سیاسی

آیا سخنان دکتر روحانی تقویت امر به معروف است؟

این تعابیر آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور و عضو مجلس خبرگان تعجب آور و دور از انتظار است. طرح این گونه مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، آیا در جهت تقویت این دو فریضه الهی است یا تضعیف آن؟ از شخصیت انقلابی و مجتهدی همچون دکتر روحانی انتظار می‌رود در بیانات خود دقت بیشتری داشته باشند که مورد سوء استفاده فرصت-طلبان و بدخواهان قرار نگیرد.

محمد بومیان معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی نسبت به سخنان اخیر رئیس جمهور درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: نیروی انتظامی اگر اسلام را اجرا نکند، قانونی نیست.

وی درباره سخنان روحانی مبنی بر اختصاص نهی از منکر به برخی از خیابانها و علیه زنان گفت: نهی از منکر وظیفه دینی است و انجام آن در هر سطح و موضوع در جامعه اسلامی ما افتخار دارد نه تأسف. عدهای که رئیس جمهور مورد خطاب قرار داد، دلسوزان انقلاب و اینجامعه هستند که برحسب وظیفه دینی اقدام کردهاند و متأسفانه به جای حمایت، مورد تعرض واقع شده و در مواردی مصدوم گردیده و یا به شهادت رسیدهاند و چنین قضاوتی درباره آنان انصاف نیست. بومیان با اشاره به سخن رئیس جمهور که بزرگترین منکر را در کشور بیکاری و کم آبی و بزرگترین معروف را در جامعه توسعه خوانده بود گفت: رئیس جمهور محترم بزرگترین منکر را کمآبی و بیآبی معرفی کرد! به نظر میرسد منظورشان «اسراف» بوده که در این صورت منکر مهمی را مورد اشاره قرار دادهاند و مردم باید در مصرف این مایه حیاتی صرفه جویی کنند. ولی کمآبی و بیآبی «منکر» نیست، بلکه «معضل» است و بخشی از مسئولیت آن هم برعهده دولت است. معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی در جوار حرم مطهر رضوی محورهای مهمترین معروفها و منکرها را تعیین فرمودند. ملت و دولت به عنوان سربازان ولی فقیه موظف به اطاعت از رهبری و حرکت در مسیری هستیم که ایشان تعیین میکنند. بومیان افزود: آیا طرح معضل بیآبی به عنوان منکر، پایین آوردن سطح منکر و معروف نیست؟

معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی همچنین با انتقاد از سخنان رئیس جمهور در جمع فرماندهان نیروی انتظامی اظهار داشت: این تعابیر آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور و عضو مجلس خبرگان تعجب آور و دور از انتظار است. طرح این گونه مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، آیا در جهت تقویت این دو فریضه الهی است یا تضعیف آن؟ از شخصیت انقلابی و مجتهدی همچون دکتر روحانی انتظار میرود در بیانات خود دقت بیشتری داشته باشند که مورد سوء استفاده فرصت-طلبان و بدخواهان قرار نگیرد.

معاون امر به معروف حزب مؤتلفه در پایان تأکید کرد: امروز دل و زبان ملت شهیدپرور و قهرمان ایران اسلامی به دنبال حاکمیت ارزشهای اسلامی اعم از اصل و فرع در جامعه است و آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی که برای پاسداری از اسلام و ارزشهای آن سوگند یاد کرده، شایسته است درسال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» همدل و همزبان با ملت شریف در جهت تقویت این دو فریضه الهی و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حرکت نماید.

https://shoma-weekly.ir/PZiIWy