای کارنامه‌های سیاه و تعدد نامزدهای اصولگرایان

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تعدد کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری را به ضرر این جریان دانست و خواستار محوریت مراجع تقلید برای از بین بردن تشتت نامزدهای اصولگرایان شد

اصولگرایان خبرگزاری رسا ـ،دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی عصر روز سه شنبه در دیدار اعضای حزب مؤتلفه با آیت‌الله مصباح یزدی،‌ نقش اساسی آیت‌الله مصباح یزدی در متزلزل کردن پایه‌های تفکر اصلاح طلبان را یادآور شد و گفت: از نظر ما خطر اصلاح طلبان همچنان وجود دارد.
وی با بیان این‌که در جریان اصولگرایی تعداد نامزدها فراوان است و چه بسا بیشتر نیزشود، ابراز کرد: خوف این می‌رود که در چنین شرایطی جریان‌های رقیب که برخی از آنها کارنامه‌های سیاهی در نظام دارند با هم متحد شوند.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فعالیت‌ جریان‌های مخالف، اظهار کرد: امروز جریانی که تفکر مکتب ایرانی دارد با در اختیار داشتن افراد و پول در سطح کشور فعالیت جدی انجام می‌دهد.
حبیبی ادامه داد: جریان فتنه نیز در حال فعالیت است و پیش بینی ما این است که آنها با یک نفر به میدان انتخابات می‌آیند.
وی تعدد کاندیداهای اصولگرایان را خطرناک عنوان کرد و گفت: همه کسانی که از اصولگرایان به میدان آمده‌اند لایق هستند اما تعداد بالای اصولگرایان در برابر یک نفر آنها و شکسته شدن رأی بسیار خطرناک است.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به دیدارهای حزب مؤتلفه اسلامی با مراجع تقلید و علما،‌خاطرنشان کرد: مراجع و علما نیز تشتت اصولگرایان را خلاف شرع دانستند و ما اعتقاد داریم که روحانیت می‌تواند این مسأله را حل کند.
حبیبی تأکید کرد: اگر خود اصولگرایان باشند نمی‌توانند این مشکل را حل کنند؛ باید یک محوریتی باشد که این خطر تعدد و شکستن رأی را رفع کند به همین دلیل باید همه ما از مراجع و علما استمداد بطلبیم تا یک محوریت تشکیل شود و با تشخیص علما وقتی یک نفر انتخاب شد با اعتمادی که به این محوریت وجود دارد بقیه کنار بکشند.
وی تصریح کرد: اگر با توصیه علما چنین محوریتی شکل گرفت و چتری بر سر اصولگرایان شد، اگر از ما خواستند که نامزد خود را کنار بگذارید تمکین می‌کنیم چون پیروزی اصولگرایان یعنی پیروزی مؤتلفه اسلامی، اما شکست اصولگرایان در هر انتخاباتی هرچند مؤتلفه در بخشی از آن پیروز شده باشد ما آن را شکست تلقی می‌کنیم.
حبیبی در پایان تأکید کرد: هرگز اجازه ندهیم رأی مطلق اصولگرایان تقسیم شود چون قطعا تقسیم شدن شکست جریان اصولگرایی را به دنبال خواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/GtfzmX