سیاسی

آگاهی بخشی سیاسی در ذات دانشجوی انقلابی است

آگاهی بخشی سیاسی در ذات دانشجوی انقلابی مسلمان است
آگاهی بخشی سیاسی در ذات دانشجوی انقلابی مسلمان است.رییس واحد جوانان حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این جمله به مناسبت 16 آذر گفت: همان‌طور که می‌دانید سابقه ۱۶ آذر به سال‌های آغاز نهضت اسلامی برمی‌گردد به روزی که چند نفر از دانشجویان عزیز این مرز و بوم در تجمع اعتراض‌آمیزی که نسبت به سفر رئیس جمهور وقت امریکا به ایران برپا شده بود، در محل باشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند و این روز به عنوان گرامیداشت روز دانشجو نامگذاری شد که برای آن شهدا آرزوی غفران و مغفرت الهی می‌کنیم. ما دانشجویان باید ادامه دهنده راه این شهدا باشیم و راهی را که آنها برای شکستن حکومت دیکتاتوری شاه و شکل گرفتن انقلاب اسلامی پیمودند، بتوانیم ادامه بدهیم.

امیر نظیفی ادامه داد: دو مناسبت ملی هست که به صورت ویژه واحد جوانان برای آن کار می‌کند، یکی ۱۳ آبان (روز دانش‌آموز) و دیگری ۱۶ آذر (روز دانشجو). ما به عنوان بخش جوانان حزب سعی می‌کنیم در سال برای این دو مناسبت که با موضوع دانش‌آموزان و دانشجویان هست، گرامیداشتی را در داخل حزب برگزار کنیم.

وی در مورد آگاهی سازی جوانان گفت: نکته ای که حضرت آقا هم روی آن تأکید دارند آگاهی‌سازی سیاسی دانشجویان نسبت به مسائل روز است. توقع رهبری و خود دانشجوها هم این است که آگاهی‌سازی انجام بگیرد. ما هم به عنوان واحد جوانان حزب مؤتلفه فعالیت‌هائی را در این خصوص انجام میدهیم و سعی کرده ایم به صورت مناظره‌ها و همایش‌هایی در دانشگاه‌های سراسر کشور ترتیب بدهیم.

نظیفی در ادامه صحبت هایش با اشاره به مذاکرات ژنو بیان کرد: موضوعی هم که الان خیلی قابل توجه است، قضیه توافق هسته‌ای است که عمده‌ترین مسئله کشور در حال حاضر است با معایب و محاسنی که این قرارداد دارد. ما هم وظیفه خود دانستیم که نسبت به آگاهی‌سازی دانشجویان و پاسخ به سئوالاتشان برنامه‌هائی را در این خصوص در دانشگاه‌های کشور ترتیب بدهیم و در پنج استان برنامه‌ریزی‌هائی انجام گرفته‌ و ان‌شاءالله از اعضای شورای مرکزی حزب در این مناظره‌ها شرکت و سخنرانی‌خواهند کرد.

وی ادامه داد: در مورد موضوع مذاکرات هسته‌ای معتقدم باید روزی به صورتی حل و فصل می‌شد. در دولت قبل هم پیگیری‌هائی در این خصوص انجام گرفته بود. به هرحال باید شرایط کشور به گونهای باشد که کار نظام و کشور بچرخد و خدای نکرده کار متوقف نشود و تجارت و امور سیاسی کشور باید به شکلی حل و فصل شود. مقام معظم رهبری در صحبت‌هایشان فرموده‌اند که هم دولت و هم تیم مذاکرات مورد تأیید ما و بچه‌های انقلاب هستند و ما به آنها اطمینان داریم و با رعایت خط قرمزها و رعایت موازین ان‌شاءالله بهترین نتایج برای کشور به دست خواهد آمد. به هرحال همان‌طور که از بررسی جوانب برمی‌آید، کاری که در مرحله اول انجام گرفته کار خوبی بوده است.

رییس واحد جوانان حزب مؤتلفه اسلامی با بیان مثالی صحبت هایش را ادامه داد: در بازی فوتبال وقتی کشوری می‌خواهد به جام جهانی راه پیدا کند، گاهی باید ده تا بازی انجام بدهد، از مجموع این ده تا بازی مشخص می‌شود که بالاخره این کشور به جام جهانی راه پیدا می‌کند یا نه. این مذاکرات هم تازه مرحله اولش انجام شده است و باید ببینیم در مراحل بعدی هم کشورهای ۱+۵ و هم تیم مذاکره‌کننده ما چگونه عمل می‌کنند و اگر بتوانند منافع کشور را تأمین کنند، در نهایت این یک پیروزی عظیم سیاسی و استراتژیک برای جمهوری اسلامی خواهد بود، چون جو حاکم بر دنیا را که توسط صهیونیست‌ها برای ایران تدارک دیده شد، جمهوری اسلامی توانسته است بشکند و راه بهانه‌جوئی‌های صهیونیست‌ها را سد کند.

