سیاسی

آمریکا دنبال لانه جاسوسی جدید در ایران است

عبدالرضا مصری گفت:آمریکایی‌ها به‌‌دنبال درست‌کردن یک لانه جاسوسی دوباره در ایران هستند تا بتوانند نفوذ خود را گسترش دهند.
عبدالرضا مصری ، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار «نما» با اشاره به خباثتهای آمریکاییها در پاسخ به کسانی که به دنبال عادیسازی رابطه با شیطان بزرگ هستند، گفت: ممکن است که عده قلیلی و اندکی یا برخی از اصحاب فتنه به دنبال این باشند تا روابط ایران و آمریکا را عادی کنند تا فرجی برای آنها حاصل شود؛ ولی این خواب، خواب بسیار آشفتهای است که برای خودشان دیدهاند. درحقیقت این خیال خامی است؛ زیرا روابط ایران و آمریکا به هیچ عنوان با این مذاکرات قابل ترمیم نیست، زیرا اگر بخواهد رابطه ایران آمریکا برقرار شود باید همه خیانتها و جنایتهای گذشته آمریکا به طریقی جبران شود.

رئیس فراکسیون حزب مؤتلفه اسلامی افزود: ملت ایران جای چکمه نظامیهای آمریکایی را در هر جنایتی که در حوادث تاریخی و انقلابهای مردمی میبیند؛ آمریکاییها در ریختهشدن خون شهدا چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب نقش داشتهاند؛ از تحریم 35 ساله تا حمله نظامی طبس و بعد از آن شارژ دیوانهای همانند صدام برای حمله به ایران تا ترور دانشمندان هستهای و... ردپای آمریکاییها دیده میشود. رابطه با آمریکا با یک بحث هستهای، آن هم بهصورت نیم بند، عادی نخواهد شد؛ زیرا حجم این خیانتها، خباثتها و جنایتها به قدری است که با سخنان و مذاکرات تطهیر نمیشود؛ یعنی این لباس تن آمریکاییها آنقدر نجس است که با یک لیوان آب قابل طهارت و پاکی نیست. لذا این خیال خامی است؛ مگر ملت ایران جنایتهای آمریکاییها را فراموش میکند؟ مگر گلزار شهدای ما فراموششدنی است؟! مقام معظم رهبری فرمودند رابطه ما با آمریکا ربطی به نتایج پایانی مذاکرات هستهای ندارد؛ زیرا این رابطه ترمیمپذیر نیست.

مصری با اشاره به اقدامات خبیثانه آمریکا در منطقه تاکید کرد: با جنایتی که آمریکاییها در اقصی نقاط دنیا انجام میدهند خصوصا نقش حمایتی آنها از گروهکهای تروریستی بسیار پررنگ است؛ فجایعی که در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، یمن، بحرین و سایر کشورها حاصل سیاستهای سلطهطلبانه آمریکا است. سگهایی که آمریکاییها در منطقه بسته، در یک مقطعی فقط با یک قلاده به نام رژیم صهیونیستی آن را رها میکرد؛ ولی هم اکنون با عناوین مختلفی سگهایی خود را در منطقه رها کرده است؛ در هر صورت قاعده داعش، القاعده، طالبان و... چیزهایی نیست که فراموش شود. این گروهکها زائیده آمریکاییها هستند که با هدف تحت شعاع قراردادن کشور ما به وجود آمده است؛ اما اقتدار، عظمت و بزرگی کشور ما به حدی است که اجازه جسارت را از آنها گرفته است.

وی تاکید کرد: آمریکاییها به‌‌دنبال درستکردن یک لانه جاسوسی دوباره در ایران هستند تا بتوانند نفوذ خود را گسترش دهند که به نظر من این موضوع در کشور ما عملی نیست؛ زیرا اولا آمریکا در کشور ما منافعی ندارد که دفتری تحت عنوان حافظ منافع آن بخواهد تشکیل داده شود. دوما همیشه این منافع ما بوده که توسط آمریکاییها از بین رفته است و ذخایر ارزی ما را به غارت بردهاند؛ حتی قراردادهایی که پولش را دریافت کردند ولی یک طرفه نقض کردند. به نظر میرسد آمریکاییها در ایران به غیر از جاسوسی کاری ندارند، ظاهرا به جای دفتر حفاظت منافع بهدنبال دفتر جاسوسی و جای پا هستند.

https://shoma-weekly.ir/tisQ7b