سیاسی

ابعاد فرهنگی و عاطفی ایتام هم نیازمند توجه است

امامان ، قرآن مُجسم هستند و در بحث اکرام ایتام به ما می آموزند که باید به یتیم نه فقط از حیث خوراندن و پوشاندن بلکه از بُعد فرهنگی و عاطفی توجه شود و قرآن کریم تاکید بسیاری بر تکریم ایتام دارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بانوان ، تاثیرگذارترین نقش را در انتقال آموزه های قرآن به خانواده و در نهایت تغییر سبک زندگی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ­لاله افتخاری در گفتگوی «ویژه قرآنی»امروز ، با موضوع «نقش آموزه های قرآن در تغییر سبک زندگی» افزود: قرآن برنامه و کتاب زندگی و حیات طیبه و نجات بخش مردم در سرگردانی های زندگی است.

وی با اشاره به اینکه بانوان از ارکان اصلی خانواده هستند و نقش تاثیرگذاری در تربیت خانواده و اجتماع دارد ، گفت: هنر زن بودن این است که سبک زندگی خود را طوری هدایت کند که بستر ساز سعادت، پیشرفت و تعالی خانواده و فرزندان باشد.

افتخاری با بیان اینکه متاسفانه ما از قرآن محرومیم و هنوز قرآن به صورت کامل در زندگی ما پیاده نشده است افزود: ما نباید سند ۲۰۳۰ داشته باشیم و خودمان باید سند خود را بنویسیم و مردم باید از مسوولان مطالبه کنند و پیوست قرآنی را در امور مختلف داشته باشیم و اگر قرآن را بفهمیم و بشناسیم با هدف پنجم ۲۰۳۰ مبارزه می کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: ما به اکسیژنی نیاز داریم که از قرآن نشات بگیرد نه از غرب چرا که این باعث خفگی ما می شود.

افتخاری با اشاره به شخصیت ها و بانوان بزرگ اسلام که تربیت کننده نسل امامان معصوم(ع) بوده اند گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها تاثیر گذارترین افراد در طول تاریخ بوده اند و امروز همه جهان منتظر کسی است که تربیت شده از دامان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست و این نشان می دهد زندگی قرآنی یکی از موفق ترین راه ها برای سعادت انسان است.

وی افزود: امامان ، قرآن مُجسم هستند و در بحث اکرام ایتام به ما می آموزند که باید به یتیم نه فقط از حیث خوراندن و پوشاندن بلکه از بُعد فرهنگی و عاطفی توجه شود و قرآن کریم تاکید بسیاری بر تکریم ایتام دارد.

https://shoma-weekly.ir/LbNS2s