نظیفی با یاد آوری سخنان رییس جمهور در پایان صد روز اول ریاست جمهوری گفت: آنچه که ایشان اشاره کردند دستاورد یک نفر، یک گروه و یک دولت نیست. نقشی که مقام معظم رهبری در این خصوص داشتند، در آخرین برنامه ایشان قبل از مذاکرات و دیدار با بسیجی‌ها و همایش ۶۰ هزار نفری و مطالبی که در آنجا راجع به امریکا گفتند که به نظر من در شکل گرفتن این توافق بسیار تأثیر داشت، حائز اهمیت است. همچنین در سال‌های گذشته سیاستی که نظام اعمال و قدرت جمهوری اسلامی را تثبیت کرد و همه کشورها را به این نتیجه رساند که نابود کردن جمهوری اسلامی و ساقط کردن این نظام به این راحتی‌ها نیست. این دستاوردی است که دولت جدید حتماً باید در نظر داشته باشد که اگر در هشت سال گذشته این پیشرفت‌های هسته‌ای را نداشتیم، الان دست دولت و تیم مذاکره‌کننده برای انجام موافقتنامه خالی بود. مثلاً باز بحث پلمپ و تعطیلی اصل کارخانجات و تأسیسات ما به میان می‌آمد، ولی در طی این سال‌ها نیروگاه بوشهر و اراک به نتیجه رسیدند، سطح غنی‌سازی و مقدار غنی‌سازی ما به ثمر رسید. به نظر من قدری بی‌انصافی می‌شود. اگر اغراق نباشد، آن شب در مصاحبه آقای روحانی از مطالبی که ایشان در مصاحبه‌شان گفتند نکته مثبتی ندیدم، حتی می‌شود در چند سال بعد علیه خودشان استفاده کرد. مدیریت مخصوصاً در بخش اجرائی کار سختی است.

این فعال سیاسی با بیان این که هر رئیس جمهوری که آمده، یکسری کارها را شروع کرده است، اما نتیجه آن کارها معلوم نیست به روخانی توصیه کرد: آقای روحانی روزی را در نظر بگیرند که چهار یا هشت سال از مدیریت ایشان بر کشور میگذرد و به هرحال یکسری نقص‌ها وجود خواهد داشت. حتی در کشورهای پیشرفته‌ای که بسیاری از مشکلات را در کشور خودشان ندارند، وقتی رئیسجمهور یا دولتی می‌خواهد برود، بسیاری از مشکلات در کنار اقداماتی که انجام داده است ایجاد می‌شود. این خوب نیست که آقای روحانی آمدند و کل دستاوردهای دولت قبل را زیر سئوال بردند.

وی سپس با اشاره به صحبت های هاشمی رفسنجانی گفت: اصلاً صحبت خوبی نبود که اگر هشت سال دولت آقای احمدی‌نژاد نبود، کشور ما این قدر عقب‌افتاده نمی‌شد. آقای هاشمی خودشان یادشان رفته است که در پایان ریاست جمهوری‌شان کشور در چه وضعیتی قرار داشت و تورم ۴۰، ۵۰ درصدی و مشکلاتی که مردم داشتند و حرکات سیاسی‌ای که ایشان و اطرافیانشان انجام داده بودند، بعضی از مردم را از انقلاب و جمهوری اسلامی زده کرده بود. در مورد آقای خاتمی هم همین‌طور. بسیاری از مسائل اقتصادی که در پایان دوران ریاست جمهوری ایشان هم به وجود آمد واقعاً برای مردم قابل تحمل نبود و ایشان هم در آن هشت سال فقط روی بحث‌های سیاسی تکیه می‌کردند. شاید یک عده یادشان رفته است که آقای خاتمی کار را به جائی رساند که منافقین به داخل کشور می‌آمدند و در مجمع تشخیص مصلحت یا ساختمان‌های وزارت اطلاعات خمپاره منفجر می‌کردند و شهید صیاد شیرازی که جزو فرماندهان ارشد ارتش بود در زمان ایشان ترور شد. به قول خود آقای خاتمی ما هر نه روز یک بحران داشتیم.

نظیفی در پایان صحبت هایش قدری بی انصافی را متوجه رییس جمهور دانست و اشاره داشت: من فکر می‌کنم آقای روحانی هم قدری بی‌انصافی کردند. بماند که به نظر من همین بنای گزارش ۱۰۰ روزه غلط است. آقای روحانی هم فکر نمی‌کردند رأی بیاورند و آمدند ادعا کردند که در عرض ۱۰۰ روز می‌توانم کارهائی را انجام بدهم و حالا مجبور بودند که بعد از ۱۰۰ روز به هر نحوی که شده به وعده انتخاباتی‌شان عمل کنند، اما اگر آدم کاری هم نتوانسته است انجام بدهد، دلیل نمی‌شود که بیاید و دولت قبلی را زیر سئوال ببرد. به نظر من یک حرکت سیاسی ناشیانه بود و آقای احمدی‌نژاد هم خوب از این حرکت استفاده کرد و وقتی که دید دولت و رئیسجمهور در موضع ضعف هستند، آمد و پیشنهاد مناظره را داد که خود این بحث‌برانگیز است، یعنی اگر دولت قبول کند، ممکن است تبعاتی برای کشور داشته باشد و امنیت ملی دچار مشکل ‌شود و اگر هم قبول نکنند، این‌گونه تلقی می‌شود که دولت عقب‌نشینی کرده است.

وی گفت : به هرحال به نظر من این گزارش ۱۰۰ روزه نکته مثبتی نداشت. آقای روحانی می‌توانست روی بحث توافق هسته‌ای صحبت کند. اگر بخواهد از حالا به بعد هم هر ۱۰۰ روز به این شکل گزارش بدهد و مدیریت‌های قبلی را زیر سئوال ببرد، کار اشتباهی خواهد بود. به نظر من اگر ایشان صداقت به خرج می‌داد و می‌گفت در ظرف ۱۰۰ روز نمی‌شد کار خاصی انجام داد، اما چون قول داده بودیم، این گزارش را ارائه می‌کنیم، مردم ما مردم فهمیده‌ای هستند و متوجه این موضوع می‌شوند.

https://shoma-weekly.ir/H7QYn1