سیاسی

آیت الله مهدوی‌کنی: به انتخابات آینده خوشبین هستم

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه تفرقه در بین اصولگرایان به نفع کشور و مردم نیست، اظهار داشت: «روش مورد نظر ما ائتلاف است و در آخرین مرحله هم باید یک نظر را که به نفع جمهوری اسلامی و مردم است، در نظر گرفت.»

آیت الله مهدویکنی در دیدار مدیرعامل و جمعی از مدیران خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: فتنهگران سال 88، دو اشتباه بزرگ مرتکب شدهاند، اولین اشتباه بزرگ آنان این بود که با رهبری معظم انقلاب اسلامی به مخالفت برخاستند، با وجود آنکه مقام معظم رهبری در نظام ولایت فقیه و در جمهوری اسلامی با آن صلاحیتها و شایستگیهایی که در قانون اساسی هم مشخص شده است، «قول فصل» و «فصلالخطاب» است  و دومین اشتباه بزرگ فتنهگران نپذیرفتن نظر اکثریت مردم کشورمان بود.

رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یک روایتی و حدیثی هست که شیطان به حضرت موسی (ع) گفت «بگو لا اله الا الله»؛ حضرت موسی (ع) تعجب کرد و خطاب به شیطان گفت «لا اله الا الله جمله مقدسی است اما چون تو میگویی، من لا اله الا الله نمیگویم» لذا شیطان اگر به توحید هم دعوت کرد، باید بدانید که وسوسهای در کار او وجود دارد.

وی اضافه کرد: امکان ندارد فردی طرفدار امام (ره) باشد اما رفتاری انجام دهد که دشمنان اسلام را خوشحال کند اما متأسفانه شاهد بودیم که در ماجراهای بعد از انتخابات 88، عدهای از مدعیان دروغین طرفداری از امام (ره)، دشمن را خوشحال کردند. آیت الله مهدوی کنی تأکید کرد: آنهایی که در انتخابات 88 و پس از آن خلافی را مرتکب شدند، باید اظهار پشیمانی کنند و گرنه اصلاحی اتفاق نخواهد افتاد. اشتباهات بسیار و پیدرپی توسط آقایان در این ایام صورت گرفته است و به این خاطر نمیتوان با تعارف و حلواحلوا کردن، قدم برداشت، لذا تأکید میکنم که «صلح با کسانی که اظهار پشیمانی نکردهاند»، درست نیست.

   دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اینگونه نیست که بنده هرچه بگویم، کاندیداها گوش کنند و خودم هم برای خودم چنین جایگاهی قائل نیستم اما در هر حال امیدوارم و دعا میکنم که خداوند متعال ما را به آنچه صلاح امت است، هدایت کند. من حتی از خداوند میخواهم که مخالفین ما را هم هدایت کند؛ آنچه مصلحت است، انجام شود و مطابق خواست بیگانه حرفی نزنیم و عملی نکنیم. وی ادامه داد: نظر ما در انتخابات «ائتلاف» است و منظور از ائتلاف، یکی شدن نیست، بلکه مراد بنده آن است که همه باید با هم باشند و از تفرقه بپرهیزند، لذا توصیه میکنم همه در مسیر وحدت قرار گیرند، هرچند تأکید میکنم که معنای وحدت، یکی شدن نظرات و سلیقهها نیست. رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در پایان گفت: بنده برخلاف برخی که آینده را سیاهنمایی میکنند، نسبت به انتخابات آینده بسیار خوشبین هستم و معتقدم چشمانداز کشور، خوب و روشن است.

https://shoma-weekly.ir/yvEqXC