بین الملل

آمریکا پته رفیق شیرده دیرین خود را روی آب ریخت وقتی مدافعان حقوق بشری لال می شوند ادامه سرقت نفت سوریه

آمریکا پته رفیق شیرده دیرین خود را روی آب ریخت

پس از برنامه اوپک پلاس برای کاهش صادرات نفت و افزایش قیمت آن، سندرز سناتور دموکرات آمریکایی نوشت: «ولی‌عهد سعودی دستور قتل ستون‌نویس واشنگتن‌پست (خاشقچی) با اره را صادر کرد. جنگ فاجعه‌بار آن در یمن به مرگ ۳۷۷ هزار نفر و بحران انسانی منجر شده است. اکنون در کنار روسیه قرار گرفته تا به اقتصاد ما آسیب بزند. حمایت ما از عربستان سعودی باید پایان یابد.» این اعترافات در حالیست که سعودی سال‌ها به این کودک‌کشی‌ها مشغول بوده است و آمریکایی‌ها چشم‌شان را بر آن بسته بودند و امروز که به چالش خورده‌اند پته رفیق شیرده دیرین خود را روی آب ریختند.

وقتی مدافعان حقوق بشری لال می شوند

تیراندازی وحشیانه پلیس آمریکا به پسر نوجوانی که در ماشین خود ساندویچ می‌خورد به یکی از ویدئوهای پربیننده آمریکا بدل شد. در این ویدئو مأمور پلیس سن‌آنتونیو به نوجوانی که در پارکینگ مک دونالد در حال غذا خوردن بود دستور می‌دهد بیرون بیاید که به محض پرسیدن جوان از علت این قضیه مورد حمله پلیس و تیراندازی آن قرار می‌گیرد. این در حالیست که چون این موضوع بهره سیاسی نداشت در سکوت رسانه‌ای به سر برد و مدافعین حقوق بشر هم طبق معمول لال بودند.

تخته گاز آمار خودکشی

یافته‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد که آمار خودکشی و قتل با سلاح در سال ۲۰۲۱ به شکل قابل توجهی بالا رفته و از سال ۱۹۹۳ به این سو بی‌سابقه بوده است. این آژانس آمریکایی گزارش داد که خودکشی و قتل با سلاح گرم هر دو بیش از ۸ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

ادامه سرقت نفت سوریه

طی هفته‌های گذشته روند سرقت نفت سوریه از سوی نیروهای آمریکایی شدت یافته و صدها تانکر حامل نفت سوریه از گذرگاه‌های غیرقانونی به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق منتقل شده است. اشغالگران آمریکایی روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز ۴۸ تانکر نفت را از خاک سوریه به پایگاه خود در عراق منتقل کرده بودند.

.

https://shoma-weekly.ir/2svkCR