سیاسی

ابعاد شخصیتی شهید شب‌ قدر

آخرین شب از قدر رمضان بود که به آرزویش رسید و اکنون در حالی دو سال از شهادت پرافتخار حجت الاسلام خرسند، امام جمعه کازرون و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی می‌گذرد که تعبیر امام جمعه فعال در پیام تسلیت رهبر انقلاب، حکایتگر کارنامه درخشان این روحانی خدوم است
آخرین شب از قدر رمضان بود که به آرزویش رسید و اکنون در حالی دو سال از شهادت پرافتخار حجت الاسلام خرسند، امام جمعه کازرون و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی میگذرد که تعبیر امام جمعه فعال در پیام تسلیت رهبر انقلاب، حکایتگر کارنامه درخشان این روحانی خدوم است؛ اکنون برای آشنایی بیشتر با این شهید بزرگوار به سراغ محمدحسن ذاکری عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی رفته و با او به گفتگو نشستیم:

شهید خرسند افتخار عضویت در مؤتلفه اسلامی را داشت و مؤتلفه اسلامی نیز مفتخر بود که یک روحانی مجاهد انقلابی را در خود داشت، ایشان علاوه بر حضور فعال در دوره دفاع مقدس، به درجه جانبازی نائل آمد و علیرغم اینکه از آثار شیمیایی رنج میبرد اما برخی از نزدیکان ایشان از این امر اطلاعی نداشتند.

دستان گرهگشا

رسیدگی به محرومان از ویژگیهای بارز ایشان بود و سالهای اقامتشان در قم، دفتر حزب علاوه بر کارکرد سیاسی، ملجأ و پناهگاه مستضعفین بود و ما شاهد بودیم گرههای زندگی محرومین به دست ایشان باز میشد و وقتی ایشان به عنوان امام جمعه در کازرون مأموریت پیدا کرد، مراجعات به دفتر مؤتلفه مشخص کرد که به طور مخفیانه رسیدگی به خانوادههای بیبضاعت را برعهده داشت.

در خیمه امن وحدت

ایشان در جهت انسجام و وحدت نیروهای انقلابی و حزبالله چه در مدت اقامت در قم و چه در زمان مأموریت در کازرون تلاش میکرد، نظر ایشان این بود که باید از پراکندگی و ایجاد اختلاف پرهیز کرد و این مهم در موضعگیری و مصاحبههایشان مشخص بود و دائم تأکید بر این داشت که نیروهای ملتزم به ولایت فقیه و انقلاب باید در زیر یک خیمه فعالیت کنند.

یک معلم بااخلاق

به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد اخلاقی، طلاب بسیاری گرد ایشان جمع شده و از مکتب تربیتی شهید خرسند بهره میبردند، تربیتیافتگان مکتب ایشان، اکنون در جای جای میهن اسلامی مشغول خدمت هستند.

نقطه اعتماد مراجع

ارتباط صمیمی و نزدیک با مراجع عظام تقلید از دیگر ویژگیهای بارز ایشان بود، هنگامی که از کازرون به قم میآمد به حضور تمام مراجع میرفت و حضرات آیات نسبت به ایشان مودت و علاقه داشتند. این امر چه در زمانی که در مؤتلفه قم به عنوان رابط با بیوت مراجع بود و چه در زمانی که در کازرون به نمایندگی از مردم نزد مراجع میرفت، ارتباط محکم و وسیعی بود و این از پیام تسلیت مراجع در زمان شهادت ایشان مشخص میشود و یکی از مجموعههای مطالبهگر برای پایمال نشدن خون این شهید، مراجع عظام تقلید در قم بودند.

پدر مهربان کازرونیها

شهید خرسند برای خود به عنوان یک مسئول رتبه و جایگاه خاصی قائل نبود و این مسئولیت را فرصتی برای خدمت میدانست، ایشان مرتب به فکر رفع نیاز، محرومان بود و به یاد دارم وقتی برای جلسات شورای مرکزی حاضر میشد، لحظهای نبود که از طریق تماس تلفنی مشکل مردم کازرون را حل نکند و مردم به راحتی با ایشان ارتباط برقرار میکردند، در تشییع جنازه کمنظیرشان در کازرون، حضور پرشور و تأثیربرانگیز مردم را دیدیم که فریاد میزدند پدرمان را از دست دادیم. این درس بزرگی برای مسئولین ماست که باید به گونهای با مردم برخورد کنند که بعد از رحلت از دنیا مردم برای از دست دادن آنها حسرت بخورند.

یک حسرت بردل مانده

همانطور که در پیام مقام معظم رهبری بود؛ اینگونه شهادت پس از ادای اعمال شب قدر و توسلاتی که به درگاه خدای متعال داشت، نشان از شخصیت روحی والای ایشان دارد و ما غبطه میخوریم که نتوانستیم از فیض وجود ایشان بهره بیشتری ببریم.

https://shoma-weekly.ir/u4BRg9