سیاسی

آیا سخنان روحانی تقویت امر به معروف است؟

محورهای تعیین شده از سوی رهبری مهم ترین معروف ها و منکرهاست یا توسعه و معضل بی آبی؟
محمد بومیان معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی نسبت به سخنان اخیر رییس جمهور درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: نیروی انتظامی اگر اسلام را اجرا نکند، قانونی نیست.

 وی در گفت و گو با افکار نیوز درباره سخنان روحانی مبنی بر اختصاص نهی از منکر به برخی از خیابان ها و علیه زنان گفت: نهی از منکر وظیفه دینی است و انجام آن در هر سطح و موضوع در جامعه اسلامی ما افتخار دارد نه تأسف. عدهای که رییس جمهور مورد خطاب قرار داد، دلسوزان انقلاب و این جامعه هستند که برحسب وظیفه دینی اقدام کرده اند و متأسفانه به جای حمایت، مورد تعرض واقع شده و در مواردی مصدوم گردیده و یا به شهادت رسیده اند و چنین قضاوتی درباره آنان انصاف نیست.

به گزارش افکارنیوز، بومیان با اشاره به سخن رییس جمهور که بزرگ‌ترین منکر را در کشور بیکاری و کم آبی و بزرگ‌ترین معروف را در جامعه توسعه خوانده بود گفت: رییس جمهور محترم بزرگترین منکر را کمآبی و بیآبی معرفی کرد! بهنظر میرسد منظورشان «اسراف» بوده که در این صورت منکر مهمی را مورد اشاره قرار داده اند و مردم باید در مصرف این مایه حیاتی صرفه جویی کنند. ولی کمآبی و بیآبی «منکر» نیست، بلکه «معضل» است و بخشی از مسئولیت آن هم برعهده دولت است.
معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی به این پرسش دکتر روحانی که چرا منکر و معروف این قدر پایین آمد؟ بیان داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی در جوار حرم مطهر رضوی محورهای مهم ترین معروف ها و منکرها را تعیین فرمودند. ملت و دولت بهعنوان سربازان ولی فقیه موظف به اطاعت از رهبری و حرکت در مسیری هستیم که ایشان تعیین میکنند.

بومیان افزود: حال این پرسش از رییس جمهوری محترم مطرح است که محورهای تعیین شده از سوی رهبری مهم ترین معروف ها و منکرهاست یا توسعه و معضل بی آبی؟ آیا طرح معضل بی آبی به عنوان منکر، پایین آوردن سطح منکر و معروف نیست؟ ملت بزرگوار ما همواره بزرگترین معروف را که به تعبیر مقام معظم رهبری «ایجاد و حفظ نظام اسلامی» است، احیا و اجرا و هم در اصول و هم در فروع به وظیفه خود عمل کرده است.

معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی همچنین با انتقاد از سخنان رییس جمهور در جمع فرماندهان نیروی انتظامی اظهار داشت: فقر و بیکاری به دلیل شیوههای غلط مدیریت به وجود می-آید. چاره کار نیز دست دولت است. درمورد نیروی انتظامی هم براساس نظر مبارک امام و مقام معظم رهبری، وظیفه اصلی آن حفظ ارزش های اسلامی و اجرای اسلام است. نیروی انتظامی تنها نهادی است که طبق قانون مجاز به برخورد یدی در زمینه نهی از منکر است و در زمان حاکمیت نظام اسلامی مجری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است. نیروی انتظامی اگر اسلام را اجرا نکند، قانونی نیست و در نظام اسلامی جایگاهی ندارد.

بومیان گفت: این تعابیر آقای روحانی به عنوان رییس جمهور کشور و عضو مجلس خبرگان تعجب آور و دور از انتظار است. طرح این گونه مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، آیا در جهت تقویت این دو فریضه الهی است یا تضعیف آن؟ از شخصیت انقلابی و مجتهدی همچون دکتر روحانی انتظار میرود در بیانات خود دقت بیشتری داشته باشند که مورد سوء استفاده فرصت-طلبان و بدخواهان قرار نگیرد.

معاون امر به معروف حزب مؤتلفه در پایان تأکید کرد: امروز دل و زبان ملت شهیدپرور و قهرمان ایران اسلامی به دنبال حاکمیت ارزش های اسلامی اعم از اصل و فرع در جامعه است و آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی که برای پاسداری از اسلام و ارزش های آن سوگند یاد کرده، شایسته است درسال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»  همدل و همزبان با ملت شریف در جهت تقویت این دو فریضه الهی و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حرکت نماید.

https://shoma-weekly.ir/AX4Igf