سیاسی

آیت الله مهدوی کنی مورد اعتماد همه نیروهای انقلاب بود

رییس مرکز امور بین‎الملل حزب موتلفه اسلامی ابراز کرد: آیت الله مهدوی کنی از معدود شخصتیت‎های سیاسی بود که مورد علاقه و اعتماد همه نیروهای انقلاب بود.
حمیدرضا ترقی، معاون امور بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به شخصیت بالای آیت الله مهدوی کنی، ابراز کرد: آیت الله مهدوی کنی از معدود شخصیتهای روحانی بود که به لحاظ سابقه سیاسی، مبارزاتی و ثبات قدم فکری و به دلیل توانمندی های اجرایی و تیزهوشی در عرصه سیاسی و برخورداری از اخلاق و تقوای سیاسی نخبگان در عمل مورد علاقه و اعتماد همه نیروهای و جناحهای مختلف قرار داشت.

وی افزود: رییس مجلس خبرگان نیرویی ارزشمند و توانمند در امور انقلاب بود که در اداره انقلاب اسلامی نقشی تأثیر گذار داشت. وی در مقابله با چالشها و بحرانها در زمان امام(ره) مورد اتکای مقام معظم رهبری بود وی در به وجود آمدن کمیته ها که اولین حرکت امنیتی جامعه جمهوری اسلامی بود نقشی اساسی داشت. همچنین در زمان جنگ تحمیلی مسئولیت رسیدگی به آسیبدیدگان بمباران تهران را به عهده داشت.

ترقی افزود: در زمان اضطرار مسئولیت کشور به وی سپرده میشد. برای نمونه میتوان به زمان ترور نخست وزیر و رییس جمهوری کشورمان اشاره کرد که با دستور امام(ره) مسئولیت کشور به آیت الله مهدوی کنی واگذار شد.

وی افزود: اگرچه آیتالله مهدویکنی از جایگاه مرجعیت برخوردار نبود؛ اما کاملا به عنوان مرجع مورد توجه و عنایت و اتکا نیروهای انقلاب قرار داشت. در حقیقت باید گفت رییس جامعه روحانیت مبارز به عنوان لنگر نیروهای انقلاب و پیروان رهبری و ولایت مطرح بود و از هر جریانی حمایت میکرد وزنه آن جریان نسبت به جریانهای دیگر سنگین تر می شد بنابراین تشکلهای سیاسی همواره بر وی اتکا می کردند.

وی با اشاره به حضور وی در راس مجلس خبرگان، افزود: حضور وی در راس مجلس خبرگان توانست این مجلس را به سمت ولایت قوی هدایت کند.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: نقش ایشان در دانشگاه امام صادق(ع) نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و وی با کادرسازی از طریق دانشگاه توانست نیروهای زیادی را تربیت کند و رشد نظام را سرعت بخشد. بنابراین فقدان چنین شخصتیهایی در جامعه به سختی جبران میشود.

https://shoma-weekly.ir/7guGgZ