سیاسی

آمریکا مقصر عدم دستیابی به توافق در مذاکرات است

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت:‌مذاکرات همچنان معطل تصمیم جدی ایالات متحده برای تأمین منافع ایران است، بنابراین آمریکا مقصر عدم دستیابی به توافق خوب در مذاکرات است.
حمیدرضا ترقی قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به لزوم اتخاذ تضامین لازم از طرفهای برجامی در مذاکرات هستهای، اظهار کرد: تلاش تیم مذاکرهکننده بر حفظ خطوط قرمز و تأمین منافع ملی است که تاکنون به خوبی پیش رفته است، همچنین پیشنهاد۲۷صفحهای که ایران به طرفهای برجامی داده، تقریباً همه این مسائل را در بردارد، اما هنوز آمریکاییها نتوانستهاند تصمیم درستی در حفظ منافع اقتصادی ایران بگیرند تا مذاکرات به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: مذاکرات همچنان معطل تصمیم جدی ایالات متحده برای تأمین منافع ایران است، بنابراین آمریکا مقصر عدم دستیابی به توافق خوب در مذاکرات است.

این نماینده ادوار مجلس همچنین در واکنش به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به حضور اعضای تیم سابق مذاکرهکننده در مذاکرات فعلی گفت: سیاستهای دولت فعلی کاملاً متفاوت با دولت سابق است؛ این سیاستها به طور طبیعی توسط رئیس تیم مذاکرهکننده دنبال می شود و حضور مشاورین در تصمیمگیری نهایی تأثیری ندارد.

ترقی تأکید کرد: به دلیل اینکه مبنا و زیربنای مذاکرات فعلی همان برجام سابق است و مذاکرات در آن چارچوب در حال پیگیری است، از برخی اعضای تیم مذاکرهکننده سابق به عنوان مشاور استفاده میشود تا چارچوب به هم نخورد و بهانهای برای طرف مقابل ایجاد نشود.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تغییر چارچوب مذاکرات به نفع آمریکا است، بیان کرد: ایالات متحده به دنبال یک برجام جدید به نفع خودش است، به طور کلی اطلاعاتی که برخی از اعضای تیم سابق مذاکرهکننده دارند، میتوان مفید فایده برای مذاکرات فعلی باشد و جای نگرانی بایت حضور آنان در مذاکرات هستهای وجود ندارد.

https://shoma-weekly.ir/Bjluj7