سیاسی

ائتلاف بر محور شایسته سالاری

وحدت بین اصولگرایان حاصل شده و با توجه به تلاش دوستان اصولگرا برای حضور در یک انتخابات پرشور امیدواریم یش خداوند عذری نداشته باشیم و بقیه موضوعات نیز به لطف الهی و رای مردم بستگی دارد
نشست انتخاباتی حزب مؤتلفه اسلامی عصر روز چهارشنبه در موسسه فرهنگی و آموزشی شهدا مؤتلفه اسلامی وبا استقبال خوب اعضا و طرفداران برگزار شد. در این نشست مهندس حبیبی و دکتر حداد عادل سخنانی پیرامون وضعیت انتخابات و ائتلاف اصواگرایان ایراد کردند و سپس دکتر بادامچیان و دکتر غفوری فرد به سوالات حضار پاسخ دادند.

حدادعادل با تشکر از نقش مؤتلفه:

نهایی شدن فهرست اصولگرایان بر اساس شایستهگزینی است

دکتر غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در همایش حزب مؤتلفه اسلامی که عصر چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: ما از آن نسلی هستیم که با شروع نهضت انقلاب اسلامی در سال 41 قدم به عرصه فعالیتهای اجتماعی گذاشتیم.

حدادعادل تصریح کرد: وقتی از پاییز 1341 امام راحل اولین اعلامیههای خود را در مخالفت با قانون انجمنهای ایالتی و ولایتی صادر کردند، بنده سال آخر دبیرستان بودم و در سال 42 وارد دانشگاه شدم.

وی تصریح کرد: از همان زمان شاهد فعالیت نیروهای مختلفی پیرامون امام بودیم که نام جمعیت مؤتلفه به خود گرفتند و امروز با سابقهای پنجاه و چند ساله در حزب مؤتلفه اسلامی فعالیت میکنند، بنده باید سپاس صمیمانه خود را که در این تشکل اسلامی ـ سیاسی هستید تسلیم شما کنم.

حداد عادل تأکید کرد: امروز برای تحقق آرمانهای امام، در خدمت مقام معظم رهبری و تا ظهور امام زمان(عج) بر پاسداری از این انقلاب موفق باشید.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تأکید کرد: درباره انتخابات، من یک نکته کلی عرض کنم که انتخابات یک فصل رویش و انگیزش و تحرک ملی است و فرصتی است تا یک ملت، ملت بودن خود را درک کند و خودآگاهی یابد.

در ادامه این نشست حدادعادل با بیان اینکه مردم سالاری دینی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی می دانیم که باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم، گفت: یکی از ابزارهایی که غربیها برای دخالت در کشورها استفاده میکنند، همین دموکراسی، حقوق بشر و هستهای است و هرجا که مطابق میلشان نباشد میگویند دموکراسی نیست.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگریان افزود: انقلاب از این جهت غرب را بیصلاح و بیآبرو کرده است چرا که بهترین نمونه مردمسالاری در طول 4 سال گذشته را محقق کرده و غرب با این نمونه عالی دشمنی کرده است.

وی با اشاره به پشتیبانی غرب از کشورهایی که در آنها نشانهای از دموکراسی نیست به مسئله انتخابات در کشورمان پرداخت و گفت: ما ورود و فعالیت خود در انتخابات را یک وظیفه انقلابی و ملی میدانیم و هرچه این انتخابات بهتر برگزار شود پایه های انقلاب محکمتر خواهد شد.

