سیاسی

آیا با عبور از خطوط قرمز مشکلات مردم حل می شود؟

حزب کارگزاران و مرعشی باید از فتنه تبری بجوید و از موضوع رفع حصر و سران فتنه حمایت نکند؛ باید از خطوط قرمز تمکین کرد در حالی که کارگزاران و مرعشی این خطوط را رعایت نکردند؛ آیا با رفع حصر و توجه به جریان فتنه، مشکلات مردم حل می‌شود؟
احمدعلی مقدم در گفت‌وگو با شبکه اطلاع‌رسانی آرمان کرمان با بیان اینکه وجود احزاب و تشکل‌های قانونی مجوزدار در کشور امری مفید فایده است و از آن استقبال می‌کنیم در رابطه با فعالیت حزب کارگزاران در کرمان اظهار داشت: حضور این حزب به‌طور کلی برای جامعه و کشور مفید است.

وی افزود: مجوز حضور این حزب در عرصه سیاسی کشور مربوط به سال‌های قبل و زمان دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی است اما با تأسف حزب کارگزاران با انتخابات سر از لاک درمی‌آورد و پس از انتخابات نیز مجدداً به محاق می‌رود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی عملکرد کارگزاران را بعد از دولت هاشمی و پس از فتنه مقطعی دانست و گفت: فعالیت این حزب بعد از فتنه تقریباً تعطیل شد و عملکردی نداشت اما بعد از انتخاب روحانی، مجدد احیا و دفتر آن شروع به فعالیت کرد.

مقدم با بیان اینکه این حزب به دنبال موقعیت و قدرت است نه خدمت به مردم و نظام، خاطرنشان کرد: اینکه حزبی در مقاطع مختلف همچون انتخابات باز و بسته شود و در زمان دولت موافق فعال و در دولتی که با آنان همخوانی ندارد، تعطیل شود، نشان می‌دهد این حزب به‌دنبال قدرت است.

این فعال سیاسی استان کرمان با اشاره به ضعف نظارت‌ بر احزاب اظهار کرد: برخی احزاب براساس خط‌ مشی و اساسنامه ای که به وزارت کشور ارائه داده‌اند، اقدام نمی‌کنند و باید دستگاه‌های نظارتی در این موارد مراقبت داشته باشند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه کارگزاران در دولت هاشمی از بدنه دولت بیرون آمد، تصریح کرد: با تأسف این حزب و شخص مرعشی، با جریان فتنه همراهی کردند وهمچنان هم روی مواضع خود ایستاده و به این موضوع افتخار می‌کنند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان عنوان کرد :حزب کارگزاران و مرعشی باید از فتنه تبری بجوید و از موضوع رفع حصر و سران فتنه حمایت نکند؛ باید از خطوط قرمز تمکین کرد در حالی که کارگزاران و مرعشی این خطوط را رعایت نکردند؛ آیا با رفع حصر و توجه به جریان فتنه، مشکلات مردم حل می‌شود؟

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با بیان اینکه برخی مواضع مرعشی تنش‌زا است، تاکید کرد: مرعشی گاهی حرف‌هایی می‌زند که در جامعه ولایی التهاب ایجاد می‌کند؛ فردی که فعال سیاسی است و به‌عنوان مدیر ارشد حزب فعالیت می‌کند، نباید موجب تنش شود.

وی افزود: اگر حرف منطقی و در چارچوب نظام دارند، مطرح کنند اما عبور از خطوط قرمز و ایجاد تنش در جامعه مورد پذیرش نیست.

مقدم با اشاره به اقدام چهار نفر از نمایندگان استان کرمان در راستای امضای نامه مبنی بر حمایت یکی از سران فتنه ابراز کرد: وظیفه یک نماینده مجلس چیست؟ البته نمایندگان از لحاظ قانونی می‌توانند در بسیاری موارد موضع‌گیری کنند اما چرا نماینده‌ای که در رابطه با معیشت مردم و ایجاد اشتغال شعار داده، به این مسائل که وظیفه‌اش است، نمی‌پردازد؟

وی در ادامه اذعان داشت: آیا همه مشکلات و هم و غم آنها در زمینه فتنه است؟ اینگونه به مردم منطقه خدمت می‌کنند؟ در حالی که باید کار و وقت خود را برای خدمت به مردم، نظام و انقلاب بگذارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از اینکه این نمایندگان از وظیفه خود خارج شده‌اند، مطرح کرد: انتظار نداشتیم چهار نفر از نمایندگان استان این نامه را امضا کنند، در حالی که مردم حوزه انتخابیه آن‌ها بی‌نهایت محتاج توجه این نماینده‌ها هستند.

وی خطاب به این نمایندگان یادآور شد: مردم این مسائل را می‌بینند و در تاریخ ثبت می‌شود که امروز به معیشت و مشکلات مردم توجه نداشته و سیاسی کاری می‌کنید، مردم متوجه می‌شوند و شاید در دوره‌های بعد اقبال مردم به سمت شما کاهش یابد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با تاکید براینکه حزب کارگزاران سهم‌خواه است، بیان کرد: از زمان روی کار آمدن دولت روحانی، حزب کارگزاران بیشتر از همه احزاب به دنبال سهم‌خواهی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً اگر سهم کمتری بگیرد علیه روحانی بلند می‌شود کما اینکه امروز برخی احزاب و تشکل‌ها مسأله عبور از روحانی را مطرح می‌کنند.

این فعال سیاسی استان کرمان در رابطه با فرمانده سپاه ثارالله استان و مواضع اخیر وی تصریح کرد: سردار ابوحمزه از سرداران شجاع، انقلابی و متعهد است که سابقه بسیار خوبی دارد و ما از مواضع ایشان حمایت می‌کنیم.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان اظهار کرد: با مواضع سردار ابوحمزه و سخنانش در زمینه نمایندگان موافقیم؛ سردار ابوحمزه برای این شهر و استان دلسوزی می‌کنند و با حضورشان در استان کرمان، ان شالله شاهد تحولاتی هستیم.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به سخنان اخیر مرعشی در پاسخ به فرمانده سپاه استان عنوان کرد: مرعشی که سالیان سال استاندار کرمان بوده است، بگوید در طول این مدت چه گامی برای پیشرفت استان برداشت؟

وی افزود: تنها کاری که انجام داد اخذ وجه از مردم بابت پروژه به‌اصطلاح هفت آسمان و هفت باغ و همچنین اخذ وجه از مردم بابت توسعه و عمران استان به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذاری بود اکنون بگوید چه نفعی برای مردم کرمان داشت و چه کسانی از این وجوه سود بردند؟

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در مدت بسیار کم توانستند نقدینگی بالایی جذب کنند اگر مرعشی هنر و توان داشت، با توجه به پولی که برای سرمایه‌گذاری جذب کردند، می‌توانست استان کرمان را گلستان کند، اما چرا نکرد؟

مقدم ادامه داد: مرعشی آدم خوش فکری است و طرح‌های خوبی دارد اما در جهت منافع خودش نه مردم؛ او باید به جای جنجال‌های سیاسی، تمام توان و هم و غم خود را برای مردم استان کرمان، محرومان و کپرنشین‌ها به کار گیرد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند موفق شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم باید به همین دولت کمک کرد و آستین‌ها را بالا بزنیم تا موفق شود؛ مرعشی هم اگر می‌خواهد به مردم و محرومان استان کمک کند، باید ببیند مردم چه مشکلاتی دارند و قدمی در این راستا بردارد که اگر بخواهد، می‌تواند این کار را انجام دهد.

https://shoma-weekly.ir/uj3Rb4