سیاسی

آیت‌الله موحدی کرمانی‌: فهم دشمنی آمریکا پیش نیاز حضور در مجلس آتی است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: اختلاف سلیقه نباید به تخاصم منجر شود و همه باید دست به دست هم دهند و در پی انتخاب اصلح باشند.
 آیتالله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در دومین همایش سراسری اصولگرایان که در مجتمع فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: زمان ما، زمانحساسی است. هوشیاریهای رهبر معظم انقلاب جلوی چشم ما است. ایشان با صراحت فرمودند که آمریکا در مقام نفوذ است و حتی تصریح کردند که در مجلسین هم آمریکا نفوذ میکند.

آیتالله موحدی کرمانی تصریح کرد: برای درک اهمیت زمان خودمان و احساس خطر همین بیان کافی است یعنی آمریکا بخواهد خواستههای خود را در ایران پیاده کند و اگر از در بیرونش کردن. از پنجره وارد شود از اینرو در این شرایط باید بسیار حساس بود و شما وظیفه دارید که مردم را روشن کنید در رابطه با انتخابات مجلس خبرگان هم به لیستی که جامعتین تهیه میکند رای دهند.

وی اضافه کرد: جامعتین سوابق نورانی ممتدی دارد و موردعنایت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند. درواقع عملکردشان نشان داده انسانهای بیدار و آگاه به شمار میروند.

آیتالله موحدی کرمانی افزود: در این مقطع حساس زمانی هم ما احساس میکنیم جمع عظیمی در سراسر کشور هستند و این آمادگی و بصیرت را دارند و ما امیدواریم بابیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اصولگرایان موفق شوند لیستی تهیه کنند که اعتماد رهبر معظم انقلاب را به دست آورد.

وی گفت: امیدواریم درنهایت لیستی در سراسر کشور داشته باشیم که رهبری ببینند و اعتماد کنند و به آن رأی دهند این آرزوی ما است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه باید اهمیت وحدت را درک کنیم، افزود: کلمه وحدت خیلی جاذبه دارد اما اگر به درون آیات و روایات برویم این جاذبه در ما قوی خواهد شد. چراکه اختلاف و تفرقه در قرآن کریم بهعنوان عذاب الهی مطرح است و خداوند وقتی بخواهد امتی را بهواسطه عمل خود عذاب کند بین آنها ایجاد تفرقه خواهد کرد.

آیتالله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود گفت: دشمنان همیشه نشان دادهاند که میخواهند بین مسلمین اختلاف بیندازند اما تاریخ نشان داده وقتی امت اسلامی موفق به وحدت شوند پیروز شده و دشمن هم هیچ غلطی نمیتواند بکند.

وی یادآور شد: با همین وحدت در هر مقطعی که دشمن توطئهای داشته خنثیشده است و آمریکا در طول این سنوات آرام ننشسته است و در هر مقطع و زمانی توطئه کردهاند اما با میدان آمدن مردم توطئهها خنثی میشود.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: حالا که آمریکا بازمیخواهد به ایران بیاید بحث نفوذش را باید مطرح کنیم.

آیتالله موحدی کرمانی افزود: اهمیت مجلس خبرگان رهبری بر همگان روشن است، اهمیت مجلس هم همینطور. مجلس باید راه رهبر را ادامه دهد و مجلس متعهد با فکر واحد و انقلابی و ولایی و ارزش نهادن به ارزشهای انقلاب و بافکر اینکه آمریکا دشمن است و با تمام وجود احساس دشمنی با آمریکا را داشته باشند، شکل بگیرد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مبادا اینگونه باشد که ایران بگوید چشم و آمریکا هم تجاوز کند. اگر برخلاف برجام عمل کرد ما هم بگوییم که مقابلهبهمثل میکنیم اما در عمل کاری نکنیم.

آیتالله موحدی کرمانی تاکید کرد: باید با جرأت و شهامت و سریع هم دولت فعلی و هم مجلس آینده سخن بگویند و آمریکا احساس نکند که میتواند زور بگوید و ما تسلیمیم .

وی با تاکید بر اینکه باید بر اصول اخوت پایدار بود، گفت: اختلافسلیقه نباید به تخاصم منجر شود و همه باید دستبهدست هم دهند و در پی انتخاب اصلح باشند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر 100 گروه اصولگرا هست لیستی که برای تهران تنظیم میشود لیست 30 نفرهای است که همه در یک گروهاند و اگر آنها اصلح هستند بقیه بگویند ما حرفی نداریم بلکه خوشحال باشند که اصلح انتخاب شد.

آیت‌‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: اگر منتظر پیروزی و اجر اخروی هستیم باید اینگونه باشیم وگرنه شکست می‌‌خوریم؛ اینگونه نباشد که یک گروهی بگوید چون از آن گروه یک نفر در لیست نیست پس لیست جداگانه میدهیم. باید صالحترین و شایستهترین فرد انتخاب شود.

https://shoma-weekly.ir/g9ZMPV