بین الملل

آیزنکوت: ارتش اسرائیل در آستانه فروپاشی قرار گرفته است المیادین: ادعای تهدید سردار قاآنی مبنی بر عملیات در عراق کذب است کرانه باختری در حالت انفجار یک بام و دو هوای بی بی سی

آیزنکوت: ارتش اسرائیل در آستانه فروپاشی قرار گرفته است

رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درباره فروپاشی این ساختار نظامی هشدار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه به نقل از گادی آیزنکوت رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد: ارتش اسرائیل در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

وی افزود رفتارهای ائتلاف حاکم در حال شکل‌گیری در اسرائیل(فلسطین اشغالی) می‌تواند منجر به فروپاشی ارتش اسرائیل شود.

این هشدار در حالی صادر می‌شود که دیروز اعلام شد، لیکود و حزب صهیونیسم دینی بیانیه مشترکی را درباره توافق بر سر اکثر مسائل برای تشکیل ائتلاف و کابینه جدید صادر کرده و خبر دادند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کابینه خواهد بود.

المیادین: ادعای تهدید سردار قاآنی مبنی بر عملیات در عراق کذب است

شبکه خبری المیادین به نقل از برخی منابع ایرانی ادعای مطرح در روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز درباره ایران را رد کرد. این روزنامه انگلیسی اخیرا ادعا کرده بود که سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان سفر به بغداد، تهدید کرده بود که در صورت عدم جلوگیری از نفوذ تروریست‌های تجزیه طلب به داخل خاک ایران، تهران عملیات زمینی در شمال عراق را آغاز خواهد کرد. شبکه المیادین گزارش داد که این ادعا‌ها به هیچ عنوان صحت نداشته و سردار قاآنی در جریان دیدار با مسئولان عراقی، چنین اظهاراتی را مطرح نکرده است. این منابع تاکید کردند که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران همچنین هیچ تهدیدی مبنی بر حمله زمینی یا غیرزمینی به شمال عراق را مطرح نکرده است.

کرانه باختری در حالت انفجار

تور وینسلند، فرستاده دبیرکل سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه، وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین را پس از دهه‌ها خشونت مستمر و گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و همچنین توقف مذاکرات، در حالت انفجار توصیف کرد. فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه با اشاره به تلفات سنگین فلسطینی‌ها در کرانه باختری در پی حملات اشغالگران گفت: «همه طرف‌ها از جمله اسرائیل در قبال اقدامات خود باید پاسخگو باشند.»

یک بام و دو هوای بی بی سی

پروفسور جفری ساکس، استاد مشهور دانشگاه کلمبیا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی جهانی گفت: نمی‌دانم چرا بی‌بی‌سی فقط با فهرست کردن نقض حقوق بشر توسط چین بحث می‌کند؟ پس نقض حقوق‌ بشر توسط آمریکا چه می‌شود؟! مثلاً جنگ عراق که با همکاری بریتانیا، کاملا غیرقانونی و به بهانه‌های واهی انجام گرفت. جنگ در سوریه، جنگ در لیبی، ادامه‌ تحریم‌ها علیه شهروندان ونزوئلا و ایران، خارج شدن از توافق آب و هوایی پاریس و اقدامات تجاری یک‌جانبه‌ای که توسط سازمان تجارت جهانی غیرقانونی تلقی شده است. ما واقعاً با نقض جدی حقوق بشر توسط ایالات متحده در خارج از کشور روبه‌رو هستیم. تازه به شورش ۶ ژانویه در خاک خودمان، نژادپرستی گسترده، برتری‌طلبی سفیدپوستان و سوءاستفاده و حبس صدها هزار سیاه‌پوست و رنگین‌پوست هیچ اشاره‌ای نکردم!

https://shoma-weekly.ir/u8Z6yl