حدادعادل بر لزوم برگزاری انتخاباتی پرشور، باشکوه و مبتنی بر اخلاق اسلامی و رقابتی تأکید کرد و افزود: کوشش دوستان، مسئولان مؤتلفهها و همه تشکلهای اصولگرا در 2 سال گذشته باعث شده که فعالیتها به نتیجه برسد و خلاف انتظار خیلیها اصولگرایان توانستند شورای ائتلاف اصولگرایان را با 22 عضو و به ریاست آیتالله موحدی کرمانی تشکیل دهند.سخنگوی شورای ائتلاف اصولگریان این مسئله را یک نعمت در کنار نعمت اصل انتخابات عنوان کرد و گفت: اصولگرایان به دلایل مختلفی به شاخهها و عناوین مختلف تقسیم میشدند اما همه به این نتیجه رسیدند که اصولگرایی ایجاب میکنند که همه در کنار یکدیگر باشند تا در انتخابات در یک فهرست وارد شوند.وی گفت: ما به شکل گرفتن فهرست نهایی اصولگرایان نزدیک شدهایم و من گواهی میدهم در جلسات شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان همواره شاهد وحدت بیشتری هستیم و هیچ گروهی سهمخواهی نکرده است و همه بر وحدت و شایستهگزینی تأکید دارند.حدادعادل تصریح کرد:تاکنون قدمهای خوبی برای فهرستی جامع، منطقی، انقلابی، اسلامی، کارآمد و بهرهمند از تنوع لازم برداشته شده و ما خود را برای تبلیغات آماده کنیم.

وی با اشاره به خطبههای 29 خرداد مقام معظم رهبری در سال 88 که در آن در خصوص لزوم توقف در اردوکشیهای خیابانی تأکید کرده بودند و ادامه فتنه از سوی فتنهگران گفت: انگیزه اصلی و انگیزه پیروزی اصولگرایان در یک جمله انگیزه همان مردمی است که 9 دی 88 به خیابان آمدند و ما از جنس همان مردم هستیم.

حدادعادل با اشاره به لزوم توجه به حوادث گذشته کشور از جمله اتفاقات سال 78 و کسانی که علیه اسلامیت جمهوری اسلامی حرکت کردند، ادامه داد: فتنهای که مقام معظم رهبری به آن تأکید کردهاند و جنگ نرمی که در قالب فتنه رخ داده باید مورد توجه باشد و ببینیم چه کسانی فتنه را برپا کردند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه یک جریان در کشور پس از ارتحال امام از آرمانهای امام فاصله گرفته است، به شعار نه غزه و نه لبنان و آب خوردن فتنهگران در روز قدس سال 88 اشاره کرد و افزود: آنها باید این مسئله را تکذیب میکردند و میگفتند که اینها از ما نیستند اما در آن زمان چنین نکردند.

وی ادامه داد:ما بر سر اسلام دعوا داریم نه اینکه کرسی مجلس نصیب چه کسی بشود یا نه، کشور با ولایت فقیه میتواند باقی بماند و حفظ شود کما اینکه در چهار دهه گذشته اینگونه بوده است.

حدادعادل با اشاره به طرح موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: هر کس که در این مسیر باشد دست او را میبوسیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تأکید کرد: ما نمیخواهیم برای رقابت، ضدیت و دشمنی با دولت وارد انتخابات شویم. بلکه میخواهیم در چارچوبی حرکت کنیم که امام راه آن را به ما نشان داد و رهبری ما را در این مسیر هدایت کردند.

وی در جمعبندی سخنان خود تصریح کرد: وحدت بین اصولگرایان حاصل شده و با توجه به تلاش دوستان اصولگرا برای حضور در یک انتخابات پرشور امیدواریم پیش خداوند عذری نداشته باشیم و بقیه موضوعات نیز به لطف الهی و رأی مردم بستگی دارد.

حدادعادل تأکید کرد: آنچه وظیفه ما است این است که تلاش کنیم تا مردم دچار تفرقه و سرگردانی نشوند و فهرست قابل دفاع و موجهی را تقدیم مردم کنیم.

محمد نبی حبیبی:

حزب مؤتلفه اسلامی در هیچ حوزه ای نامزد مستقل نخواهد داشت

همچنین در این نشست محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: ما از دو سال پیش تصمیم گرفتیم که همه ظرفیتهای مؤتلفه را در جهت ائتلاف اصولگرایان کل کشور به کار بگیریم و از ابتدا اعلام کردیم با توجه به شرایط سال 92، مؤتلفه یک نفر را در کل کشور به عنوان نامزد مستقل مؤتلفه معرفی نمی‌‌کند.

