سیاسی

اتحاد به سمت هدفها، تکلیف امروز امت اسلامی

دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی ومسئولان نظام با مقام معظم رهبری همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) همه ساله تجلی بعد جدیدی از ضرورتها و مسئولیتهای جوامع اسلامی در قبال حوادث و وقایع جهان اسلام است.

دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی ومسئولان نظام با مقام معظم رهبری همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) همه ساله تجلی بعد جدیدی از ضرورتها و مسئولیتهای جوامع اسلامی در قبال حوادث و وقایع جهان اسلام است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در 29/10/92 در جمع میهمانان فوق به نکات مهمی اشاره کردند که در حد بضاعت بدان میپردازیم.

انتظارات پیامبر اکرم(ص) از جامعه اسلامی

سالگرد ولادت پیامبر معظم (ص) دیگر انتظارات آن پیامبر (ص) را از جامعه اسلامی امروز موردبازخوانی قرار دهد، و به مسلمانان متذکر میشود که چقدر با انتظارات آن بزرگمرد فاصله پیدا کردهاند و تبعاً وظیفه مییابیم که برای رسیدن به آن انتظارات در عرصههای حکومتداری، فرهنگ، سیاست، روابط اجتماعی و معنویت تلاش و کوشش کنیم. اگر همین یک موضوع در میان امت اسلامی هر ساله مورد دقت قرار گیرد این اختلافات و جنگها و تفرقهها از بین خواهد رفت و سعادت دنیای اسلام تحقق خواهد یافت.

اسلام پیامبر برای آزادی بشر آمده

رهبر معظم انقلاب در تشریح آزادی که اسلام برای آن آمده دو بُعد را مورد تأکید قرار دادند؛

الف) آزادی از قید و بند و فشار دستگاههای مستبد و ظالم بر طبقات گوناگون جامعه و ایجاد حکومت عادلانه برای بشر

ب) آزادی از اندیشهها و تصورات و اوهام حاکم بر زندگی انسان که مسیر زندگی او را در جهت خلاف مصلحت او باز میکرد.

بنابر این آزادی در اسلام یک بعدی نیست، زیرا آزادی یک بعدی ناقص و معیوب است و کسی که خود را از چنگ نظام ظلم و استبداد برهاند ولی دردامن اوهام و سبک زندگی ضد کمال بیفتد به آزادی نرسیده است. جوامعی که دموکراتیک هستند ولی در لیبرالیسم دست و پا میزنند به پوچی میرسند نه به کمال.

به همین خاطر است که پس از استقرار نظام اسلامی، انقلاب فرهنگی و پیاده کردن دین در تمام ارکان جامعه و پاره کردن اذهان جامعه از اوهام و خرافات و اعتصام به عقلانیت دینی و احکام الهی هر دو آزادی را برای جامعه به ارمغان میآورد و این همان آزادیای است که اسلام میخواهد.

آزادی مورد نظر اسلام ضمن اینکه انسان را از اندیشههای ناباب و تفکرات غلط و انحرافی میرهاند، استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را برای او فراهم میسازد.

دنیای اسلام احساس بیداری میکند

آنچه امروز در جهان اسلام میگذرد نشان میدهد که دنیای اسلام احساس بیداری میکند و به فکر استقلال خود افتاده و از ظلم حکام دست نشانده غرب و خائنان به جوامع اسلامی خسته شده و جز حاکمیت دین خدا بر جامعه راه دیگری را برای سعادت و نجات خود نمییابند.

به همین خاطر کسانی با بیداری اسلامی مخالفند که با استقلال ملتهای اسلامی مخالفند با حاکمیت دین خدا در جوامع اسلامی مخالفند و لذا با انواع ترفندها جوامع اسلامی را از رسیدن به استقلال و حکومت دینی باز میدارند، چه از راه ایجاد اختلاف و هرز دادن انرژی آنها علیه یکدیگر و چه از مشغول کردن آنها به مسائل داخلی دیگر.

ولی جنگ 22 روزه در غزه و 33 روزه در لبنان نشان داد که امت اسلامی بیدار است و نگذاشته تلاش دشمنان برای به فراموشی سپردن فلسطین به نتیجه برسد و نگذاشته رژیم جعلی صهیونیستی موجودیت خود را تثبیت کند.

تکفیریها بجای صهیونیستها

توطئه دیگری که امروز در جهان اسلام رخ داده است این است که استکبار جهانی با استفاده از متحجرین منطقه و علمای متعصب بی شعور وهابی جریان تکفیریای را در میان مسلمانان ساخته و پرورش داده و آنها را به جان مسلمانان دیگر انداخته تا ضمن کشتن مسلمانان آزاده و استقلالطلب، توجه جهان از صهیونیستهای جنایتکار و ددمنش را به خود جلب نموده و با کشتارهای وحشیانه قرون وسطایی «بنام اسلام» هم صهیونیستهای جنایتکار را در افکار عمومی روسفید کند و هم اسلام را بدنام کند و هم اینکه توجه مردم دنیا را از اقدامات تجاوزگرانه صهیونیستها منحرف سازد.

بنابر این تکفیریها که با حمایت استکبار و آمریکا و پول عربستان و قطر و اسلحه آمریکا و صهیونیستها به جنگ مقاومت اسلامی آمدهاند در واقع روی دیگر سکه صهیونیسم هستند که هیچ رابطهای با اسلام ناب محمدی ندارند. اینها عامل اختلاف در بین مسلمانان و مخالفان اقتدار و امت واحده هستند. اتحاد به سمت هدفها، تکلیف امروز امت اسلامی

رهبر معظم انقلاب در جمع میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی تأکید کردند، امروز مهمترین مسئله در دنیای اسلام وحدت است، اتحاد به سمت هدفها، هدف استقلال سیاسی، هدف استقرار مردمسالاری دینی، هدف پیاده کردن حکم الهی در جوامع اسلامی، اسلامی که دعوت به آزادی میکند، اسلامی که انسانها را به عزت و شرف دعوت میکند این امروز تکلیف است.

بنابر این اگر وحدت در اهداف را در جهان اسلام دنبال کنیم بزرگترین وظیفه خود را در این مقطع از تاریخ انجام دادهایم. آنچه رهبر معظم انقلاب از اهداف برشمردند قطعاً همه اهداف نیست بلکه نمونههایی از اهداف جهان اسلام است. استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی، استقلال نظامی، استقرار مردمسالاری دینی، پیاده کردن احکام دینی و اسلام در جوامع، تنظیم روابط خارجی بر مبنای اسلام، دشمن ستیزی و صلحطلبی نمونههایی از اهداف جهان اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خطر سلطه غیرمستقیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان عمیق خود به خطر دیگری برای جهان اسلام اشاره کردند و آن اینکه ملتهای منطقه بتدریج توانستند خود را از زیر بار سلطه مستقیم استکبار نجات بدهند، اگر چه در بعضی از کشورها هنوز این سلطه بصورت مستقیم هم وجود دارد ولی استکبار جهانی میخواهد سلطه غیرمستقیم خود را از طریق سلطه سیاسی، سلطه اقتصادی و یا سلطه فرهنگی بدست آورده و مسیر حرکت کشورها را به سوی اهداف خود سوزنبانی نماید. این خطر باید در تمام کشورهای استقلال یافته و بیدار شده مورد دقت هوشیارانه قرار گیرد تا اهداف استکبار زمینه تحقق نیابد.

https://shoma-weekly.ir/x6WxUY