سیاسی

آیا 2+1 عامل وحدت اصولگرایان می شود؟

دستهای پشت پرده و مخالف وحدت اصولگرایان که ارتباط مخفی یا آشکار با جریان انحرافی و یا اصلاح طلبان داخل یا خارج از نظام دارند، برای کند شدن حرکت وفاق ملی اصولگرایان در این بزنگاه مهم تاریخی کشور از هیچ اقدام اختلاف برانگیزی فروگذار نخواهد کرد و لازم است احزاب، گروه ها و تشکلات سیاسی فارغ از اختلاف سلیقه ها مراقب این شیطنتهای تفرقه افکن باشند.
سلمان مهدوی – وحدت اصولگرایان برای انتخابات ریاست جهموری یازدهم از مسائل حائز اهمیت در عرصه سیاسی کشور در مقطع کنونی است، این موضوع می تواند همان نقطه عطفی باشد که سیر حرکت نظام جمهوری اسلامی را به سمت اصلاحات اسلامی و نه آمریکایی رهنمون کند.
بر همین اساس، در این مقطع تمرکز جریان انحرافی و اصلاح طلبان داخل و خارج نظام بر موضوع وحدت اصولگرایان است و حتی به نوعی در انتظار هستند تا نسبت به تعدد کاندیداهای اصولگرایان یقین حاصل کرده و بعد از آن نسبت به اجرای نقشه راه خود اقدام کنند.
در همین حال آیت الله مهدوی کنی با سفر به قم در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شرکت و ضمن دیدار و گفتگو با آیت الله یزدی و اعضای مجمع به نوعی فعالیت جامعتین برای وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را آغاز می کند، جامعتین توانست در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی با هدایت اکثریت قریب به اتفاق جریانات اصولگرا و حمایت از جبهه متحد اصولگرایان اکثریت مجلس را متمرکز کند و این اقدام در جریان انتخابات هیات رییسه مجلس به روشنی رویت شد.
بر اساس این گزارش چندی پیش اخباری از تشکیل ائتلاف 1+2 اصولگرایان منتشر شد و برخی جلسه ولایتی،  قالیباف و حداد عادل را تحت عنوان این ائتلاف رسانه ای کردند، غلامعلی حداد عادل در این زمینه می گوید: هدف اصلی ما وحدت اصولگرایان است، عنوان 1+2 ساخته روزنامه‌هاست. کسانی که نمی‌خواهند وحدت حاصل شود، این نمایشنامه را درست کرده‌اند.
علی اکبر ولایتی به عنوان نماینده این سه نفر به دیدار آیت الله یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفته است، محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین هم از دیدار ولایتی، قالیباف و حداد عادل با آیت الله مهدوی کنی، جنتی و عسگراولادی خبر داده و می گوید: عسگراولادی در این دیدار پیشنهاد اضافه شدن 8 نفر به این جمع را داده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره ائتلاف1+2 می‌گوید: باید زمینه پیوستن سایر افراد و گروه‌ها به این ائتلاف فراهم شود چرا که معتقدیم اصولگرایان باید با وحدت وارد انتخابات آتی شوند و از تکثر کاندیداها جلوگیری کنند.
اسد الله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره ائتلاف1+2 می گوید: این رویکرد نشان دهنده احساس ضرورت برای تیمی حرکت کردن است. اما این را بیشتر سیاسی می یابم که شاید برخی چون معتقدند رای ندارند در قدرت شرکت کنند و برخی هم بر اساس نیت خیر. منظور من این نیست و معتقدم کسانی که شائبه قدرت در آنها وجود ندارد و به دنبال تکلیف شرعی هستند با هم جمع شوند و بر اساس تعهد جمعی هدایت مزید الهی را به دست بیاورند و مشکلات را از سر راه کشور بردارند و تدابیر را با خرد جمعی انجام دهند و تدبیر خویش را بر اساس نظرات انسانهای متعهد همراه کند. این مدل در کشور جواب خواهد داد.
در همین حال محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی می گوید: سیاست قطعی حزب موتلفه ارائه مباحث ستاد انتخابات این حزب به جبهه پیروان است، محصول این بحث‌ها  در امور چهارگانه در اختیار جبهه پیروان خط امام و رهبری قرار می گیرد تا  نظر بقیه تشکل‌هایی که روی این موضوعات بحث و بررسی کردند بشنویم اما تصمیم نهایی این است که  به جمع بندی نهایی در جبهه پیروان خط امام و رهبری پایبند باشیم.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی‌ همچنین تصریح کرد:  پیش‌بینی کرده‌ایم با توجه به ارتباط بسیار سابقه دار جبهه پیروان خط امام و رهبری  با جامعه مدرسین و جامعه روحانیت، چنانچه روحانیت نظر بر حضور محوری در انتخابات داشته باشند حزب موتلفه همراه جبهه پیروان به محوریت جامعتین بپیوندد.
آنچه برای اصولگرایان در این شرایط و موقعیت حساس از اهمیت ویژه برخوردار است، ابتدا جمع شدن کاندیداهای احتمالی اصولگرا و مطرح دور هم با محوریت جامعتین است و هر گامی در راستای این هدف برداشته شود، فارغ از شکل آن می تواند این تشکل آرمانی انقلاب اسلامی را به هدف والای خود نزدیک تر کند.
در همین حال دستهای پشت پرده و مخالف وحدت اصولگرایان که ارتباط مخفی یا آشکار با جریان انحرافی و یا اصلاح طلبان داخل یا خارج از نظام دارند، برای کند شدن حرکت وفاق ملی اصولگرایان در این بزنگاه مهم تاریخی کشور از هیچ اقدام اختلاف برانگیزی فروگذار نخواهد کرد و لازم است احزاب، گروه ها و تشکلات سیاسی فارغ از اختلاف سلیقه ها مراقب این شیطنتهای تفرقه افکن باشند.

https://shoma-weekly.ir/A9FjAe