سیاسی

آمریکا منشاء نا امنی در غرب و شرق آسیا است

حمیدرضا ترقی، رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در راس هیئتی عالی رتبه با رئیس مجلس جمهوری دموکراتیک خلق کره دیدار و گفتگو کرد.
ترقی در ملاقات با " ای چه توبوک"  رئیس مجلس کره اظهار داشت:  ما آمریکا را منشاء بی ثباتی و نا امنی و جنگ و تفرقه در غرب و شرق آسیا میدانیم.
وی ایجاد و توسعه پایگاههای نظامی آمریکا در غرب آسیا و اخیرا در آسیای جنوب شرقی را خطری برای ثبات و امنیت قاره آسیا دانست و تاکید کرد: آمریکا برای ایجاد بازار فروش اسلحه کارتل های اقتصادی خود دست به این بی ثباتی ها و جنگ های داخلی و مذهبی می زند و در غرب آسیا جنگ بین مسلمانان و تکفیری ها را راه انداخته و در شرق آسیا جنگ بین بودایی ها و مسلمانان را برنامه ریزی می کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر ضرورت وحدت بین احزاب آسیایی علیه سیاست های مداخله جویانه آمریکا خواستار تقویت پیمانهای اقتصادی و تفاهمات سیاسی و تعاملات فرهنگی بین احزاب منطقه آسیا شد
همچنین "ای چه توبوک"رییس مجلس کره شمالی در این دیدار ضمن تشکر از حضور هیئت حزب مؤتلفه اسلامی در جشن پیروزی کره ، روابط دو کشور را استراتژیک و رو به توسعه دانست و گفت: آمریکا در حال اضمحلال است و خودشان متوجه نمی شوند.
گفتنی است ، هیئت حزب مؤتلفه اسلامی که به همراه دو هیئت از مجلس شورای اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در جشن شصتمین سالگرد پیروزی کره در جنگ با آمریکا و به دعوت دولت و حزب کارگر آن کشور به کره شمالی سفر کرده بودند، در دیدار با رئیس مجلس خلق کره و عضو کمیته مرکزی حزب کارگر آن کشور، سالگرد این پیروزی را تبریک گفت.
بنابراین گزارش هیئت حزب مؤتلفه اسلامی مرکب از ترقی رئیس مرکز امور بین الملل، تینای طهرانی قائم مقام معاونت آموزش و حجه الاسلام شجونی عضو شورای مرکزی است با هیئت هایی از احزاب کشورهای بنگلادش - میانمار - سوریه - آمریکا - ترکیه - فلسطین و نمایندگانی از پارلمان اروپا دیدار و گفتگو کرد.
به گفته ترقی ‌، هیئت های مذکور موضع ضد آمریکایی داشتند و با ایران همگرایی خوبی داشتند.


https://shoma-weekly.ir/Bp4f05