سیاسی

ائتلاف میان همه جریان اصولگرایی؛ عامل موفقیت در شوراها

رای انتخابات چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم افرادی از حزب موتلفه ثبت نام کرده اند و در نهایت لیستی که از اصولگرایان ارائه خواهد شد متشکل از همه گروه های حاضر در جریان اصولگرایی خواهد
ستوده کاشانی- 17 اسفند سال 1377 بود که اولین دوره انتخابات سراسری شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و 9 اردیبهشت سال  1378 هم شوراها آغاز به کار کردند.

اما قانون شوراها در این سال ها دستخوش تغییراتی شده است که آخرین مورد آن مربوط است به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران در سال 91.

سال گذشته مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، ماده ۳ این قانون را بررسی کرده و به تصویب رساند. طرحی که به موجب آن، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار میشود و به همین جهت امسال برابر با  ۲۴ خرداد ماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برای دوره چهارم برگزار خواهد شد.

در همین راستا تلاش گروه های مختلف سیاسی از سال گذشته آغاز و برنامه ریزی برای کسب کرسی های شوراها نیز همزمان با طرح ریزی های گسترده جناح ها برای ریاست جمهوری شروع شد.

برای بررسی اینکه آیا حزب موتلفه اسلامی نیز برای این انتخابات برنامه ریزی داشته و آیا کاندیدایی را برای انتخابات شوراها معرفی خواهد کرد با سیدمهدی جولائی قائم مقام دبیر اجرایی این حزب گفتگو کردیم.

 برنامه حزب موتلفه برای ورود به عرصه انتخابات شوراها چیست؟

به نظر می رسد که شوراهای شهر و روستا در دوره هایی که بر آن گذشته این را بر همگان ثابت کرده که قشرهای مختلف مردم و گروه ها و جریان های سیاسی و اجتماعی در این انتخابات شرکت کرده اند.

طبیعی است آنچه که دغدغه اصلی حزب موتلفه اسلامی از آغاز کار بر روی مسئله شوراها بود ائتلاف جامع میان همه جریان اصولگرایی است چرا که ما معتقدیم تنها در صورتی می توان در عرصه شوراها موفق بود که همه ظرفیت اصولگرایی را در یک ظرف جمع کنیم تا  از این توانمندی ها و ظرفیتهای موجود در تأیید یک لیست نهایی در سراسر کشور استفاده نمائیم.

براساس این نگاه کلان، تمام تلاشها را برای تجمیع ظرفیت های اصولگرایی در سال گذشته انجام دادیم، جلسات متعدد و پیگیری های جدی در این حوزه داشتهایم و تا امروز امیدواریم بتوانیم در جمع اصولگرایان از لیستی واحد حمایت کنیم؛ امیدواریم این حمایت جامع مورد توجه و تأیید مردم قرار بگیرد.

به نظرم این مسائل که در عرصه کلان برای ریاست جمهوری وجود دارد در سطح شوراها هم مورد توجه است و باید بتوانیم در حوزه مسائل شرعی و نابسامانی و ناهنجاریهای مختلف با تدبیر و توجه به جمیع جهات برنامه ای برای بهتر شدن زندگی و شرایط حضور مردم در عرصه های مختلف اجتماعی به وجود بیاوریم.

 احتمالاً برنامه ای برای ارائه لیست در استان ها هم داشته اید.

تقریباً در استان ها به جمع بندی رسیده ام و انشاءالله لیستی واحد از جامعه اصولگرایان ارائه خواهد شد.

 و در تهران؟

در تهران هم تمام تلاش ها برای رسیدن به یک لیست واحد از مجموعه گروه های حاضر در جریان اصولگرایی صورت می گیرد و به نظر می رسد که در این زمینه در تهران هم موفقیت هایی داشته باشیم، تاکنون هم به نتایجی دست پیدا کرده ایم.

برخی از اعضای حزب موتلفه هم برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند. نام این افراد در لیست واحد تهران قرار خواهد گرفت؟

طبیعتاً مجموعه حزب موتلفه اسلامی سرشار از نیروهای توانمند و انقلابی است که می توانند در عرصه های مختلف مؤثر و آماده خدمتگزاری باشند.

این حزب همواره در شرایط گوناگون اعلام آمادگی کرده و لیست خودش را نیز معرفی نموده است؛ برای انتخابات چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم افرادی از حزب موتلفه ثبت نام کرده اند و در نهایت لیستی که از اصولگرایان ارائه خواهد شد متشکل از همه گروه های حاضر در جریان اصولگرایی خواهد
https://shoma-weekly.ir/rtOkWY