سیاسی

آیت الله انواری , محوری برای اسلام فقاهتی در دوران سلطه التقاط و نفاق

حضرت آیت الله محمد باقر محی الدین انواری به رحمت الهی و یاران شهیدش پیوست .
امام خامنه ای در پی در گذشت آیت الله انواری پیامی صادر فرمودند. متن این پیام بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
 
درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیه‌الله آقای حاج شیخ محیی‌الدین انواری رحمه‌الله‌علیه را به بازماندگان محترم و همه‌ی ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض میکنم. این عالم بزرگوار در شمار نقش‌آفرینان روحانیت مبارز در دوران طاغوت بوده و سالهای دراز رنج زندانهای آن رژیم ستمگر را تحمل کرده بودند و در دوران جمهوری اسلامی همواره منشأ خدمات در بخشهای گوناگون بودند. روحیه‌ی خیرخواه و خدوم و سرشار از صفا و نجابت، شخصیتی محبوب از این روحانی بزرگوار ساخته بود. رحمه‌الله علیه. از خداوند متعال مزید رحمت و مغفرتش را بر ایشان مسألت مینمایم.
 
سید علی خامنه‌ای
۲۳ مهر ۱۳۹۱

همچنین حزب موتلفه اسلامی اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرده است:

حضرت آیت الله محمد باقر محی الدین انواری به رحمت الهی و یاران شهیدش پیوست . وی چهره ای درخشان و نمونه ای بارز از روحانیت مبارز اسلام ، فقیهی جامع الشرایط ، مجتهدی روشن و عالمی عامل و خالص و مطیع مولایش بود .
یار راستین امام خمینی (ره) از آغاز نهضت ، مجاهدی شجاع و فعال در طول 16 سال مبارزه ، با مقاومتی کم نظیر در 13 سال تحمل زندان طاغوت و در تبعید گاه ها و محوری برای اسلام  فقاهتی در دوران سلطه التقاط و نفاق و کفر و ارتداد بویژه در زندانهای شاه و از صادر کنندگان حکم تاریخی و شرعی "نقل فتوا" بود که چهره غیر اسلامی و التقاطی سازمان منافقین را از نقاب بیرون آورد .
ایشان عضو شورای روحانیت مؤتلفه اسلامی با تائید امام (ره) و رابط حزب با امام (ره) در کسب اجازه برای جهاد مسلحانه ، عضو شورای مرکزی مدیریت انقلاب اسلامی در سالهای 56 و 57 ، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ، نماینده امام (ره) در امور مساجد ؛ در کمیته امور صنفی و ژاندارمری و عضو مجلس خبرگان قانون اساسی و نماینده مجلس شورای اسلامی در چند دوره بود .از مسؤلان کمیته استقبال از حضرت امام (ره) و مدیریت مراسم ورود امام خمینی (ره) به ایران اسلامی بود  و نیز رسیدگی به محرومان و مستضعفان ، بخشی از خدمات و مجاهدت های این روحانی مبارز و یار دیرین امام و رهبری است .
حزب مؤتلفه اسلامی ضایعه ارتحال این اسطوره فقه و جهاد در راه خدا را به محضر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و ریاست مجلس خبرگان رهبری و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز ، حضرت آیت الله مهدوی کنی و به روحانیت و علمای جهان اسلام و مردم وفادار ایران و به همه اعضای حزب مؤتلفه اسلامی و به ویژه خانواده خدوم ایشان و بالاخص به جناب آقای حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) تسلیت می گوید و برای آن مرحوم علو درجات و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نماید .
همچنین از همگان دعوت بعمل می آورد در تجلیل از این عالم بزرگوار و احترام به وی در تشییع و مراسم ختم شرکت فرمایند

.
حزب مؤتلفه اسلامی
23/07/91


https://shoma-weekly.ir/amwPvy