بین الملل

آمریکا: زمان حمله به ایران را به اسراییل واگذار می‌کنیم!

وزیر دفاع آمریکا در سفر به اراضی اشغالی در اولین تور منطقه‌ای خود، بسیاری از ابهامات را درباره سیاست آمریکا در خاورمیانه آشکار کرد.
به گزارش شما، وزیر دفاع آمریکا که به منظور نمایش تعهد واشنگتن به تأمین امنیت اسرائیل، یکی از سنگینترین قراردادهای تسلیحات نظامی با تلآویو را امضا کرد در کنفرانس خبری مشترک با وزیر جنگ رژیم صهیونیستیگفت: اسرائیل یک کشور مستقل است و ایالات متحده تصمیم در خصوص اقدام نظامی علیه ایران و زمان آن را به اسرائیل واگذار میکند.

هیگل در حالی در مورد حق داشتن رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران سخن می گوید که چند روز قبل نیز سنای آمریکا طرحی را در نشست کمیته خارجی خود تصویب کرد که در صورتی که اسرائیل تصمیم بگیرد به طور یکجانبه به تأسیسات هسته ای ایران حمله کند، دولت آمریکا موظف به حمایت از اسرائیل و نیازهای نظامی آن خواهد بود.

تحلیلگران بر این باورند انعقاد این معامله تسلیحاتی با اسرائیل، به معنای این است که واشنگتن در ازای ارائه تسلیحات پیشرفته نظامی به تل آویو، حق وتوی هرگونه اقدام نظامی احتمالی تل آویو علیه تهران را برای خود قائل می شود و به عبارتی دیگر در ازای تأمین سلاح اسرائیل، روی خویشتنداری تل آویو در قبال برنامه هسته ای ایران تأکید دارد.

با وجود اینکه آمریکا قراراست، مجموعهای از قابلیتهای نظامی جدید و پیشرفته را که شامل موشکهای ضد تشعشع، رادار و جت های جنگنده، هواپیماهای سوختگیری « KC-135» و هواپیمای «اوسپری وی_22» می شود که تاکنون آنها را در اختیار سایر کشورها قرار نداده است، به اسرائیل واگذار کند، اما در همین حال، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به قرارداد فروش تسلیحات آمریکا به متحدان این کشور در خاورمیانه اعلام کرد این قرارداد شامل بمبهای بتنشکن که اسرائیل برای حمله به ایران به آن نیاز دارد نیست.

بسته جدید قرارداد فروش تسلیحات شامل هواپیما برای سوختگیری در هوا و موشکهایی میشود که میتواند سامانه دفاع هوایی دشمن را فلج کند اما این قرارداد شامل بمبهای بتنشکن نمیشود و مقامات رژیم اسرائیل به دنبال بمبهای بتن شکن هستند که برای نفوذ در زمین و تخریب سایتهایی که در عمق زمین هستند، میباشد.

این اقدام آمریکا میتواند به نوعی مخالفت واشنگتن با حمله یکجانبه رژیم صهیونیستی به ایران را نشان دهد زیرا تحلیگران آمریکایی و اسرائیلی بر این باورند که بمبهای بتن شکن، تنها سلاحی است که میتواند در جنگ احتمالی اسرائیل علیه ایران به آنها کمک کند.

نیویورکتایمز در گزارش خود افزود که دولت باراک اوباما حتی تمایلی به بحث کردن درباره فروش چنین قابلیتی به رژیم صهیونیستی نیست. این تحلیل که به تائید منابع اسرائیلی نیز رسیده است، در جریان اولین سفر «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل منتشر شده است.

https://shoma-weekly.ir/vDOzVS