حبیبی با بیان اینکه آنچه ما تأیید میکنیم تصمیم شورای ائتلاف اصولگرایان است، یادآور شد: در استانها و شهرستانها دستور تشکیلاتی که به تمام دبیران نیز گفته شده این است اگر افراد ما در هر حوزه انتخابیه بر فهرست اصولگرایان قرار داشته باشند در انتخابات خواهند ماند و در غیر این صورت انصراف میدهند.

وی افزود: طبق دستور تشکیلاتی حزب مؤتلفه اگر اعضای ما در فهرست اصولگرایان باشند در انتخابات میمانند و در غیر این صورت انصراف خواهند داد.

دبیر کل حزب مؤتلفه ضمن تقدیر از نقش حداد عادل در ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: در ماههای آخر که شورای ائتلاف با محوریت جامعه روحانیت مبارز و شخص آیتالله موحدی کرمانی تشکیل شد، نقش آقای حداد عادل تعیینکننده بود.

دکتراسدالله بادامچیان:

وحدت اصولگرایان در 20 استان نهایی شده است

در ادامه این نشست دکتر اسدالله بادامچیان مسئول ستاد خبرگان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت انتخابات خبرگان و مجلس اظهار داشت: انتخابات امسال از حساسیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است چراکه استکبار جهانی و برخی عناصر مسئلهدار داخلی از سالها قبل برای خبرگان رهبری برنامه داشتهاند.

بادامچیان تأکید کرد: اینها میدانند نمیتوانند از عهده کسب اکثریت مجلس خبرگان بر بیایند از این رو به دنبال این هستند تا نفوذی ها را به این مجلس بفرستند، نفوذی هایی که به اصطلاح خودشان مهره های سفید هستند و قابل رد کردن هم نیستند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در انتخابات خبرگان باید مراقب نفوذی ها باشیم؛ آنهایی که میخواهند با ورود به مجلس فتنه ایجاد کنند، درباره فعالیت ستاد انتخابات خبرگان جامعه مدرسین گفت: مرکز این ستاد در قم و در جامعه مدرسین و شعبه آن در جامعه روحانیت مبارز تهران قرار دارد؛ ما به مسئولان احزاب اعلام کردهایم تا در انتخابات از
فهرست
های جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حمایت و رای دهند و چنانچه عده ای بخواهند عضو شوند را معرفی کنند.

وی با اشاره به بحث همگرایی اصولگرایان خاطر نشان کرد: در 26 استان، از طرف ائمه جماعات و یا روحانیت، یک روحانی مسئول همگرایی اصولگرایان شده است و این فرد با جمع کردن همه اصولگرایان و ارزشگرایان، در بحث همگرایی این جریان کمک میکنند و چون این فرد وارد مصادیق انتخاباتی نشده است، توانسته نیروهای مختلف را دور یکدیگر جمع کند.

بادامچیان با تاکید براینکه مسئله وحدت اصولگرایان در 20 استان کشور تعیین شده و در 10 استان باقی مانده جهت وصول وحدت در حال تلاش هستیم یادآور شد: براساس این که برخی نمیخواستند محوریت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز را بپذیرند، جامعه مدرسین وارد عرصه انتخابات مجلس نشد و جامعه روحانیت مبارز این مسئولیت را پذیرفت.

این فعال اصولگرا بر همین اساس افزود: برمبنای این راهبرد همه دوستان در شورای ائتلاف 22 نفره با محوریت آیتالله موحدی کرمانی در محل جامعه روحانیت گرد هم آمدهاند؛ در انتخابات باید با تمام وجود کار کنیم.

https://shoma-weekly.ir/Xlq3ES